Edificis determinants a la història de la humanitat

La nostra contribució des del departament de llengua catalana al projecte “12 Metres” deriva d’una activitat programada per al nivell 4t ESO. Es tracta d’una de les exposicions orals que tots els alumnes han hagut de realitzar durant el segon trimestre del curs, amb el títol “El patrimoni de la UNESCO”.

Els alumnes havien de presentar, amb l’ajuda d’un suport informàtic, algun exemple  de patrimoni de la humanitat, inclòs en la llista de la UNESCO, ja sigui dins de l’àmbit material –generalment un edifici emblemàtic d’arreu del món- o bé un exemple de patrimoni immaterial, com és el cas dels “Castells” humans de Catalunya, inscrits a la llista l’any 2010.

En cada exposició, els alumnes havien d’explicar les raons per les quals l’exemple que havien triat mereixia formar part del patrimoni de la humanitat. En aquest sentit, vam tenir l’ocasió d’assistir a diverses exposicions orals sobre exemples arquitectònics que han representat moments crucials en la història de la humanitat.

Entre tots ells, podríem fer esment del “Coliseu” romà, representatiu d’una etapa històrica crucial, la “Torre Eiffel”, com a exemple d’evolució tecnològica, o el cas d’alguns edificis d’Antoni Gaudí, que testifiquen la contribució d’aquest genial arquitecte al  desenvolupament de l’arquitectura i la tecnologia constructiva.

Coliseum Parc