PLANIFICACIÓ
El projecte de teatre és un projecte que dura entre sis i set mesos, és interdisciplinar i es fa dins la franja d’optativitat de 4t d’ESO. Tot i no estar emmarcat dins de cap àrea concreta, es treballen diverses competències des de comunicatives a personals, metodològiques i d’aprendre a conviure i habitar el món.
Es realitzen 2 sessions setmanals de classe i ,en horari extraescolar, diverses tardes es fan assaigs en petit grup.
El projecte es pot dividir en tres fases:
- Exploració i anàlisi de les meves potencialitats. En aquesta etapa els alumnes cal que facin una reflexió important sobre com poden participar en el projecte, a partir de les seves aptituds i motivacions (què sé fer i què m’agrada fer) aniran definint el seu paper dins el projecte: seran intèrprets, tècnics, participaran de comissions (decorats, vestuaris, publicitat, economia), de coreografies,… En aquesta fase, cal marcar activitats de posada en pràctica per poder definir els nostre paper ( els càstings), i després activitats de repartiment de tasques i papers de l’obra.
- Comencem els assaigs: activitats de lectura en veu alta, d’expressió oral, expressió corporal, balls, cançons i coreografies. Definim la il·luminació, els decorats, el vestuari, el maquillatge i perruqueria,…
- La presentació del producte: publicitat, cartells, entrades, l’estrena de l’obra.