Psicologia 1a part Batxillerat

C. Mare de Déu del Carme TGN . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Ramon M. Anglès

Vés al contingut
  • 1. La Psicologia com a ciència
    • L’home que va descobrir la importància de netejar-se les mans.
    • Pàg. 17 T’atreveixes a somiar?
    • Pàg. 25 El que la meditació pot fer al teu cervell
    • Pàg 26 El cas d’Andreas Lubitz
  • 2. L’ésser humà com a producte de l’evolució
    • 1.3. Arbre de la família dels homínids.
    • 1.4. Homo sapiens: la odisea de la especie
    • 2.1. Els experiments de Harlow: el fenòmen de l’empremta
    • * Treball: comunicació animal
  • 3. Fonaments biològics de la conducta
    • Àlvaro Pascual-Leone, neuròleg
    • El cerebro y la música
    • 3. El sistema nerviós i 5. El sistema endocrí
    • * Resposta cerebral a la música
    • * OLIVER SACKS: Què ens diuen les al.al·lucinacions sobre les nostres ments?
  • 4. Sensació, percepció i atenció
    • BRAIN GAMES
    • 2.3. Els llindars sensorials
    • 3.1. Lleis d’organització perceptiva
    • 4. Les il.lusions òptiques
    • 6. EFECTO STROOP
    • Els sentits exteroceptors
    • 4. Les il.lusions òptiques
    • 4.1. Maurits Cornelis Escher (1898-1972)
      • Galeria d’obres
      • Inspiracions basades en l’obra de M. C. Escher
    • 5. Agnòsia visual: Una història d’una pacient
  • 5. Estats de consciència i drogues
    • 2.2. Les fases del son
    • 2.4. Què volen dir els nostres somnis?
    • 4. Drogues i crisi
    • 6. Drogues, es controlen?
    • 4. Convivint amb les drogues
    • El procés de les adiccions
  • 6. L’aprenentatge
    • 1. HELEN KELLER. Biografia
    • Condicionament operant o instrumental: B. F. Skinner
    • 2. “Las emociones son las guardianas del aprendizaje” Begoña Ibarrola
    • 3. Patrons innats de conducta. Els reflexos
    • 4. Condicionament clàssic: Experiments de Paulov
    • 5. Condicionament operant o instrumental: B.F. SKINNER
    • 5.1. Indefensió apresa
    • 7. Aprenentatge cognitiu. David Bueno
  • 7. El pensament
    • El pensament creatiu I
    • El pensament creatiu II
    • 4. Daniel Kahneman. Psicòleg i economista
    • La utilitat de l’inútil en la nostra vida
    • 10 D’on venim? Què som? On anem? PAUL GAUGUIN
  • 1. La psicologia com a ciència
    • 1.1. Plató. Una al·legoria i una analogia del mite de la caverna.
    • 1.3. Primeres teories científiques independents de la filosofia
    • 2.2. El conductisme: Pavlov i Skinner.
  • 7. La memòria humana
    • 1. Aprenetatge i memòria. Què, qui, com.
    • El màgic nombre set. George Miller
    • 2. Fem memòria. Què, qui, com.
    • Estudi sobre la memòria a curt termini
    • TED: Treure el màxim profit de la memòria humana.
  • 8. La intel·ligència
    • 1.2. “Si te han dicho que no puedes aprender algo es mentira”. Mariano Sigman, neurocientífico
    • 2.2 Los beneficios de la inteligencia emocional para nuestros hijos. Daniel Goleman
    • 2.3. La Vida Secreta de los Niños: Resistir la tentación de los caramelos
    • 3. QQC. intel·ligència artificial
    • Test d’intel·ligència QI
    • 4.2 La ment animal. Són intel·ligents els animals?
    • PEL·LÍCULA: “Inside-out”
    • PEL·LÍCULA: “Siempre a tu lado”
  • Oliver Sacks
    • Casos clínics
    • Pàgina web
    • The Lost Mariner
    • The man who mistook his wife for a hat
    • El País: articles relacionats amb Oliver Sacks

2. Fem memòria. Què, qui, com.

Ramon Campayo, campió mundial de memorització ràpida, ensenya els seus trucs per no oblidar mai més ni números ni noms. Diu que qualsevol pot millorar molt la seva memòria entrenant tres hores a la setmana.

http://www.ccma.cat/tv3/alacarta/programa/Fem-memoria/video/4453191/#

Articles recents

  • Benvinguts al món de la psicologia.
desembre 2025
dl. dt. dc. dj. dv. ds. dg.
« gen.    
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  
Gràcies al WordPress.