Planificació (Escola Gafarró- ZER Alt Lluçanès)

Treball competencial

Iniciar el projecte H2O a la nostra escola ha significat posar en comú diferents idees entre les mestres d’infantil i primària de l’escola a fi de definir un fil comú que vertebrés el tema a tractar.
A partir de la formació rebuda per una una mestra companya de ZER experimentada en la redacció de treballs competencials ens va aportar idees fresques per entomar el que serà el nostre projecte.
En principi semblava idoni partir d’una pregunta clau per planificar les diferents tasques: del “què farem?”, “què aprendrem”, quins objectius establirem etc. Aquest fet ja ens va aportar una reflexió i intercanvi d’idees entre nosaltres ja que volíem trobar de forma clara la concreció d’activitats a descriure. La pregunta era: De quin color és l’aigua? Però la primera pregunta que formulem ens fa adonar que és massa tancada per la presentació del projecte i aleshores busquem altres maneres de presentar la feina. De manera que sorgeix la idea de partir d’un conte que mica en mica anirem presentant parts per poder aprofundir amb les hipòtesis i el tema de l’aigua. Un cop llegit el conte en redactarem un de nou en el que nosaltres serem els protagonistes i, a més serà el que utilitzarem en la representació de fi de curs.
En aquest punt ja vàrem veure el recorregut del projecte i la concreció dels objectius específics ja que teníem clar el propòsit (PER QUÈ).
En aquest moment però encara no tenim el títol del projecte però sí les activitats.
A partir d’aquí estem treballant els objectius específics en relació als criteris d’avaluació i a la creació de la rúbrica que permetrà tenir una representació més ajustada. En breu farem una posada en comú sobre el treball definit de forma competencial.
Veiem la necessitat de recollir de forma molt clara les activitats que farem primària i infantil de forma conjunta i quins continguts treballarem en cada moment. Així com les graelles d’autoavaluació amb ítems en què l’alumne haurà de respondre si sap i pot explicar una cosa. Així com la creació de la rúbrica.

A partir d’ara, en les dues properes reunions de claustre treballarem de forma comuna aquest projecte per consensuar el seu disseny partint dels àmbits de cada matèria.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *