Amb Q de química

Objectiu 1: fer participar als alumnes en el projecte

Objectiu 2: llegir el llibre (Astres. Ed. Teide)

Objectiu 3: organitzar informació en una taula

Objectiu 4: comparar taula/full de càlcul

Objectiu 5: triar les entrades rellevants i presentar-les

Objectiu 6: treballar en grup

Una vegada hem establert el que volíem fer al grup de treball, es presenta als alumnes i es proposa una tasca, a penjar al moodle, amb el següent enunciat:

Busca en el llibre la següent informació sobre científics, i organitzar-la en una taula: Nom del científic, Any del seu naixement-mort, País d’origen, Fet o descobriment rellevant que se li atribueix (indica’n l’any si s’escau).

La informació ha d’estar disposada cronològicament.

Al llarg del llibre, hi ha una “galeria de científics” ; un dels objectius ha estat que els alumnes en facin una lectura així com que treballin en grup, recollint la informació i posant-la en comú.

Es demana que la informació es presenti en una taula (word) i amb uns criteris determinats.

Es planteja com es podria ordenar cronològicament, si caldria passar a un full de càlcul, si es posa la data de naixement i mort a la mateixa casella com ho interpreta el programa…En aquest punt es pretén coordinar la tasca amb els continguts que estan treballant en aquest moment a la matèria de Tecnologia.

S’han assolit tots els objectius llevat el número 5, donat que per manca de temps el grup de treball no havia concretat encara la manera de presentar la informació.

S’adjunta una de les tasques lliurades per part dels alumnes.

fq1