Amb el tema d’avaluació vam tenir una mica de debat. No sabíem quin tipus d’avaluació es volia fer i de què s’havia d’avaluar.
Els mestres que portaven el projecte endavant veien la necessitat de fer diferents tipus d’avaluació: una sobre el treball en grup, una altra sobre l’exposició de la proposta que havien estat planificant amb el grup i una tercera sobre l’activitat que van portar a terme el dia de Sant Jordi.
Un parell de mestres es van encarregar de dur a terme les diferents eines d’avaluació que necessitaven.
La de l’avaluació del treball en grup es feia al final de cada sessió i els ítems era sobre el respecte i l’entesa del grup a l’hora de treballar. Es va fer una graella amb la valoració de l’1 al 3 i hi havia un espai per explicar com havia funcionat la sessió. Aquesta manera d’avaluar era ràpida i servia per tenir una radiografia del dia a dia. Perquè sempre l’avaluació global és bona i no reflecteix el dia que no va tan bé.
Pel tema de l’exposició es va fer servir una rúbrica que ja es fa servir en alguns cursos de l’escola per avaluar les exposicions orals de diferents treballs. Aquí es mira més el to de veu, si s’explica o es llegeix, si s’amplia informació…
L’avaluació final de l’activitat es va fer valorant les diferents activitats que es van realitzar. Es van omplir en una graella model d’escola on hi apareix els objectius de l’activitat, les diferents accions que s’han de portar a terme, qui és el responsable de les accions i la valoració de alt, mitjà o baix segons ha anat.
D’aquesta manera hem treballat diferents eines d’avaluació i, a més, avaluant-se del procés i d’altres continguts més transversals i no tant curriculars.