Educació i emprenedors

http://twitxr.com/image/247946/

Albert Garcia Pujadas, CEO de Calico Electrònico, ha participat en l’inici de curs del grup de docents que enguany faran recerca educativa per al SIRE del Departament d’Educació, fent una conferència sobre la innovació en educació des del punt de vista de la seva experiència empresarial. L’objectiu de la sessió era posar en contacte els docents que tenen l’encàrrec de fer recerca educativa i l’empresa que produeix la web més visualitzada pels adolescents d’entre 10 i 17 anys.

Quines són les estratègies que l’escola hauria d’entomar per a conectar amb els seus alumnes en el món actual?  Garcia Pujadas ens ha donat el seu parer: les noves normes de socialització, l’icol·ectivisme, la necessitat de veritat són signes d’identitat d’un grup generacional que ha nascut digital, que demana que s’acostin a la seva forma de veure el món. Planteja que el professorat és la clau del canvi innovador, és el “sysop” del sistema i per a ser-ho li cal una immersió total en el món hiperconectat i en xarxa on viuen els alumnes. Perquè l’escola, com l’empresa, s’ha de posar a solucionar els problemes dia a dia, la innovació no és un procediment TIC, és un estat mental col·lectiu i només s’aconsegueixen resultats si es modifica i s’investiga constantment.

 Els/les docents que tenen l’encàrrec de fer recerca educativa durant aquest curs escolar es troben davant el repte de cercar eines i procediments contrastats que facilitin la tasca dels altres ensenyants; els elements que ens ha aportat el ponent són un apunt innovador i interessant per a tenir en compte. Gràcies.

Presentació en diapositives de la conferència del Sr. Garcia Pujadas: http://www.slideshare.net/qtorb/emprenedoria-i-innovaci-a-lescola

2 thoughts on “Educació i emprenedors

  1. asaiz1

    La conferència del Sr. Albert Garcia Pujadas em va semblar diferent perquè alguns dels aspectes tractats em van sobtar. Ara bé, crec que té raó en molts punts, encara que en altres igual el camí ha de ser diferent del que ell plantejava, perquè els docents no pretenem entretenir els nostres alumnes, sinó fer alguna cosa més. Ens queda molt per aprendre, segur, però crec que la majoria arribem a connectar amb els nois i noies que tenim al davant. De totes formes, ja va dir el conferenciant que alguns dels seus plantejaments volien provocar i de la provocació sempre pot sortir un nou camí, un repte.

  2. Pingback: CRP Sarrià-Sant Gervasi » Arxiu del bloc » Educat 1×1

Deixa un comentari