Finalització del Mòdul 11 Simulació Empresarial i benvinguda al Modul 13 Projecte d’ administració i finances

Coincidint amb la la 3ª Avalaució.

El proper divendres 21 de març finalitza la simulació a l’ aula empresa, els alumnes de grau superior  d’ administració  i  finances  donen per acabat el mòdul 11, on han  el·laborat un projecte empresarial i han realitzar les pràctiques de simulació , en les empreses : Sa i bo, SAS i  Second Hand, SAS.

SCNDHANDLogo_SaiBo

 

En aquest tercer trimestre donem la benvinguda al mòdul 13 de Projecte d’administració i finances.

 

Publicat dins de General | Deixa un comentari

La previsió de vendes i o producció

Fins ara hem estudiat, entre altres coses, quina és la nostre àrea objectiu? D’aquesta àrea objectiu, qui forma part del públic objectiu i qui no?

Les enquestes ens han marcat un abans i un després en el nostre projecte, són el termòmetre que ens marcarà si  aquell públic objectiu que hem dirigit el producte /servei, està disposat a consumir-lo i de quina manera, com nosaltres volíem ?  O amb petites o grans modificacions?

El següent pas serà determinar QUANT? Quant vendrem en aquest mercat i quin posicionament tindrem?

La PREVISIÓ DE VENDES, no tracta de tot el que ens agradaria vendre, sinó com és possible vendre en funció del mercat que volem entrar i en relació a l’estructura de la nostra empresa i recursos.

En definitiva anem a determinar l’objectiu de venda pel proper any del nostre projecte. Aquest objectiu ha de ser: realista, que es pugui aconseguir, ambiciós, definit  amb claredat i comunicar a totes les parts de l’empresa.

Pregunten-nos que ha passat amb aquest dos productes/ serveis que últimament han esdevingut noticia d’actualitat:

 

L’anàlisi del Macroentor i del microentorn, l’ Anàlisi DAFO, les enquestes amb l’ anàlisi acurat dels resultats, analitzant quina és la quota de mercat amb tots els elements de què disposem ens ajudaran a establir la quantitat a oferir o produir. Hem de tenir en compte per altra banda la nostra capacitat de producció i/o servei.

És convenient utilitzar un procés que sigui el més objectiu possible com determinar el volum total de compra del mercat i marcar la porció que lluitarem per aconseguir , com pot ser un percentatge.

Aquesta previsió de vendes determinarà les meves accions i estratègies comercials per aconseguir els resultats econòmics que vull obtenir, no cal oblidar que aquests s’aconsegueixen a través dels clients, de manera que sempre els tindrem presents, ( canvis de gustos, preferències, situació econòmica, modes…).

No serveix de res fixar uns objectius i asseure’ns a que vinguin a consumir el nostre producte o servei. Hem de tenir una postura de cerca de clients i de satisfacció d’aquests.

Publicat dins de El projecte pas a pas, General | 2 comentaris

Les necessitats d’ inverssió del projecte

Les necessitats d’inversió del projecte empresarial. Un punt fonamental per la realització de qualsevol projecte empresarial és la quantificació de d’inversió necessària per poder-lo dur a terme. Per això, cal estudiar les inversions necessàries tant a l’actiu no corrent,  com en el capital  circulant.  Inversió en  l’actiu no corrent.

  • És evident que  qualsevol  empresa haurà de tenir en compte la necessitat financera en l’actiu no corrent, i conseqüentment la seva inversió.  Haurem de distinguir:Despeses  d’establiment:  ja no  formen  part de l’actiu no corrent;  però  per el pressupost  de tresoreria si que les  hem de  tenir en  compte .  Són despeses  inherents  a la posada  en  marxa de l’empresa. Són  despeses  necessàries  que haurem de tenir en compte a l’hora  de  preveure les necessitats de tresoreria i tenir  en compte els pagaments de les mateixes.
  • Haurem de  considerar  les  despeses de tots  els tràmits i operacions  necessàries  per  iniciar  l’activitat amb caràcter previ a l’ inici de  la nostra activitat: Advocats, notaris, professionals i tècnics per informes, estudis…. així com també, la documentació, llibres de registre, autoritzacions, taxes i impostos municipals, provincials, autonòmics i estatals. Immobilitzat Immaterial .Caldrà estudiar la necessitat de l’empresa en patens, aplicacions informàtiques… Immobilitzat material.
  • Hem d’estudiar i quantificar les necessitats d’elements d’immobilitzat material que tindrem per tal de poder fer les previsions de tresoreria necessàries.* Juntament amb l’immobilitza’t caldrà tenir present i estudiar l’amortització del mateix.*
Publicat dins de General | Deixa un comentari

Quina forma jurídica és la millor per el meu projecte ?

Per determinar quina forma jurídica és la més adequada cal haver analitzat prèviament les característiques del propi negoci. Aspectes com el número de promotors/es, el capital disponible, la implicació del socis/es, etc… són aspectes claus per a determinar quina forma jurídica serà la més adient.

Coneix-ne les característiques bàsiques.

Empresari Individual.
Societat Civil (SCP).
Societat de responsabilitat limitada (SL) /Societat Limitada Nova Empresa(SLNE).
Societat cooperativa (SCCL).
Societat anònima/limitada laboral (SAL/SLL).

Per a tots aquells que voleu ampliar la informació sobre les característiques, avantatges e inconvenients de cadascuna de les possibles formes jurídiques, podeu consultar en la següent adreça: http://www.crearcat.com/index.php?idm=1&idio=cat&codi_seccio=2&codi_subseccio=2

 A.Codina

Publicat dins de El projecte pas a pas | 4 comentaris

Les 10 claus de la nova llei d’ emprenedors

El govern espanyol aprova l’avantprojecte de la norma, que inclou incentius fiscals, agilització de tràmits i nous permisos de residència

E. FREIXA / J. FAUS

Barcelona/Madrid | Actualitzada el 24/05/2013 15:08

El govern espanyol ha aprovat aquest divendres la llei d’emprenedors, una de les promeses electorals  de  Mariano Rajoy. La norma, que s’aprova  amb prop  d’un any i mig  de retard, donarà llum verda a una sèrie d’incentius fiscals per als emprenedors, agilitzarà la creaciód’ empreses  i   facilitarà  el  permís  de  residència  a   inversors  estrangers.  Es  tracta  d’ un avantprojecte de llei que podrà ser modificat amb esmenes de l’oposició. Aquests en són els principals aspectes, que entraran en vigor a començaments del 2014:

1. Ja  no  caldrà  pagar  l’IVA  de  factures  no  cobrades . La  llei  recull  una  llarga reivindicació de les pimes i establirà que a partir de l’any que ve ja no caldrà que les pimes i els autònoms avancin en les seves liquidacions tributàries l’IVA de les factures emeses però que  encara  no han cobrat. S’alleugereix  així  el pes que  suposa  haver  d’avançar  aquests diners a l’Agència Tributària quan encara no s’han cobrat.

2. Emprenedors amb menys risc personal. Es crea l’emprenedor de responsabilitat limitada, la qual cosa limitarà els efectes que un excessiu endeutament pot  tenir sobre el patrimoni personal de l’emprenedor. El nou empresari no haurà de respondre amb el seu habitatge habitual dels deutes adquirits en l’àmbit professional. Això sí , amb  un límit  de fins a 300.000 euros a partir dels quals sí que hi respondria.

3. Una nova   SL que no requereix una gran inversió inicial. Es crea una societat limitada “de formació successiva”, que vol dir que no es requereix aportar els 3.000 euros inicials com a  la  SL tradicional a  l’hora de crear-la.  Es  permetrà engegar amb un capital inferior i anar ampliant-lo fent aportacions a partir dels beneficis fins a arribar al que dicta la llei.

4. S’agilitza la creació d’empreses en 48 hores, com a màxim. El govern espanyol pretén  facilitar  la  informació   i  formularis  ‘online’  per  crear  una  empresa. L’objectiu és rebaixar de 24 a 48 hores el període necessari per constituir una nova societat, en comptes dels 28 dies i els més de  deu  tràmits  que calen  ara, segons  la  vicepresidenta  del govern espanyol, Soraya Sáenz de Santamaría.

5. Bonificacions per reinvertir beneficis. La reinversió dels beneficis comportarà una  deducció  de  fins al  10%  de  l’import  invertit, que  es descomptarà de  l’impost de societats.

6. Incentius per a inversors particulars. La figura dels ‘business angels’ –inversors que  aposten  per projectes empresarials de  tercers– es vol estendre  a través d’incentius fiscals, com  una deducció de fins al 20% en  la  quota  estatal de l’IRPF que  han  de pagar aquestes persones. Hi  haurà una base  màxima deduïble  de 20.000 euros a l’any i també se’ls descomptarà el 100% de l’IRPF en els beneficis que reinverteixin en un altre projecte empresarial.

7. Foment  de  la  pluriocupació.  També  es  rebaixen  a  la  meitat  les  quotes  a  la Seguretat Social que han de pagar les persones que treballen en una segona feina que sigui per compte propi, és a dir, com a autònom.

8. Més superfície sense llicència. S’amplia de 250 metres quadrats fins a 500 i 1.000, en alguns casos, la superfície mínima per  poder  obrir un establiment amb menys llicències administratives.

9. Foment  de la  inversió en  R+D+i.  S’incrementa  del  50%  al  60%  les  deduccions fiscals per invertir en R+D+i.

10. Donar la residència a canvi d’inversions. Es donarà el permís de residència als ciutadans estrangers que comprin deute públic per  més  de  dos  milions  d’euros i als que adquireixin un habitatge de més de 500.000 euros, molt per sobre del mínim de 160.000 euros que  es  va  anunciar  per  primer  cop  al  novembre  i  que  va generar una intensa polèmica.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

El Congrés aprova definitivament la llei d’emprenedors

A partir del gener els empresaris no pagaran l’IVA fins que cobrin les factures pendents

 El ministre d’Hisenda, Cristóbal Montoro BALLESTEROS / EFE

El ple del Congrés dels Diputats ha aprovat aquest dijous definitivament, amb el suport de CiU, la llei d’emprenedors, que  ha  sigut rebutjada per la majoria de l’oposició després  que al Senat el PP no hagi acceptat les seves esmenes.

En  el  debat , el  ministre d ‘Hisenda i   Administracions  Públiques, Cristóbal  Montoro ,  ha assegurat que amb la seva aprovació es fa un pas més en la sortida de la crisi. La intenció és superar la  crisi i arribar al creixement creador d’ocupació, ha explicat  el titular d’ Hisenda.

Amb aquesta llei Espanya té un nou procediment per promoure la cultura emprenedora i l’ activitat exterior, i reduir els  seus  costos,  ha afegit. Es  rebaixen els  riscos  i  es  busquen solucions extrajudicials a les situacions d’insolvència i es redueixen els obstacles per accedir a la contractació pública, ha afirmat Montoro.

Una de les mesures estrella és que, a partir del gener, els empresaris no pagaran l’IVA fins que cobrin la factura.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Calendari Final de Projecte Empresarial

Benvolguts/des alumnes,

ara que encetem la recta final del curs i del crèdit, només ens resta comunicar-vos les darreres dates de lliurament i el calendari d’exposicions . A més a més, es clar, de desitjar-vos molta sort en aquest i tots els crèdits.

06juny → Lliurament del projecte empresarial en format .pdf
13 juny → Inici de les exposicions de Projecte Empresarial.
14 juny → exposicions de Projecte Empresarial.

Publicat dins de General | 1 comentari

Recordatori del lliurament del divendres 10 de maig

Lliurament

Benvolguts/des,

El proper divendres dia 10 de maig s’ ha de fer un lliurament amb tot el que tingueu fins a la data. Recordar-vos alguns apartats que cal tenir en compte.Aquesta entrega és optativa.

1.Control de Qualitat de satisfacció del client.

2.Pressupost de tresoreria.

3.Balanç inicial i Balanç Final. ( Han de coincidir amb els imports del pressupost de tresoreria del primer any). En el Balanç Inicial, penseu a posar l’ Iva suportat necessari per fer les compres  necessàries per començar el negoci, (existències inicials i Immobilitzat…) Recordeu fer les amortitzacions de l’ immobilitzat en el balanç final, així con tenir el compte en el Balanç final el pas dels deutes de llarg a curt termini i tots aquells deutes a c/t que podem tenir amb proveïdors, creditors, hisenda ( Iva, Irpf …).

4.El Compte de Pèrdues i Guanys. Heu de tenir en compte que totes les despeses i ingressos que es donen durant l’ exercici hauran d’estar reflectits en el compte de Pèrdues i guanys en els apartats corresponents.

5.Els Planols del local (Projecte tècnic si cal).

6.Models que cal tenir omplerts. (han de coincidir amb les dades del pressupost de tresoreria del 1er any).

  • El model 303 (IVA. liquidació trimestral). Per aquest model només us demanen un trimestre.
  • model 111 i 115 (IRPF -Treballadors/autònoms i IRPF lloguer). Per aquest model només us demanem un trimestre.
  • Model 036 / 037. Alta d’activitats econòmiques
  • Model 600 Impost sobre transmissions patrimonials i actes jurídics documents. Tots aquells que constituïu una societat.
  • Certificació negativa del nom (només per a societats)
  • Alta en el règim d’autònoms. Si cliqueu aquest vincle, trobareu tota la informació per donar-vos d’alta en el règim d’autònoms. Com donar-se d’alta d’autònom/a

Ànims i bona feina!

Publicat dins de El projecte pas a pas | 5 comentaris

Política de recursos humans

La planificació dels recursos humans és una activitat pròpia de les organitzacions, que arriba a la seva màxima eficàcia quan és capaç d’integrar els objectius individuals dels empleats dins dels objectius de l’organització.

– En conseqüència, dues dimensions apareixen lligades: la planificació dels efectius (solució global) i la planificació de carreres (solució individual). Ambdues solucions, de forma integrada, pretenen resoldre el gran desafiament de la planificació en l’àmbit social: l’assignació del capital humà dotat de l’aptitud i actitud idònia per a l’assoliment dels objectius de l’organització.

– Connectar la planificació estratègica del negoci amb la planificació dels recursos humans, a part de generar una infinitat d’utilitats, permet que aquest segon procés abandoni l’òptica del manteniment a curt termini i adopti una perspectiva a més llarg termini capaç de generar avantatges competitius sostenibles per l’empresa i/o organització.

Si voleu saber més sobre la contractació i la política de recursos humans podeu
clicar aquí.

G. Rigol i A.Codina

Publicat dins de El projecte pas a pas | 2 comentaris

La localitzacio i la dimensió del projecte empresarial

Benvolguts/des,

Molts de vosaltres a aquestes alçades, ja teniu clara la ubicació del projecte i la seva dimensió a grans trets i de manera genèrica. Ni poden haver alguns altres que potser encara teniu molts dubtes. Doncs vet aquí unes pautes per aclarir els aspectes ha tractar en aquest apartat.

Normalment, quan es decideix crear una empresa, es planteja el problema de la ubicació i la dimensió; hi ha una sèrie de variables externes que cal tenir en compte en funció del projecte que volem tirar endavant:

  1. La demanda del mercat.
  2. El proveïment de primeres matèries.
  3. El mercat de treball.
  4. Les comunicacions i el transport.
  5. Els subministraments.
  6. El cost de la construcció o el lloguer.
  7. La legislació.
  8. La inversió i el finançament.
  9. El desenvolupament de la regió.

Totes aquestes variables s’han d’analitzar de manera diferent segons el tipus d’empresa que es vulgui crear i les característiques de la mateixa (la dimensió, l’activitat, el municipi d’ubicació, si necessita o no d’un local físic per realitzar l’activitat…) etc. Hi ha però uns factors que no podeu obviar en el vostre projecte:

  • Local (plànols): dimensions del local i distribució del mateix per tal de realitzar l’activitat.
  • Assegurances:  de continent, de contingut, de responsabilitat civil i d’altres necessàries.
  • Reglamentacions i normatives:  que contemplen el vostre projecte. d’àmbit municipal (ordenances i reglaments), autonòmic (lleis d’ àmbit autonòmic) i  estatal ( Lleis/reials decrets estatals ) i a nivell europeu (tractats) que ens puguin afectar. ( requisits mínims, horaris d’obertura i tancament, llei mediambientals…).
  • Contracte d’arrendament: amb les condicions acordades entre arrendatari i arrendador  segons la normativa vigent.
  • Projecte tècnic en el cas que sigui necessari, per millores, reformes i/o construcció.

Al twitter de Fem Rutllar disposeu d’ una sèrie d’enllaços que us poden ajudar en la recerca de plànols, assegurances, normatives en vigor , contractes d’arrendament i projectes tècnics.

Ànims i bona feina.

 

Publicat dins de El projecte pas a pas, General | Deixa un comentari