Aspectes Organitzatius part 4 (AO4) – Com agrupem l’alumnat?
L’estructura del nostre projecte en la que s’havien definit àmbits d’exposició (llengües, ciències i projectes) i equips de treball (expositors i web), condicionava la forma en que s’havien de crear els agrupaments del nostre alumnat.
Vam determinar uns objectius per aquesta difícil tasca.
- Els agrupaments havien de ser heterogenis.
- L’alumnat havia d’assignar-se a un grup en un àmbit o equip desitjat.
- Els grups havien de ser de 4 membres i en alguns casos, els menors possibles, de 3.
Per assolir aquestes fites es van organitzar diferents actuacions directes amb l’alumnat i de coordinació entre l’equip docent. Així, es va aprofitar el dia que es va llençar el repte a l’alumnat de tots els grups (A, B i C) de primer. En la part final d’aquesta sessió es va proposar a l’alumnat la possibilitat de triar en quin àmbit o equip es preferia implicar-se i el nom d’un company/a amb qui fer-ho.
Aquesta decisió implicava que l’alumnat triés una persona amb la que se sentiria còmoda treballant.
Amb aquesta informació, les tutores, en tant que millors coneixedores de l’alumnat, van fer una primera proposta de distribució de l’alumnat en els diferents àmbits o equips. A més els grups es van concretar unint dues parelles de procedència diferent. Per exemple, dos alumnes del 1r d’ESO A més dos alumnes del 1r d’ESO C formaven un grup implicat en l’equip d’expositors. Va ser una feina difícil i que va requerir de força decisions de consens.
Aquesta proposta es va portar a l’equip educatiu que va acabar de definir els agrupaments. Un cop fet això es va incorporar aquesta informació als dossiers de treball.