Diari de l’alumne i carpeta de seguiment del professorat

Per tal de facilitar la tasca de coordinació entre professors i ajudar als alumnes a saber què han de fer cada dia, hem elaborat dos document que han sigut molt importants per tots nosaltres:

1. Diari de l’alumne: per tal de guiar a alumnes i professors durant els 3 dies de treball del projecte “Així aprenem a l’Institut! Fem una revista”, tenim un material complementari que anomenem Diari de l’alumne i que ens servirà de guia de treball i alhora de diari del projecte. A través de la informació que hi ha en aquest llibret l’alumne sap perfectament quines tasques ha de fer cada dia i podrà anar deixant constància i documentant les tasques que ha anat fent i/o les que haurà d’acabar el següent dia. A partir d’aquest material anirà reflexionant sobre les tasques fetes i valorant la seva feina, l’eficiència del treball en grup i anirà autogestionant el seu treball. Un material que també ens serà molt útil alhora d’avaluar el procés que cada alumne ha anat fent durant aquests dies de treball.
  2. Carpeta de seguiment del professorat: els docents que passaran per les diferents aules on s’estarà treballant el projecte “Així aprenem a l’Institut! Fem una revista”, també necessiten unes pautes i una guia per saber quina és la seva funció en cada moment.Cal tenir en compte que l’equip impulsor que ha elaborat aquest projecte està compost de 5 professors però l’equip de professors que estarà amb els alumnes mentre estiguin fent el projecte estarà format per tots aquells professors que habitualment estan amb els alumnes dins l’horari en el que durant aquests dies es desenvoluparà el treball per projectes, siguin de l’equip impulsor o no.És per això que cal aquest material de suport que facilita la tasca del professor. L’anomenem Guia del professor i serà present dins una carpeta de plàstics a cada una de les 3 aules on es desenvoluparà el treball per projectes. Com es pot veure en aquest document qualsevol professor que arribi a una aula podrà saber en cada moment com pot ajudar als alumnes que té en aquell espai a anar evolucionant en el seu treball.

guiadelprofessorAlhora, dins d’aquesta carpeta de cada aula hi ha una graella de seguiment on el professor pot anar, si cal, deixant constància de tot allò que observi de cada alumne i que cregui convenient deixar constància.