Les bee-bots a la Font de la Pólvora

Escola Font de la Pólvora
Educació infantil i Primària

Els alumnes de l’escola Font de la Pólvora aquest segon trimestre han començat a treballar aspectes de robòtica amb l’ajuda d’unes petites abelles anomenades Bee-bots. Els alumnes programen el moviment del robot amb els comandaments, creant una seqüenciació d’ordres per tal que el Bee-bot arribi allà on se li hagi demanat. Aquest tipus d’activitat ajuden a que els nostres alumnes treballin en equip, siguin creatius, fomenta el raonament lògic i estructura el pensament.

Fitxa experiència pdf-grey

Guia Scratch en castellà

scrachtguiaAquesta guia pretén acostar el món de la informàtica a nens i joves a través de la programació amb Scratch, de manera que es promoguin connexions amb els interessos personals dels alumnes i es potenciï la seva creativitat i imaginació per aconseguir que l’alumnat sigui capaç de dissenyar i crear el tipus de creacions informàtiques dinàmiques i interactives amb les que es relaciona en el seu dia a dia, i per aconseguir que es desenvolupin com pensadors computacionals, és a dir, persones capaces d’aplicar els conceptes i pràctiques informàtiques a altres aspectes de les seves vides. http://programamos.es/traduccion-de-la-guia-creative-computing/

Robòtica educativa en l’educació infantil

Robòtica educativa en l'educació infantilProjecte que proposa reflexionar i fer propostes per a “educar” als nostres alumnes sobre com interactuar amb aquests “artefactes” i aprofitar el seu potencial educatiu a les nostres aules.
En aquesta web es presenta un model d’implementació en l’etapa d’educació infantil.
El punt de partida és la curiositat innata dels alumnes i el seu interès per aprendre. Pregunten com funcionen les coses i construeixen constantment objectes i representacions, plasmant la imaginació en les seves produccions de manera natural. L’objectiu és «No per aprendre robòtica, sinó per aprendre amb robòtica».
http://olmedarein7.wix.com/roboticainfantil

Què és el pensament computacional?

Pensament computacionalL’any 2006 Jeannette Wing va publicar l’article Computational thinking en què defensava que aquesta nova competència hauria de ser inclosa en la formació de tots els nens i nenes, ja que representa un ingredient vital de l’aprenentatge de la ciència, la tecnologia, l’enginyeria i les matemàtiques. Però, què és el pensament computacional?

http://programamos.es/que-es-el-pensamiento-computacional/