DILLUNS 8 ANEM AL TEATRE

Aquest proper dilluns anirem a Vilassar al teatre “La Massa” a veure l’obra “Meravelles de l’orient”. Aquí teníu un petit resum de l’espectacle:

De logos

L’ESPECTACLE
El grup de titelles Pa Sucat ens presenta l’espectacle Meravelles
de l’Orient basat, per una banda, en la crònica que fa Ramon Llull en la seva obra Llibres de contemplació en Déu, sobre la presència del
teatre de titelles en l’Edat Mitjana i, d’altra banda, en la procedència
possiblement islàmica del terme “bavastell”, segons el testimoni de l’historiador Francesc de Borja Moll, qui ens parla dels bavastells dels joglars moros.
Definició de “bavastell” segons el diccionari català-valencià-balear,
redactat per Francesc de B. Moll:
Figura de fusta semblant a una persona i apta per a ésser vestida de
diferents maneres, sia per model d’indumentària, sia per efectes
coreogràfics o per altre fi.
Així com lo bavastell qui demostra semblansa d’home e és fust e pintura.
Llibres de contemplació en Déu.
Ramon Llull.
En aquesta obra, un joglar musulmà expert rondallaire i un soldat vingut de les Croades, noble cavaller, acompanyats d’un pastor introvertit i feréstec que ha perdut el seu ramat i que fa de músic tot tocant la cornamusa per poder menjar, han portat de les terres de l’Orient l’art de manipular ninots de fusta talment com si vida cobressin.
Des dels seients del teatre, quedareu bocabadats, ja que us veureu
transportats en el temps i en l’espai, tot observant gestes guerreres i
monstres fantàstics enllaçats amb l’amor i la noblesa.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *