Dos experiments amb vegetals, colorant alimentari i paper de cuina, per observar com s’alimenten les plantes, la capil·laritat, també com podem obtenir més colors a partir dels tres bàsics.Amb poca feina i una mica de paciència podeu fer combinacions divertides i elements decoratius de olors vistosos.Aquestes fotos són de la meva classe de 3rA de l’Escola Serra i Hunter de Manresa
Coses que ens faran falta per al primer experiment
Colorant alimentari (blau, vermell, groc si voleu treballar la teoria dels colors)
Brots d’api, porro. Les tiges més clares faciliten el tenyit i l’observació.
També ho podeu fer amb flors blanques i el resultat és molt vistós.
Aigua
Recipients. Poden ser simples gots
Paciència. Això es la vida real i tot necessita el seu temps.
Procediment del primer experiment (plantes)
Ompliu els recipients amb aigua
Afegiu-hi el colorant i remeneu.
Fer talls nets a les branques dels vegetals
Introduir els porros o l’api als recipients
Esperar a que les plantes absorbeixin l’aigua acolorida
Haureu d’esperar unes 24 hores, però com que les plantes aniran canviant de color progressivament, ho podeu aprofitar per explicar als nens con s’ho fan els vegetals per obtenir l’aigua i els nutrients de la terra.
Quan les tiges o les flors ja tinguin una bona coloració els nens les poden tallar amb unes tisores per observar els conductes interns de la tija i con el colorant ha anat tenyint tot el teixit vegetal.
Procediment del segon experiment (colors)
Coses que ens faran falta
Colorant alimentari (blau, vermell, groc si voleu treballar la teoria dels colors)
Aigua
Recipients. Poden ser simples gots.
Paper de cuina o de WC per a fer la metxa.
Paciència. Això es la vida real i tot necessita el seu temps
Procediment del segon experiment (colors)
Ompliu els recipients amb aigua
Afegiu-hi el colorant i remeneu.
Elaborar xurros amb el paper de cuina per fer les metxes
connectar els recipients amb les metxes.
En funció de les combinacions de colors i la disposició dels recipients, obtindreu colors diferents. Per exemple: si poseu el blau i el groc als extrems i al mig un got amb una mica d’aigua sense tintar, el recipient central acabarà sent de color verd.