La comunitat educativa de La Vitxeta fa un trasllat festiu simbòlic

Reus, 17 de juny de 2010

Al voltant de 250 nens i nenes, tot el claustre de mestres i un grup nombrós de familiars han celebrat aquest matí una festa al recinte de la nova Escola La Vitxeta. Ha estat una celebració molt emotiva, que ha començat a les 9 h del matí amb una cercavila que ha recorregut el trajecte que va des de l’escola provisional, ubicada a la plaça del Nucli, fins al nou edifici del carrer Vinebre. La comitiva ha omplert de color, cridòria i cants de celebració el recorregut que passa pel camí de l’Aleixar, l’avinguda Prat de la Riba, la plaça de la Llibertat, l’avinguda Sant Jordi, el carrer Ventura Gassol i el carrer Vinebre. Entre el coŀlectiu que omplia les voreres hi havia una cucafera amb cap de sol, cua de lluna i cos d’arc de Sant Martí, així com també la geganta Vitxeta petita que és una membre més de la comunitat escolar. Dos grups d’animació, amb percussions, gralles i un saxòfon no han deixat d’acompanyar amb les seves melodies la marxa pels carrers de Reus. La celebració ha estat possible per l’esforç dels pares i mares i de l’AMiPA del centre.
Un cop a l’escola, un espantaocells esperava els alumnes al bell mig del pati. Després de donar-los la benvinguda i que els infants cantessin tot fent rotllana al seu voltant, el peculiar personatge els ha convidat a entrar al gimnàs del nou edifici, on la directora del centre, Assumpta Ripoll, ha adreçat unes paraules al nombrós públic que omplia el nou espai. Aquest ha estat el moment que representants de les diferents classes de l’escola, del cos de mestres i dels pares han obsequiat l’espantaocells amb els records que s’enduien de l’escola vella i han expressat els desitjos per a la nova etapa que començarà al setembre.

La festa ha continuat altre cop al pati amb un esmorzar de coca amb xocolata. Les corredisses i xivarri dels nens i nenes han començat, per fi, a omplir el pati de la nova Vitxeta. En els pròxims dies es farà el trasllat definitiu dels materials i mobiliari de la vella a la nova escola. Un cop comenci el curs es farà un acte d’inauguració oficial de l’escola, ja que avui encara no era permès de visitar l’interior de l’edifici. La nova Escola La Vitxeta ha estat possible gràcies a l’esforç municipal i del Departament d’Educació. L’escola s’ha construït en només un any: tot just el 16 de juny de 2009 es va fer l’acte formal de coŀlocació de la primera pedra. Avui una pista cobreix l’espai on es va fer aquell acte i un edifici amb aularis, menjador i serveis cobreix el que fins fa poc era un camp pendent d’urbanitzar.