AVALUACIÓ
En la valoració del projecte té més pes l’avaluació del procés que no la del producte final.
En un primer moment és important l’avaluació inicial per delimitar les aptituds i actituds de l’alumne i concretar el seu rol dins el projecte.
Al llarg del procés es van fer revisions i valoracions en grup per tal d’anar ajustant la intervenció i fer les modificacions que calgui.
L’avaluació final de l’alumne consta de tres fases:
- Autoavaluació: cada alumne omple una graella que valora diferents aspectes al voltant de la seva implicació, actituds, responsabilitat, esforç,… L’alumne també fa una valoració qualitativa del projecte on defineix aspectes com: aprenentatges, sentiments, relacions,…
- Coavaluació: cada alumne escull tres companys que creu que poden ser justos a l’hora de valorar el treball de cada participant en el projecte. El tres alumnes més votats es reuneixen i seguint unes pautes donades pel professorat, valoren el treball de cada un dels seus companys.
- Avaluació del professorat: els professors i les professores que participen en el projecte fan una llista de les dificultats que han trobat els alumnes i/o els docents al llarg del procés; així, identifiquen els punts febles del projecte. D’altra banda, s’anota tot allò que es valora positivament per part de l’alumnat i del professorat. Amb tota aquesta informació es fan les modificacions necessàries en la planificació, metodologia, i la implementació del projecte, a fi de poder orientar, i guiar correctament l’alumnat al llarg del procés per tal que pugui desenvolupar al màxim les seves capacitats i el seu potencial.