Psicologia 1r Batxillerat
C. Mare de Déu del Carme TGN . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Ramon M. Anglès
Menú
Vés al contingut
1. La psicologia com a ciència
1.1. Plató. Una al·legoria i una analogia del mite de la caverna.
1.3. Primeres teories científiques independents de la filosofia
2.2. El conductisme: Pavlov i Skinner.
2. L’ésser humà com a producte de l’evolució
1.3. Arbre de la família dels homínids.
1.4. Homo sapiens: la odisea de la especie
2. Konrad Lorenz: el fundador de l’etologia
2.1. Els experiments de Harlow: el fenòmen de l’empremta
* Treball: comunicació animal
3. Fonaments biològics de la conducta
Àlvaro Pascual-Leone, neuròleg
3. El sistema nerviós i 5. El sistema endocrí
* Resposta cerebral a la música
* OLIVER SACKS: Què ens diuen les al.al·lucinacions sobre les nostres ments?
4. Sensació, percepció i atenció
2.2. Com funcionen els sentits
2.3. Els llindars sensorials
3.1. Lleis d’organització perceptiva
4. Les il.lusions òptiques
Els sentits exteroceptors
4. Les il.lusions òptiques
4.1. Maurits Cornelis Escher (1898-1972)
Galeria d’obres
Inspiracions basades en l’obra de M. C. Escher
5. Agnòsia visual: Una història d’una pacient
5. Estats de consciència i drogues
2.2. Les fases del son
2.4. Què volen dir els nostres somnis?
4. Drogues i crisi
4. Convivint amb les drogues
El procés de les adiccions
6. L’aprenentatge
El Condicionament clàssic: Els experiments de Paulov
Condicionament operant o instrumental: B. F. Skinner
7. La memòria humana
1. Aprenetatge i memòria. Què, qui, com.
2. Fem memòria. Què, qui, com.
TED: Treure el màxim profit de la memòria humana.
Oliver Sacks
Casos clínics
Pàgina web
The Lost Mariner
The man who mistook his wife for a hat
El País: articles relacionats amb Oliver Sacks
Cerca:
El procés de les adiccions
Nuggets
[youtube]https://youtu.be/HUngLgGRJpo[/youtube]