Errors típics al innovar en l ‘empresa : Iniciar un procés d’innovació a l’interior d’una empresa o organització no està exempta d’equivocacions . Gijs van Wulfen , fundador del mètode d’innovació FORTH ha detectat diversos errors que es repeteixen comunament , independentment del sector o indústria .
6 típics errors al innovar . Una llista on vostè po t reconèixer i evitar aquestes pràctiques .
1 . – Iniciar sense una necessitat de negoci . Penseu en l’última vegada que vàreu tractar de fer un canvi dramàtic en el vostre comportament personal . Com innovadors , enfrontem els mateixos problemes . Tots estem atrapats en els nostres hàbits i a fer les coses en patrons fixos . Durant anys , seguim llegint les mateixes revistes , manejar els mateixos vehicles i tenin la mateixa assegurança .L’única raó per canviar és quan una nova solució , simple i atractiva apareix i és rellevant per a les nostres necessitats . És tan simple com això . Per tant , si el negoci actual de l ‘ empresa està en alça , és poc probable que les persones de la seva organització modifiquin els seus hàbits . Recordeu : la necessitat és la mare de la invenció . Així que no es tracta de convèncer a altres per innovar quan no hi ha necessitat de l’empresa , ja que serà rebutjat .
2 . – Nomenar un innovador . Bé, hem d’innovar . Llavors, hem de tenir un càrrec ? Una gran quantitat d’organitzacions , nomenen a la persona més innovadora com a responsable de la innovació . Això pot semblar com la mesura més raonable , però no ho és . “Va a acabar com un llop solitari ja que inventar i innovar són dues coses molt diferents.” Vostè pot inventar pel seu compte . Però en una organització mai es pot innovar de manera aïllada .Necessitem enginyers de R + D, directors de producció , personal de TIC, venedors , etc . En el moment en que vostè nomena un innovador , es corre el risc que tothom s’inclini cap enrere i esperar que el responsable nomenat comenci a elaborar innovacions . Tots els que formen part de la organització poden innovar.
3 . – Comenceu amb la seva idea . La innovació no és només sobre les idees , es tracta d’obtenir les més adequades i la realització d’aquestes idees a la pràctica. El símbol mundial de la innovació és una brillant bombeta . Una vegada que una idea arriba a vostè , és probable que s’enamori d’ella . Aquesta és una gran sensació . Però , per desgràcia , l’amor és cec . El fenomen psicològic de la percepció selectiva ho farà veure només els punts positius d’una idea i només escoltar les persones que li donin suport .Què passa quan li dius a la teva idea a una altra persona ? La primera reacció sol ser “Sí , però … ” . Altres seran crítics . I això passa perquè es tracta de la seva idea i no la d’ells .
4 . – Apostar per una idea . Per cada set idees per a un nou producte , unes quatre van arribar a l’etapa de desenvolupament , una o dues es posen en marxa i solament una té èxit [ R. Cooper ( 2005 ) , Lideratge producte . New York: Basic Books ] . Mai s’ha d’apostar per una sola idea .
5 . – Començar amb una sessió de pluja d’idees . Quan hi ha una necessitat de crear alguna cosa nova , la gent en general comença per l’organització d’una sessió de pluja d’idees . Irònicament , moltes vegades cap de les innovacions proposades es materialitza . Per això , la pluja d’idees té connotacions negatives en moltes empreses . És perquè és el mateix grup de col · legues que en general es reuneixen sense cap preparació per a una pluja d’idees . Es podria pensar que el problema és la seva incapacitat per generar noves idees . Però seria un error . El problema és la seva incapacitat per deixar de banda les idees antigues .
6 . – Començar per deixar de banda als clients. Les idees o noves tecnologies donen molta energia i inspiració . Però la innovació és efectiva sobretot quan les noves idees ofereixen solucions simples per a problemes o necessitats dels clients . Però no s’ha d’anar a la recerca del que el client vol . I això perquè els clients no sempre són capaços d’expressar les seves necessitats . Comenceu per explorar possibles problemes futurs dels clients . Aviat s’adonarà que deixar de banda els clients de la seva innovació conduirà a un carreró sense sortida .