El Pla Educatiu d’Entorn tanca curs amb la previsió de mantenir-se

El centre Isabel Besora desenvolupa l’activitat ‘Lleure a l’escola al juny’

Enrique Canovaca 21 de juny de  2010

El Pla Educatiu d’Entorn (PEE) de Reus ha tancat el curs 2009-10 amb un balanç de 277 activitats organitzades en 38 centres educatius, amb la previsió que aquest volum d’activitats es mantingui a partir del setembre. El director de la zona educativa de Reus, Zacaries Henar, ha preferit no desvetllar el pressupost del pla del curs vinent, però ha reiterat l’aposta de la Generalitat per aquesta iniciativa. A més, ha indicat que un dels eixos per aprovar les activitats és que siguin sostenibles per si soles i no hagin de dependre directament de les subvencions.

El PEE de Reus ha arribat a dotze mil alumnes i s’ha distribuït en dotze programes transversals, dividits en sectors de mitjans de comunicació, medi ambient, educació en el lleure, la creació artística, l’esport, l’estudi assistit, la participació de les famílies, la dinamització lingüística, els espais de trobada, les biblioteques escolars, l’aprenentatge professionalitzadors i les comunitats d’aprenentatge.

L’escola Isabel Besora ha estat un dels últims centres en realitzar una activitat del PEE, en aquest cas relacionada amb l’eix temàtic de viatges i dirigida a cinquanta-un alumnes de diverses edats, una quarta part del total de nens que hi ha a l’escola. L’activitat ha estat possible gràcies a la col·laboració de l’AMPA del centre i de l’esplai Ben Enllà, i educa als més petits en les noves cultures que es troben en la seu nou país de residència.

La regidora d’Educació, Misericòrdia Dosaiguas, ha incidit en què un dels avantatges del PEE és que posa en contacte associacions i entitats reusenques que tenen alguna cosa a dir en l’educació dels nens. Per la seva banda, Henar ha assenyalat que els PEE busquen augmentar l’èxit educatiu i consolidar el català com a llengua d’ús.

D’altra banda, Henar ha explicat que la Generalitat es troba a l’espera de la cessió per part de l’ajuntament del solar de l’aparcament de camions, situat al carrer del Pintor Fuster, per poder iniciar les obres de construcció del nou edifici de l’escola Isabel Besora, actualment situada en mòduls prefabricats. El director de zona educativa no ha volgut fixar cap tipus de termini i ha defensat l’habitabilitat dels barracons, “amb els serveis necessaris”.