Hem acabat ja el Seminari per a aquest curs, però no voldríem deixar de fer unes recomanacions per a aquest estiu. Segur que podem tenir uns moments de tranquil·litat per a dedicar-los a la lectura.
QUERALT, E.: Llegir, més enllà de les lletres: Interioritats de didàctica de lectura. Lleida: Pagès Editors, (2012).
“Es tracta d’un assaig que vol donar llum, il·lusió i ajudes sobre algunes de les raons que, encara avui, impedeixen avançar, de manera generalitzada, en la didàctica de la lectura a l’interior dels centres educatius. El treball arrenca amb el dubte del perquè el món educatiu es resisteix a emprar “tot el que se sap” sobre el fer escola. S’adreça a persones que estiguin a l’escolaritat obligatòria, inclòs el parvulari malgrat no en sigui. Amb un llenguatge clar i directe, desenvolupa els aspectes nuclears de la didàctica de la lectura, amb aportació de referents teòrics i amb inclusió d’exemples i models experimentats al llargs dels anys de formador de centres en aspectes relacionats amb la didàctica de la llengua, tant oral com escrita.”
*****************
La lectura al centre. Llegir (i escriure) llibres, documents i pantalles al pla de lectura de centre, de Gemma Lluch (ISBN 978-84-9824-931-6) col·ecció Bromera / didàctiques
És una mena de manual que ofereix claus per redactar el pla lector del centre educatiu, i inclou Internet i els ordinadors com a eines i suports per fomentar la lectura.
****************
I la tercera recomanació, la podeu trobar a l’últim número de L’ILLA. Revista de lletres (número 60) hi ha uns articles força interessants: Lectures per a joves alumnes, de Xavier Mínguez; La lectura, peça clau per a educar, de Gonzal López-Pampló; i I on col·loquem els llibres?: com organitzar un bon espai de lectura.
En trobareu l’edició digital clicant sobre de la imatge.