CANÇÓ: Sant Jordi i drac-drac-drac

Durant aquests dies de Sant Jordi, hem estat treballant la diada i hem aprés dues cançons que ens han agradat molt:

SANT JORDI

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=znfO-QqPalY[/youtube]

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=s6F5fzIAc6k[/youtube]

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=BRt16Eko7VE[/youtube]

DRAC-DRAC-DRAC

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=zIvhjwkkZe4[/youtube]

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Cin1eLp7kgQ[/youtube]

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=AM5Y6mh0pcY[/youtube]

Casetes

Durant uns quants dies hem estat treballant l’atenció i ho hem fet d’aquesta manera:

Hem construït tres cases d’instruments (cada casa és la casa d’un instrument determinat) i a cada casa hi havia un encarregat de fer-la sona. Aquest encarregat o director pot fer que la casa faci silenci o faci so. I aquest so pot ser fort, fluix, ràpid o lent.

El resultat sonor i artístic… AQUEST:

GRUP DE COLOR ROIG:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=7iPoIIyN5nU[/youtube]

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=e76Q8ftQWF4[/youtube]

GRUP DE COLOR GROC:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=BdA8OxZde7E[/youtube]

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Od-GpeFEA9E[/youtube]

GRUP DE COLOR BLAU:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=gYuz2M8Scdg[/youtube]

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=ayY36_RynuY[/youtube]

 

MÚSIQUES D’ENTRADA DEL MES D’ABRIL.

D’ençà que em arribat de vacances de setmana Santa han estat tres els estils diferents de música que hem escoltat.
D’una banda hem escoltat al nostre grup local “Boira”, un grup d’havaneres de Lleida un intèrpret dels quals és un pare de l’escola, el Toni Castell, pare de l’Abril de P3 i del Pau de P5. Gràcies Pau i Abril per regalar-nos aquesta música.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=jI0QLk4CZ-M[/youtube]
D’una altra la música portada per la família València Cerón, amb Vetusta Morla i Sidonie.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=C7KdZhA1jF0[/youtube]

I aquesta setmana ens toca música folklòrica de Portugal, que ens ha portat la Júlia Barrera de 2n.

Experimentem amb instruments i objectes sonors!

Els nens i nenes de quart avui, han fet una activitat amb instruments i objectes sonors. Cadascú n’ha escollit un i han estat uns minuts fent sonar el seu objecte i així, han pogut pensar quines qualitats tenia aquest.

Quan han passat uns minuts, ens hem assegut en rotllana i hem explicat als nostres companys i companyes com era el nostre objecte/instrument i, hem dit algunes de les qualitats que tenia l’instrument que cadascú escollit (fort o fluix, llarg o curt, greu o agut…).

Ha estat una activitat molt diversa ja que trobàvem molts objectes/instruments diferents i amb diferents qualitats, i inclús hi havia alguns que podien emetre més d’un so o tenien més d’una qualitat.

 

Experimentem amb instruments i objectes sonors!

Els nens i nenes de segon avui, han fet una activitat amb instruments i objectes sonors. Cadascú n’ha escollit un i han estat uns minuts fent sonar el seu objecte i així, han pogut pensar quines qualitats tenia aquest.

Quan han passat uns minuts, ens hem assegut en rotllana i hem explicat als nostres companys i companyes com era el nostre objecte/instrument i, hem dit algunes de les qualitats que tenia l’instrument que cadascú escollit (fort o fluix, llarg o curt, greu o agut…).

Ha estat una activitat molt diversa ja que trobàvem molts objectes/instruments diferents i amb diferents qualitats, i inclús hi havia alguns que podien emetre més d’un so o tenien més d’una qualitat.

 

Experimentem amb instruments i objectes sonors!

Els nens i nenes de primer avui, han fet una activitat amb instruments i objectes sonors. Cadascú n’ha escollit un i han estat uns minuts fent sonar el seu objecte i així, han pogut pensar quines qualitats tenia aquest.

Quan han passat uns minuts, ens hem assegut en rotllana i hem explicat als nostres companys i companyes com era el nostre objecte/instrument i, hem dit algunes de les qualitats que tenia l’instrument que cadascú escollit (fort o fluix, llarg o curt, greu o agut…).

Ha estat una activitat molt diversa ja que trobàvem molts objectes/instruments diferents i amb diferents qualitats, i inclús hi havia alguns que podien emetre més d’un so o tenien més d’una qualitat.

 

AUDICIÓ I MOVIMENT: Els colors

Amb aquesta peça musical binària hem creat aquesta composició amb percussió corporal.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=c2PFRm3poT4[/youtube]

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=7FJSlce_0zg[/youtube]

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=uKuvuS_CNqA[/youtube]

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=cMYwQOsG1Zg[/youtube]

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=apC6d58G2Tk[/youtube]