1-ESP32STEAMAKER

La placa ESP32 Steamaker és una plataforma educativa dissenyada per introduir als estudiants en el món de la programació, l’electrònica i la Internet de les Coses (IoT). Aquesta placa està basada en l’ESP32, una potent placa de desenvolupament que ofereix connexió Wi-Fi i Bluetooth, a més de diverses entrades/sortides analògiques i digitals, ideal per a la creació de projectes interactius.

ArduinoBlocks és una interfície de programació visual basada en blocs que simplifica el procés d’aprenentatge de la programació. En lloc d’escriure codi, els estudiants poden arrossegar i deixar anar blocs de codi predefinits per a realitzar diverses accions, com encendre i apagar llums, llegir sensors, controlar motors i més. Aquesta interfície és molt amigable per als principiants i permet als estudiants centrar-se en els conceptes de programació sense la complexitat sintàctica del codi convencional.

Juntes, la ESP32 Steamaker i ArduinoBlocks ofereixen una manera accessible i divertida d’aprendre els fonaments de la programació i l’electrònica, estimulant la creativitat i la resolució de problemes dels estudiants mentre exploren les possibilitats de la tecnologia. Aquesta combinació és ideal per a l’ensenyament de matèries STEM (ciència, tecnologia, enginyeria i matemàtiques) a estudiants de totes les edats i nivells d’experiència.

L’objectiu de les sessions era familiaritzar-nos amb l’entorn de programació (molt semblant a Scratch) i anar fent programes cada cop amb una mica més de dificultat fins a fer programes emprats per crear jocs de relacionar. A continuació es mostren les diferents activitats realitzades:

 

  1. Muntatge del kit

 

  • Connexió de la placa

 

  • Mostrar dades per consola

 

  • Dibuixar gràfic de la temperatura

 

  • Funcionament de la tira de Neopíxels

 

  • Funcionament de la pantalla LCD

 

  • Encendre leds de la tira Neopíxel amb botons

 

  • Encendre leds de la tira Neopíxel amb detecció d’obstacle

 

  • Encendre leds de la tira amb el joystick

 

  • Encendre leds amb el comandament

 

  • Anar movent-nos amb el joystick per la tira de leds

 

  • Fer selecció, amb els dos polsadors, de leds que estaran associats a preguntes i a respostes en un possible joc.

 

  • Comprovar si l’aparellament pregunta-resposta és encertat o no

 

  • Mostrar quina resposta va associada a una pregunta

Go to Top