ESCOLA TERRA NOSTRA – OLOST

Som els mestres de l’escola Terra Nostra d’Olost. És una escola petita amb 86 alumnes, 10 mestres i treballa de forma cíclica.

L’equip impulsor hi participa tot el claustre de mestres, el qual hi ha 2 mestres d’educació infantil, 4 d’educació primària i els 4 especialistes.

Tots nosaltres tenim moltes ganes de començar aquest nou  treball per projectes. També en som conscients que no en tenim massa experiència i segurament ens sorgiran molts dubtes i qüestions pel què fa a aquesta nova metodologia.

En aquest blog, compartim amb tots vosaltres el nostre procés d’aprenentatge a partir de la reflexió, la pràctica educativa i el canvi que experimentem.

El projecte que treballem és “SOM EL QUE MENGEM?”.

A partir d’aquesta pregunta inicial, adaptada a cada nivell i cicle,  els alumnes porten a terme tot aquest treball, però enfocat de forma diferent i entre tots complementarem i realitzarem un sol projecte.

A nivell de claustre s’ha acordat que els alumnes de cicle superior l’enfocarien més en el treball de les malalties cardiovasculars, els alumnes de cicle mitjà la part dels aparells (digestiu, circulatori, respiratori,…)que afecten més cap a una bona alimentació, els alumnes de cicle inicial la part de la nutrició (piràmide dels aliments) i  els alumnes d’infantil tot el treball del cardio (“el cor”) conjuntament amb el programa SI (salut integral).

El pes del projecte el porta la tutora de cada cicle (infantil, cicle inicial, cicle mitjà i cicle superior) i la resta de mestres i especialistes que entren a l’aula a reforçar ajudarien.

Amb aquest projecte pretenem: donar protagonisme a l’alumnat, potenciar alumnes actius, creatius i reflexius, canviar el rol del mestre, potenciar el treball cooperatiu, avaluar per construir, potenciar l’experimentació i la descoberta i descobrir conjuntament (mestre-alumne).

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *