Psicologia 1a part Batxillerat
C. Mare de Déu del Carme TGN . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Ramon M. Anglès
Menú
Vés al contingut
1. La Psicologia com a ciència
L’home que va descobrir la importància de netejar-se les mans.
Pàg. 17 T’atreveixes a somiar?
Pàg. 25 El que la meditació pot fer al teu cervell
Pàg 26 El cas d’Andreas Lubitz
2. L’ésser humà com a producte de l’evolució
1.3. Arbre de la família dels homínids.
1.4. Homo sapiens: la odisea de la especie
2.1. Els experiments de Harlow: el fenòmen de l’empremta
* Treball: comunicació animal
3. Fonaments biològics de la conducta
Àlvaro Pascual-Leone, neuròleg
El cerebro y la música
3. El sistema nerviós i 5. El sistema endocrí
* Resposta cerebral a la música
* OLIVER SACKS: Què ens diuen les al.al·lucinacions sobre les nostres ments?
4. Sensació, percepció i atenció
BRAIN GAMES
2.3. Els llindars sensorials
3.1. Lleis d’organització perceptiva
4. Les il.lusions òptiques
6. EFECTO STROOP
Els sentits exteroceptors
4. Les il.lusions òptiques
4.1. Maurits Cornelis Escher (1898-1972)
Galeria d’obres
Inspiracions basades en l’obra de M. C. Escher
5. Agnòsia visual: Una història d’una pacient
5. Estats de consciència i drogues
2.2. Les fases del son
2.4. Què volen dir els nostres somnis?
4. Drogues i crisi
6. Drogues, es controlen?
4. Convivint amb les drogues
El procés de les adiccions
6. L’aprenentatge
1. HELEN KELLER. Biografia
Condicionament operant o instrumental: B. F. Skinner
2. “Las emociones son las guardianas del aprendizaje” Begoña Ibarrola
3. Patrons innats de conducta. Els reflexos
4. Condicionament clàssic: Experiments de Paulov
5. Condicionament operant o instrumental: B.F. SKINNER
5.1. Indefensió apresa
7. Aprenentatge cognitiu. David Bueno
7. El pensament
El pensament creatiu I
El pensament creatiu II
4. Daniel Kahneman. Psicòleg i economista
La utilitat de l’inútil en la nostra vida
10 D’on venim? Què som? On anem? PAUL GAUGUIN
1. La psicologia com a ciència
1.1. Plató. Una al·legoria i una analogia del mite de la caverna.
1.3. Primeres teories científiques independents de la filosofia
2.2. El conductisme: Pavlov i Skinner.
7. La memòria humana
1. Aprenetatge i memòria. Què, qui, com.
El màgic nombre set. George Miller
2. Fem memòria. Què, qui, com.
Estudi sobre la memòria a curt termini
TED: Treure el màxim profit de la memòria humana.
8. La intel·ligència
1.2. “Si te han dicho que no puedes aprender algo es mentira”. Mariano Sigman, neurocientífico
2.2 Los beneficios de la inteligencia emocional para nuestros hijos. Daniel Goleman
2.3. La Vida Secreta de los Niños: Resistir la tentación de los caramelos
3. QQC. intel·ligència artificial
Test d’intel·ligència QI
4.2 La ment animal. Són intel·ligents els animals?
PEL·LÍCULA: “Inside-out”
PEL·LÍCULA: “Siempre a tu lado”
Oliver Sacks
Casos clínics
Pàgina web
The Lost Mariner
The man who mistook his wife for a hat
El País: articles relacionats amb Oliver Sacks
Cerca:
Benvinguts al món de la psicologia.
4 de gener de 2016
General
Ramon M. Anglès