Quan decidim abordar el tema de l’avaluació, comencen a sorgir dubtes relacionats amb…quins criteris prioritzarem? com redactarem criteris que siguin quantificables? com utilitzarem la carpeta d’aprenentatge en el procés d’avaluació? I la coavaluació i l’autoavaluació? Tot s’ha de poder quantificar? qui ha d’avaluar?…
Després de valorar tots els ítems potencialment avaluables, l’equip impulsor decideix establir diferents criteris, àmbits, aspectes…no sabem massa com definir-ho:
– Per una banda les tasques incloses en el dossier de treball: presentació, google maps, catalogació de peces, pòster realitzat per cada equip i les tasques específiques de cada àmbit.
– Per una altra banda el grau de col·laboració del grup, que serà una nota emesa des de dos punts de vista, el professorat i l’alumnat. Per tant, aquí associarem, també la valoració d’autavaluació i la coavaluació.
– L’exposició oral del treball realitzat per cada grup i que servirà per la presentació davant les famílies el dia de la inauguració. Nota individual i aportada pel professorat que modera la sessió.
En principi es concreten els següents criteris en format de rúbrica: