El període d’entreguerres

grosz-george-lejos-al-sur-la-bella-espana.jpg

Lluny, al Sud, la bella Espanya, aquarel·la de George Grosz (1919)

beckman-max-tanatorio.jpg

Tanatori, gravat de Max Beckman (1922)

15 thoughts on “El període d’entreguerres

  1. Yaiza X.

    1ª obra(amb la sarah)
    DADES GENERALS:
    AUTOR: George Grosz
    ESTIL AL QUAL PERTANY:expressionisme
    ANY/SEGLE/ÈPOCA:1919/s.xx/època d’entreguerres
    TEMA:la falsa felicitat de la societat a la postguerra
    CONTEXT HISTÒRIC:Grosz quan acaba la 1ºguerra mundial te 20-25 anys,es dedica a pintar obres d’art, pero criticant i ridiculitzant el discurs belicista, els seus tòpics patriotics i radicals
    ANALISI FORMAL:
    ESPAI: no n’hi ha un sol espai,sembla que estiguin en una festa o “club d’altern” i a la vegada hi surten imatges d’homes passejant com si estiguessin al carrer.
    TRAÇ DE LÍNIES:n’hi ha molta varietat de dibuix i traç de línies, però si ho mirem per el que crida mes l’atenció seria el traç recte i molt fi de les línies que estan per en mitg de l’obra son com partes en blanc,sobretot a l’esquerra de l’obra.Desprès tambe hi ha unes lineas que dibuixan la silueta de les dues dones depullades, son traços mes gruixuts i mes negres.hi ha un dibuix per en mig del cuadre a l’esquerra que hi ha un home i un dona en acte amoros que esta dibuixat com s’hi fos en carbonet o llapis perque es un dibuix en blanc i negre i pinta les ombres.
    VARIETATS DE COLORS:es una obra que te dues parts, es distingueixen per una part els dibuixos en blanc i negre i per un altre hi ha dibuixos de colors la majoria tirant a colors taronges o colors carn, vermells,n’hi ha uns quants detalls en color blau, verd,negres.
    TRACTAMENT DE LA LLUM:esta mes iluminada o mes clara la part de l’esquerra pero tambè pot ser perquè esta en blanc i negre i espais buits que això dona l’impresió de que sigui com mès il.luminat.
    2ºOBRA:
    DADES GENERALS:
    AUTOR:Max Beckman
    ESTIL AL QUAL PERTANY:expressionisme
    ANY/SEGLE/ÈPOCA:1922/S.XX/època d’entreguerres
    TEMA:la realitat sense cap tipus de sentimentalisme,representa l’horror de la post guerra
    CONTEXT HISTòRIC:beckmann, va estar en la 1ºguerra mundial quant tenia 30 anys i va veure a les trinxeres diariament persones plenes de sang enbolicades amb venes blanques, aixo es el que reflexa en la seva obra d’art.vol mostrar la altre cara de la realitat la tragedia l’horror de la guerra mundial.
    ANALISi FORMAL:
    ESPAI:nomes representa un espai el tanatori, els morts
    TRAÇ DE LINIES:totes estan uniformes mes o menys son del mateix gruix totes, molt gruixudes que fan que l’obra sigui com mes espectacular,crida mes l’atenció es com més basta.
    VARIETAT DE COLORS: son colors vius pero molt poc marcats estan com desgastats i això fa que tingui la sensacio de tristesa que se suposa que es el que busca l’autor per expressar el dolor o tristesa.
    TRACTAMENT DE LA LLUM:esta tot igual no n’hi ha ni llocs mes clars ni llocs mes oscurs si no uqe esta tot clar.

  2. Sarah (ajuda de la Yaiza per la primera obra)

    1a obra “La bella espanya”

    DADES GENERALS
    L’autor és George crosz.
    Aquesta obra pertany l’expressionisme.
    L’obra és de l’època d’entre guerres, el segle XX. Exactament el 1919.
    El tema és la falsa felicitat a la postguerra.
    Grosz surt de la primera guerra mundial i té uns 20 anys.
    Fent obres d’art, Grosz critica i ridiculitza el discurs belicista, els seus tópics patriotics i radicals.

    ANÀLISI FORMAL:
    No hi ha un sol espa en aquesta obra. Sembla que estiguin en una festa o un club alterne i a la vegada veiem gent passejant-se al carrer.
    Pel que fa el traç de les línies podiem pensar que és un esborrany: hi ha dibuixos que no tenen color, alguns traços que no estan definit.
    Les línies de casi tots els personatges són molt rectes per destacar les corbes de les dones.
    Els colors que envolten les dones són càlids en canvi els colors del fons són freds.Els dibuixos de l’esquerra no tenen color. Les dones del centre tenen taques vermelles que són agressives.
    No hi ha ombres. No sabem d’on ve la llum. Les parts amb més llum són les que estan en blanc, després són els colors taronja i per acabar els qu tenen menys llum són els colors freds del fons de la obra.

    2a obra “Tanatori”
    DADES GENERALS:
    El autor d’aquesta obra expressionista del 1922 (periode d’entre guerres) és Max Beckman.
    El tema és els ferits de guerra.
    Quan va fer aquesta obra, es va acabar la primera guerra mundial en la cual va ser infermer .

    ANÀLISI FORMAL
    El lloc representat és l’infermeria.
    Amb les línies rectes l’autor transmet l’ambient de la guerra on tot és rígid.
    La gran part dels colors són freds. El blanc és brut, no és un blanc de puresa sinó de brutícia i de mort. Al centre del cuadre destaca el color vermell que representa la sang.
    És un cudre sense ombres i la manca de llum recorda la poca lluminositat de les trinxeres

  3. Núria LoLo

    obra 1 :

    L’autor d’aquesta obra es George Grosz , el seu estil es l’expressionisme , l’any en que va ser pintada es al 1919 i per tant pertany al segle XX, com be diu el títol es de l’època d’entreguerres el tema diriem que es com es veia la felicitat en aquella etapa, el context històric sembla que ens vulgui reflectir una critica , un descontent per part de l’autor de la societat.
    Si parlem d’un analisi formal diriem de l’espai que no es veu un sol fixe , es veu diferentes persones en diferentes situacions, si observem les linies veiem que hi ha molta varietat de lienes rectes i de corbes també , a l’obra podem veure força color pero no en tots els llocs ja que hi han parts on no hi ha tan de color i es mes aviat predominen el blanc i el negre, de la llum jo diria que esta mes o menys per un igual a totes bandes.

    obra 2:
    L’autor d’aquesta obra es Max Beckman aquesta obra també pertany a l’expressionisme , també es del segle XX i del període d’entreguerres però a diferencia de l’altra aquesta es va fer al 1922. El context historic,pel que veiem, és una persona que a vist , o patit una guerra ja que es veuen cadàvers a l’obra.
    Si o analitzem formalment diriem que l’espai es un lloc on hi han cadavers, una habitació, el que cal destacar de les linies es que són totes força gruixudes , tot i que unes mes que altres, en els colors podem veure com son colors palids que expressen tristesa , antiguitat potser , jo l’obra la veig per un igual també, si ens fixem en la llum.

  4. Lorena Rodriguez

    1rA obra:
    Dades generals:

    Autor: George Groz
    Títol:lluny, al sud, la bella Espanya.
    Cronologia:1919
    Tècnica:aquarel·la
    Estil: Trobem l’estil característic de Groz, l’expressionisme.
    L’obra pertany als anys 1919-1939; el període d’entre guerres. Amb a questa obra, Groz vol transmetre el paper que havien de dur a terme les persones afectades per la crisi que patien; un paper en el qual la infelicitat era la reina per excel•lència.
    El tema:Groz fa referència, a la societat infeliç del període d’ente guerres
    Anàlisi: dins de l’obra de Groz no hi ha un espai determinat, es a dir, trobem un orde de personatges aleatori; gent que passeja pels carrers, gent asseguda a un bar…
    En a questa obra trobem també, asimetria, ja que, n’hi ha línies uniformement dibuixades.
    També podem parlar d’una composició centrada: les figures més destacades queden situades al centre del quadre (les dones despullades).
    Els colors mes característics del quadre són els colors càlids, les dones estan representades amb un to sarcàstic i al fons del quadre podem obsrevar uns tons més aviats apagats i freds.
    La llum:és una llum irreal, ja que, intenta ressaltar una idea que no es pot donar de manera natural.

    2nA obra:
    Dades generals:

    Autor: Max Bechman
    Títol:tanatori.
    Cronologia:1922
    Tècnica:grabat.
    Estil: l’expressionisme
    Tema: son les víctimes ferides durant la guerra.
    Context històric: Beckman va viure amb primera persona totes les misèries de la I Guerra Mundial: homes ferits, morts afusellats destripats, i això ho ha volgut transmetre amb la seva obra.
    Anàlisi formal: l’espai de l’obra; es un espai tancat, nomes representa un tanatori; apagat i trist.
    En aquets quadre podem observar que el traç de les línies son gruixudes, per representar i destacar els detalls mes importants de la composició.
    Aquesta es una composició superficial: sembla que les figures més destacades queden al primer pla del quadre.
    La llum:és una llum irreal, no es pot donar de manera natural, no capta la llum procedent d’un focus.

  5. Meritxell Sánchez Salmerón

    Primera pintura:

    DADES GENERALS:

    Autor: George Grosz.
    Estil: expresionisme.
    Epoca: segle XIX any 1919.
    Tema: l’autor reflecteix com es divertia la gent d’aquella epoca, feien que eren feliços pero en realitat no ho eren.
    Context històric: periode d’entreguerres.
    Espai: sembla ser que la gent està a una festa.
    Traç de linies: no són totes iguals, unes són més fines i unes altres més gruixudes.
    Varietat de colors: hi han parts en colors vius i parts en blanc i negre.
    Tractament de la llum: té molta lluminositat, encara que a les parts en blanc i negre es veu una mica més obscur.

    Segona pintura:

    DADES GENERALS:

    Autor: Max Beckman.
    Estil: expresionisme.
    Epoca: segle XX any 1922.
    Tema: la mort.
    Context històric: periode d’entreguerres.
    Espai: representa un tanatori.
    Traç de linies: el que més crida l’atenció es que les linies són molt gruixudes
    Varietat de color: són colors vius, encara que no es vegin gaire.
    Tractament de la llum: tota la pintura té la mateixa lluminositat.

  6. Fran Martínez

    EL PERÍODE D’ENTREGUERRES

    COMENTARI D’UNA OBRA D’ART:PINTURA

    1ª Obra:
    Dades generals de la pintura:
    Autor: George Grosz
    Estil al qual pertany: Expressionisme (Nova objectivitat)
    Any/Segle/època: 1919, Primera meitat del S. XX, període d’entreguerres.
    Tema: Representació d’una societat que es desmorona per una guerra brutal i marcada per les terribles conseqüències. Hipocresia de la moral Burguesa, de la classe dirigent i dels militars.
    Context històric: Aquesta pintura va ser representada per Gorsz quan va finalitzar la 1ª Guerra Mundial, en la qual va participar. Amb 20/25 anys va pintar aquesta obra d’art,intentant ridiculitzar, criticar i ” treure la màscara” a una societat burguesa, a una civilització salvatge, marcada per influències bèliques, sentiments puraments patriotics i radicals. En definitiva, les terribes conseqüències d’un període postbel•lic i marcat per la tragèdia.
    ANALISI FORMAL:
    Espai: L’espai es sitúa en una mena de café, d’hostal o millor dit, un burdel o prostibul. L’espai es divideix en diferents llocs o escenes, varies mostren a homes d’importància dins la societat passejant-se, varies prostitutes posant el seu cos nu, varies escenes d’homes important procreant amb elles…Si interpretem prou aquesta escena, veiem que les pROstitutes fan pinta d’estar malaltes, on també si filem prim, podem interpretar que ja les drogues feien mella en la societat burguesa, militar i les classes dirigents. El capitalisme marca el poder en aquest període postbèl•lic.
    Traç de línies: trobem una gran varietat en el traç de les línies i en els dibuixos. Sense dubte, destaca el traç fi i recte de les línies. Les línies que podem trobar a les zones mes representatives del dibuix, el centre de l’obra, són més destacables i amb més espais clars que a la resta del dibuix, cosa que podem trobar també a la part esquerra de l’obra. Els traços que dibuixen les siluetes de les dones prosititutes del centre de l’obra són més gruixudes i més negres. A la part esquerre del dibuix hi ha una escena en la qual trobem a un home burgués que ha pagat a una prostituta per mantenir relacions sexuals amb ella; aquesta escena sembla traçat amb cabonet o llapis,ja que el blanc i negre de fons i les ombres ho podem notar.
    Varietats de colors: Les escenes d’aquesta obra es poden dividir en dos varietats de colors: les escenes en blanc i negre, i les escenes realitzades gairebé totes en colors calents (vermell, taronja, grocs (colors infernals)),tot i que pot haver detalls en colors freds: blaus, verds…
    Tractaments de la llum: La llum més important que podem trobar és els que il•lumina a les prostitutes: contra un fons de llum infernal (colors calents).Contribuixen a donar claredat a l’obra els espais buits, en blanc i fins i tot, la separació de les escenes.
    ————————————————————
    2ª Obra
    DADES GENERALS:
    Autor: Max Beckman
    Estil al qual pertany: pertany a l’expressionisme, més concretament a la Nova Objectivitat (que voldrien reflectir la caòtica situació d’Alemanya de postguerra de forma objectiva).
    Any/Segle/Època: 1922/Principis del segle XX/ Període d’entreguerres.
    Tema: L’horror de la postguerra, plasman la realitat tal i com es, sense cap subjectvisme.
    Context històric: Max Beckman participà a la 1ª Guerra Mundial quan va complir 30 anys i la va viure en primera persona: va observar persones mutilades, sense cames o braços, plenes de sangs i embolicades en venes blanques, ferides incurables, morts…, dins les trinxeres dia a dia i això es el que intenta reflexar a la seva pintura. Preten plasmar, en definitiva, les horroroses conseqüències (reals, sense subjectivitat, és a dir, sense sentiments) de la 1ª Guerra Mundial.
    ANÀLISI FORMAL:
    Espai: L’espai representa un tanatori, on hi podem veure els morts, alguns en estats péssims.
    Traç de línies: El gruix de les línies fan que l’obra resalti més el valor que l’autor vol representar. Totes les línies són uniformes i del mateix guix de traç totes.
    Varietat de Colors: La pintura esta marcada per colors que li donen un to trist i melancòlic. No podem diferenciar els colors freds dels calents, ja que tots dos pretenen buscar aquesta sensació de tristesa, de palidesa, de dolor…
    Tractament de llums: la llum enfoca de manera equitativa tot l’espai-tanatori per igual (no hi ha elements més representatius que d’altres, sinó que tots per igual).

  7. Edu Ferrer Salat

    Primera obra:

    Dades generals
    Autor: George Grosz
    Estil: Expressionisme
    Any/segle: 1919, s. XX
    Tema: L’altre cara de les festes burgeses dels anys 20.
    Context històric: periode d’entreguerres, la situació dels anys 20.

    Analisi Formal
    Espai: Lloc on s’està celebrant una festa, ja pot ser un cafe, un club, etc.
    Traç de les linies: Són traços variats, pero criden l’atenció els traços rectes del mitg de la obra d’art. Traços més marcats en uns llocs i menys en altres. L’artista intentava resaltar un lloc i d’altres no, volia donar més importancia segons que…
    Varietat colors: Colors vius.
    _____________________________________

    Segona obra:

    Dades generals
    Autor: Max beckman
    Estil: Expressionisme, nova objectivitat
    Any/segle: 1922, s XX
    Tema: L’horror de la postguerra
    Context històric: Max Beckman va exercir de metge a la 1ª Guerra Mundial, vol plasmar tots aquests horros que ha viscut.

    Analisi Formal
    Espai: Podria ser un tanatori, o un hospital de guerra, on atenen als ferits.
    Traç de les linies: Traços gruixuts per resaltar encara més l’obra. Pintura molt marcada.
    Varietat colors: Colors apagats.

  8. Andrea Amor

    Primera pintura:

    – AUTOR: George Grosz
    – ESTIL: Expressionisme
    – Any / Segle / Época: 1919, segle XIX, época d’entreguerres
    – TEMA: el autor ens vol mostrar com es divertia la gent en aquella época, pero tota la felicitat que ens mostra es falsa.
    – CONTEXT HISTÓRIC: periode d’entreguerres
    – ESPAI:no está molt definit l’espai, en la pintura podem veure mes d’un lloc
    – TRAÇ DE LINIES: hi ha molta varietat de linies, gruixudes i fines, criden bastant l’atenció les linies rectes que veiem a la pintura.
    – VARIETAT DE COLORS: hi han bastants colors vius per la part del centre, per la part d’adalt veiem els dibuixos en blanc i negre
    – TRACTAMENT DE LA LLUM: te bastanta llum clara, peró també te algunes parts fosques.

  9. Andrea Amor

    Segona pintura:

    – AUTOR: Max Beckman
    – ESTIL: expresionisme
    – Any / Segle / Época: 1922, segle XX, época d’entreguerres
    – TEMA: en aquesta pintura el tema seria la tristeza o la mort
    – CONTEXT HISTÓRIC: periode d’entreguerres
    – ESPAI: tanatori
    – TRAÇ DE LINIES: en aquesta pintura hi han poques linies fines, casi totes son gruixudes i mes marcades que en la primera pintura
    – VARIETAT DE COLORS: hi ha molt poc color
    – TRACTAMENT DE LA LLUM: no hi ha cap diferencia, els colors es mantenen iguals.

  10. Cristina G.

    1ª Obra:
    Dades generals:
    L’autor es George Grosz, pertany a l’estil de l’expressionisme, va ser fet l’any 1.919 al segle XX, l’època d’entreguerres.
    Tema: L’autor intenta mostrar que en el període d’entreguerres no hi havia felicitat.
    Context històric: George Grosz te 20-25 anys quan acaba la primera guerra i es dedica a pintar.
    Tècnica/suport: George Grosz va fer aquesta pintura amb aquarel•la sobre paper.
    Anàlisi formal:
    Espai: Pel que es pot veure sembla que hi ha diferents llocs, sembla que estiguin al carrer o a restaurants.
    Traç de les línies: pel que es pot veure hi ha molta varietat de línies sobretot a la part esquerra del dibuix.
    Varietat de colors: Hi ha una varietat de colors, es a dir, hi apareixen blancs, grisos taronges, blaus, groc i el color de la pell.
    Tractament de la llum: hi ha molta lluminositat sobretot en les parts que hi ha espais en buit o en colors negres i blancs.

    2ª Obra:
    Dades generals:
    L’autor es Max Beckman, aquesta pintura pertany a l’expressionisme va ser fet l’any 1922 al segle XX, l’època d’entreguerres.
    Tema: La mort en la postguerra.
    Anàlisi formal:
    Espai: No es pot deduir gairebé on son però es podria dir que es una tanatori.
    Traç de les línies: Les línies que es representen son molt gruixudes.
    Varietat de colors: No hi ha gaire varietat de colors, els que mes ressalten son el negre i un blanc groguenc, en aquesta pintura son colors tristos.
    Tractament de la llum: La lluminositat esta representada per tota la pintura amb el mateix to de llum.

  11. Chiara Ismay de Graaf

    Esta obra de George Grosz pertany al expressionisme i fou pintat al any 1919 en l’època d’entreguerres
    L’obra reflecteix la falsa felicitat de la gent i una societat marcada per la guerra
    N’hi ha espais diferents en l’obra
    El traç de línies es molt variat i hi ha una diferencia dels diferents representacions ja que alguns son en color i altres en blanc i negre,alguns amb ombres i altres sense,també la il•luminació es diferent i fa impressionar mes els dibuixos que estan mes il•luminats

    El gravat de Max Beckman del 1922 es del estil del expressionisme i mes de la nova objectivitat
    El gravat vol reflectir el horror de la postguerra tal i com ell la ha viscut sense censura i també les seves conseqüències
    El gravat es una escena en un tanatori amb morts
    El traç de línies es igual de gruix en tot l’obra
    Els colors apagats fan que l’obra marca un sentiment de tristesa i dolor i l’ il•luminació es igual en tot l’obra

  12. Thomas E.

    Primera obra:

    DADES GENERALS:
    -Autor: George Grosz
    -Estil: Expressionisme
    -Any/Segle/Època: any 1919, s. XX, en el periode dentre guerres.
    -Tema: Grosz prova de transmetre com eren els alemanys en aquesta epoca, el tema va sobre la infelicitat que abunda la societat alemanya.
    – Context històric: L’obra esta cituada en el periode d’entre guerres, entre els anys 20, L’obra intenta ridiculitzar la societat alemanya.

    TÈCNICA: És una aquearel·la.

    ANALISI FORMAL:
    -Espai: Sembla ser que l’obra esta dividida en llocs diferents, semblen estar en un bar, o en un lloc on tomen el cafè, i despres en un altre lloc on s’està selebrant una festa.
    -Traç de les línies: abundancia de línies fines, sobretot a l’esquerra i dreta de l’obra, en cambi al centre no hi han moltes línies.
    – Varietat de colors: es podria dividir en dos parts o tres el dibuix, en una part abundancia dels colors blanc i negre, una altra part on abunda en cuantitat els colors mes vius i una altra part mes petita on hi han culors freds.
    – Tractament de la llum: sembla ser que la llum ve de la dreta de l’obra.

    _____________________________________

    Segona Obra:

    DADES GENERALS:

    -Autor/a: Max beckman
    -Estil al qual pertany: Expressionisme, nova objectivitat
    -Any/segle/època: any 1922, al s. XX, en el periode d’entre guerres.
    -Tema: Sobre les morts i horrors que van patir els humans en el periode d’entre guerres.
    -Context històric: Max vol transemtre el horrors que va tindre que veure mentres era metge en la primera guerra mundial.

    TÈCNICA: És un gravat.

    ANALISI FORMAL:
    -Espai: l’espai representa un tanatori.
    -Traç de les línies: les línies són bastant groixudes que fa que l’obra sigui més intensa. Les línies són uniformes.
    -Varietat de colors: No hi ha intensitat en el colors, predominen els corolors carnosos i son molt apagats. Volen mostrar una palidesa en els humans.
    -Tractament de la llum: tota l’obra podriem dir que te la mateixa lluminositat, encara que en dos metges s’els nota les sombres a la part de l’esquerra, o en el mort de l’esquerra, també te sombres als peus, pero no són unes sombres constants i marcades, sinò que l’autor no buscaba fer un dibuix ben fet, sinò mostrar el que ell habia viscut.

  13. Marta Alari

    LLUNY, AL SUD LA VELLA ESPANYA:
    L’ autor d’aquesta obra és George Grosz. L’estil al que pertany és L’EXPRESSIONISME i va ser pintada a principis del segleXX, més concretament l’any 1919, en ple període d’entreguerres.
    -Tema: és una escena que representa un acte social de la burgesia d’aquella època. Ens mostra una societat burgesa en decadència, propera a desaparéixer com a conseqüéncia d’una guerra brutal i cruel, que com totes les guerres no hauria d’haver existit.
    -Context històric: com ja he dit, l’obra va ser pintada el 1919, una vegada finalitzada la 1ª Guerra Mundial. El seu autor, George Grosz hi va participar en la mateixa. Aquest motiu va ser el que li va portar a pintar aquest quandre per criticar a través dels pinzells, la societat d’aquell moment, els sentiments de la gent, patriòtics i radicals. La pintura vol ridiculitzar la societat burgesa del moment.
    Anàlisi formal:
    -Espai: El quadre representa un local d’oci, que ben bé podria ser un café, però pels personatges pintats podria tractar-se d’un local destinat a la prostitució-prostíbul. En un primer pla es veuen cosos de tres dones, segurament prostitutes, completament nues. La resta de personatges són homes, ben vestits, de la societat burgesa que han anat al prostibul a gaudir. Es veuen també dones completament vestides, de manera elegant que són allà com a mostra d’una societat falsa i en decadència. També s’observa una part de dibuixos inacabats (només hi són les línies), sense pintar. Les cares d’alguns personatges representen els mals socials, els vicis,etc.
    -Traç de les línies: El dibuix està fet amb línies de traç segur i fí, remarcant amb traç més fort només petits detalls que l’autor vol destacar ( una creu, uns arbres..) de fet tot el que hi ha representat en aquesta obra està repassat per aquest traç fi i segur. No sabria dir si ha dibuxat primer i després ha pintat o si ho va fer just al revés.
    -Varietat de colors: en aquesta obra hi ha molta varietat de colors però no podem parlar de colors forts. Utilitza els nomenats colors calents( vermells, taronges, grocs…) però no tenen molta intensitat (és com si l’haguessin perduda per algun motiu, com ara l’exposició de l’obra a la llum del sol). També hi ha blaus, grisos, verds… són colors anomenats pastel, colors freds per altra banda. I hi ha parts del cuadre sense pintar on els colors existents són el blanc i el negre.
    -Tractament de la llum: Tota l’obra té llum però la part més destacada és el primer pla on hi són les prostitutes. L’autor ha volgut que es vegi tot el que ha pintat per igual per això veiem llum també al fons de l’obra. Separa les escenes utilitzan el llum blanc i negre per a donar més claretat.

    TANATORI
    L’autor de Tanatori és Marx Beckman. L’estil en que va ser pintat aquest quadre és l’EXPRESSIONISME, perquè el que vol plasmar en ell l’autor és la situació d’Alemanya en la posguerra (1ªGuerra Mundial) però fet amb certa objectivitat.
    -Context històric: L’autor de Tanatori, en Marx Beckman, va participar en la 1ªGuerra Mundial i va viure en primera persona tots els horrors de la guerra en el camp de batalla i a les trinxeres: persones ferides, amb parts dels seus cossos amputades, persones mortes; una manera d’explicar al món el que va viure era plasmar-lo en un quadre, donar a coneixer la realitat viscuda.
    Anàlisi formal:
    -Espai: l’obra representa un tanatori amb els morts que hi ha, alguns a terra, d’altres en taüts i els vius que els han d’enterrar. Un espai tètric, però real.
    -Traç de línies: Línies amb un traç segur, homogeni, repassant totes les figures per resaltar així els cosos tal i com ell els ha vist. De totes maneres resalta alguns elements amb traç gruixut i d’altres amb traç més prim.
    -Varietat de colors: el quadre està pintat en tons molt apagats: blanc, negre, gris… per representar així la realitat de la mort. Només hi és present el vermell en un parell d’ocasions perquè també es vegi la sang de les ferides del mort. És un quadre que representa amb claredat la tristesa i la fredor de la mort present al tanatori.
    -Tractament de la llum: La llum està repartida per igual en tot el quadre però es veu més el blanc en els morts i el negre i gris en els vius, potser per a destacar així la vida i la mort.

  14. Natalia Ruiz

    1ª Obra
    Dades Generals
    Autor: George Grosz
    Estil: Expressionisme
    Epoca: any 1919, S. XX ( en el periode d’entreguerres)
    Tema: Falça felicitat de 1999

    Context Històric: Quan finalitza la primera Guerra Muandial entre els anys 20 i
    25.
    Analisi Formal:

    Espai: Hi ha representats diferents espais on es representen diferentes situacións. Representa diferentes escenes que hi havia en la societat.
    Homes de negosis , dones mostran el seu cos…

    Traç de linies: Les linies del contorn en general son estretes, intentan destacar cuidar l’estetica del dibuix. Sobretot al centre les linies van agrandin-se ocupan mes espai i intentan atrapar l’interes visual del espectador.

    Varietat de color: L’obra esta totalment conposta per colors vius que no alternen gaire entre ells. Es una forma de descatar les diferentes escenes que si volen representar i si van alternan els diferents colors.

    Tractat de llum: Molta llum no si representa , si fa un efecte de lluminositat amb els colors mes clars que si representen a l’esquerra, però tambe podem observar que a la dreta i al centre si pot veure aquet color groc que sembla que vulgui representar lluminositat, intentan destacar el mes inportan d’aquesta obra.

  15. Dani

    “La bella espanya”

    Dades Generals:

    L´autor es George Grosz.
    Aquesta obra pertany l’expressionisme.
    L’ obra perteny a l’epoca d’entre guerres, el S.XX, l’any 1919.
    Tema es la falsa felicitat a la postguerra.
    Grosz amb les obres d’art critica i ridiculitza el discurs belicista.

    Anàlisi Formal:

    L’obra es situa en una cafeteria o en una festa, que es veu gent que sembla que esta en un lloc elegant.
    El traç de les linies es com si l’haguesin subrallat despres de pintar-lo, predominen les linies rectes. S’alternen els colors freds i els colors càlids, per destacar les dones i els homes que juguen amb elles s’utilitzen colors vermells,grocs,taronjes…. A canvi els homes del fons, burguesos, es representa amb colors freds.
    Es força lluminos, hi han uns quants troços del quadre que esta en blanc.

    “Tanatori”

    Dades Generals:
    Autor: Max Beckman.
    Obra: Pertany a l’espressionisme.
    Epoca: Periode d’entre guerres, 1922.
    El tema és els ferits de guerra.
    Quan va fer aquesta obra es va acabar la 1ª guerra Mundial.

    Anlisi Formal:

    L’espai representa un lloc tétric, sembla una enfermeria on porten als ferits de guerra.
    Predominen les linies rectes, i tot sembla molt rigid.
    Els colors que utilitza son el blanc i el gris, el blanc representa la cara dels morts, i els gris la cara dels que no ho estàn.
    També s’utilitza el vermell per destacar la sang de les ferides.
    Amb manca de llum l’autor ens fa notar que estan en un lloc tancat i brut, pot ser dintre de una trinxera.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *