PLANIFICACIÓ

El projecte parteix de la pregunta “Com es fa un programa de ràdio?”. Els Mitjans de comunicació es treballen com a continguts de l’àrea de coneixement del medi. Aquest projecte, com el dels altres cicles, s’inclou en el projecte d’escola LA RÀDIO.

METODOLOGIA I ACTIVITATS

Activitatsd’aprenentage Descripció de l’activitat
Què sabem dels mitjans de comunicació? Pluja d’idees. Els alumnes explicaran tot el que sabem dels mitjans de comunicació la ràdio i els diferents mitjans de comunicació.

Què voleu saber de la ràdio?
A partir del que saben, veure què volen saber de la ràdio.
S’escriuran totes les inquietuds a la pissarra i els nens triaran en grup quina informació volen buscar per respondre a les preguntes proposades.
Mapa conceptual Elaboració d’un mapa conceptual expositor per la classe amb la informació que volen saber del tema.
Buscar informació
Els grups buscaran la informació amb l’ajuda de diferents recursos com internet i llibres de consuta.

Visita a Ràdio Manlleu (3r)
Visita a ràdio 9 (Vic)
Visita guiada a les instal•lacions de les dues ràdios on podran Conèixer de primera mà un dels llocs on es fa ràdio, les funcions d’aquesta, els professionals, instruments…
Explicació de la informació a la resta de la classe
Els alumnes de 4t dividits en petits grups faran una recerca de la informació que volen saber els companys de tercer i mitjançant un power al drive realitzaran un treball compartita la xarxa. Els diferents grups, junts, explicaran amb l’ajuda del power conjunt a la resta de la classe i a tercer la informació que han trobat ,seleccionat i classificat. Amb aquesta informació podran comprovar si han donat resposta a la pregunta que havien plantejat i es col•locarà penjat al mapa conceptual per anar completant-lo.
Propostes per fer un programa de ràdio Què necessitarem per poder fer un programa de ràdio?
Sobre què el podríem fer?

Gravació 3r Recomanacions llibres d’estiu
Gravació 4t Engegar el funcionament de la ràdio. Primeres entrevistes i gravacions.
Transmissió d’ina cursa d’orientació feta a l’escola des de l’àrea d’E.F,

CRITERIS D’AVALUACIÓ
– Conèixer la funcionalitat de la ràdio.
– Identificar els elements del llenguatge.
– Expressar, oralment, de forma clara, ordenada i entenedora el guió.
– Participar en el treball en equip.
– Contribuir a crear un bon clima de treball.
– Tenir una actitud positiva, estar atent i participatiu.
– Gaudir de la visita
– Distingir les feines de cada professional
– Aplicar artísticament què és un logo.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *