El balanç i el compte de pèrdues i guanys

Benvolguts/des,

En l’apartat financer ara ens toca treballar el balanç i el compte de pèrdues i guanys, anem a veure el seu format.

1) El Balanç

El Balanç, també anomenat Balanç de Situació, representa la situació patrimonial i financera d’una entitat (empresa, organització) en un moment determinat. El balanç mostra els actius d’una unitat econòmica i els passius que recauen sobre la mateixa, mostrant per diferència entre ells, el valor del seu patrimoni net.

Tot balanç és com una fotografia estàtica de la situació patrimonial d’una unitat econòmica en un moment donat, pel que sempre haurà de fer-se referència a la data en la que refereix.

header

2) El Compte de pèrdues i guanys

El Compte de Pèrdues i Guanys mostra els ingressos obtinguts per una unitat econòmica i les despeses necessàries realitzades per aquesta durant un període de temps determinat, resultant, en la seva diferència, el resultat net de l’exercici.

Si els ingressos superen a les despeses el resultat serà positiu (guanys) i si els ingressos són inferiors a les despeses el resultat és negatiu  (pèrdues).

En el projecte us demanen: Un balanç a l’ inici de l’activitat, i un balanç final al final del primer any de negoci.

Pel que fa al compte de pèrdues i guanys, cal que presenteu el compte de pèrdues i guanys al final del primer exercici.

Ànims i bona feina !

Publicat dins de El projecte pas a pas | Deixa un comentari

Bon Nadal i Feliç 2016

                                               BON NADAL I FELIÇ  2016

El petit príncep

El petit príncep.

” Aquí tens el meu secret, és molt senzill, només s’hi veu bé amb el cor. L’ essencial és invisible als ulls”.

El Petit Príncep.( A. de Sant Exupéry).

 

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Taller sobre “Elevator Pitch”

Dimarts 15 de desembre els i les alumnes de grau mitjà i de grau superior d’Administració van gaudir d’una sessió de “Elevator pitch”, per part de la senyora Elisenda Tarrats i Pous, col·laboradora de l’agència d’emprenedoria” Creacció” i directora d’Economia i Empresa de la Facultat d’Economia de la Universitat de Vic.

“Elevator Pitch” és una tècnica de presentació que consisteix a sintetitzar un projecte, en aquest cas empresarial, i ésser capaç d’explicar-lo i de copsar l’interès del receptor, en el temps que triga un ascensor a pujar fins a un novè pis, aproximadament uns tres minuts.

 IMG-20151216-WA0005

La primera part la senyora Elisenda Tarrats va explicar totes les passes que cal seguir per tal de captar l’atenció de la persona interessada en el projecte.

IMG-20151216-WA0006

La segona part va consistir en la realització d’una activitat pràctica, en la qual els i les alumnes havien d’empescar-se una idea de negoci en tres minuts, seguint les indicacions formulades abans, que resultés atractiva per a possibles inversors.

Donar les gràcies a la Sra Elisenda per a la seva presentació.

Article redactat per Pep Riera.

Publicat dins de El projecte pas a pas, Els vostres projectes, Emprenedors, General | Deixa un comentari

Sessió sobre innovació i creativitat

Benvolguts/des;

Aquest dimarts dia 24 de novembre els alumnes de 2n de Grau Mitjà de Gestió administrativa i 2n de grau superior d’ Administració i finances  varen poder gaudir d’una sessió sobre Innovació i creació a càrrec de la  Carme Sáez, directora de Màrqueting estratègic del grup la Farga. Després d’una breu introducció teòrica , els alumnes van treballar de manera pràctica els conceptes d’ Innovació i Creació i s’ho van passar bé en els tallers que la Carme els va preparar. Els alumnes van poder experimentar en la seva pròpia pell que cadascun de nosaltres té capacitat per crear.

20151124_213115 20151124_210415

Publicat dins de El projecte pas a pas, General | Deixa un comentari

Innovació i Creativitat.

Per tal d’encetar les sessions de Projecte Empresarial.

El proper dimarts 24 de novembre els alumnes de 2n de Grau Superior d’ Administració i finances i 2n de Grau Mitjà de Gestió Administrativa, gaudirem d’ una sessió d ‘ Innovació i Creativitat per part de Carme Sáez, Directora de Màrqueting Estratègic  del grup la Farga.

La Carme donarà el tret de sortida   al projecte empresarial amb una sessió sobre Innovació i Creativitat.

 

imagesMoltes gràcies Carme, tot un Plaer !

 

Publicat dins de El projecte pas a pas, General | Deixa un comentari

Calendari final de M13. Projecte d’ Administració i Finances

Benvolguts/des alumnes,

Ara que encetem la recta final del curs i del Mòdul 13 , només ens resta comunicar-vos el calendari d’exposicions .

Exposicions Projecte empresarial curs 2014/2015:

Dia 10 de Juny de 2015.

 

KoKetä 17,30h    /  18,10h
Cerveces Folk 18,15h   /   18,45h
Sense Gluten 18,50h  /    19,25h
Escola de Música 19,30h /     20,00h

Dia 11 de Juny de 2015.

 

Tapetito 17,30h    /  18,10h
A Grams 18,15h   /   18,45h
Iaramse 18,50h  /    19,25h
2015-06-10 17.49.30

Exposició de Projeta de “Köketa”

 

 

 

 

* Recordar-vos que la presentació s’ ha de penjar a la bústia de la plataforma M13- UF01 com a molt tard el dia 10 de juny a les 18,30h.

Moltes gràcies.

Desitjar-vos a tots molta sort  !

Publicat dins de General | Deixa un comentari

2ª Avaluació. Idea de negoci fins els pressupost de tresoreria del 1r any

Benvolguts i benvolgudes alumnes,

Us recordem que el proper divendres 30 de gener de 2015, s’ha de fer el lliurament de projecte empresarial, corresponent a la 2ª avaluació. Aquest lliurament inclou “la idea”, l’estudi del “Microentorn” i del “Macroentorn”, l’anàlisi Dafo, l’enquesta amb les conclusions , les 4′ps del màrqueting mix. (Preu, producte, promoció i distribució.), El Pla o previsió de vendes i el pressupost de tresoreria del primer any.

images

Per lliurar el projecte en PDF, heu de buscar dins el ” Moodle” de l’escola, el Mòdul 11 Simulació Empresarial- UF1  a la carpeta de la bústia : ( Entrega 2ª Avaluació des de l’ Idea, fins el Pressupost de tresoreria del 1r any).

Moltes gràcies !

Pep  i  Àngels.

Publicat dins de General | 1 comentari

6 ERRORS TÍPICS AL INNOVAR EN L’EMPRESA

Errors típics al  innovar  en  l ‘empresa : Iniciar  un  procés  d’innovació  a  l’interior  d’una empresa o organització no està exempta d’equivocacions . Gijs van Wulfen , fundador del mètode d’innovació FORTH ha detectat diversos errors que es repeteixen  comunament , independentment del sector o indústria .

6 típics errors al innovar . Una  llista  on  vostè  po t reconèixer  i  evitar  aquestes pràctiques .

1 . – Iniciar sense una necessitat de negoci . Penseu en l’última vegada  que  vàreu tractar de fer  un  canvi dramàtic en el vostre comportament personal . Com innovadors , enfrontem els mateixos problemes . Tots estem atrapats en els nostres hàbits i a  fer les coses en patrons fixos . Durant anys , seguim llegint les  mateixes  revistes ,  manejar  els mateixos vehicles i tenin la mateixa assegurança .L’única raó per canviar és quan una nova solució , simple i atractiva apareix i és rellevant per a les nostres necessitats . És tan simple com això . Per tant , si el negoci actual de  l ‘ empresa està en alça , és  poc probable que les persones de  la  seva organització modifiquin els  seus hàbits . Recordeu : la necessitat és la mare de la invenció . Així que no es tracta de convèncer a altres per innovar quan no hi ha necessitat de l’empresa , ja que serà rebutjat .

2 . – Nomenar un innovador . Bé,  hem  d’innovar . Llavors, hem  de  tenir  un  càrrec ? Una  gran  quantitat  d’organitzacions ,  nomenen  a  la  persona  més  innovadora  com  a responsable de la innovació . Això pot semblar com la mesura més raonable , però no ho és . “Va a acabar com un llop solitari ja que inventar i innovar  són dues coses  molt  diferents.” Vostè pot inventar pel seu compte . Però en una organització mai es pot innovar de manera aïllada .Necessitem enginyers de R + D, directors de producció , personal de TIC, venedors , etc . En el  moment en que vostè nomena un innovador , es corre el risc que tothom s’inclini cap enrere i esperar que el responsable nomenat comenci a elaborar innovacions . Tots els que formen part de la organització poden innovar.

3 . – Comenceu amb la seva idea . La innovació no és només sobre les idees , es tracta d’obtenir les més adequades i la realització d’aquestes idees a la pràctica. El símbol mundial de  la  innovació  és  una  brillant bombeta . Una  vegada  que  una  idea  arriba  a vostè , és probable que s’enamori d’ella . Aquesta és una gran sensació . Però , per desgràcia , l’amor és cec . El  fenomen  psicològic de la percepció  selectiva  ho  farà  veure  només  els  punts positius d’una idea i només escoltar les persones que li donin suport .Què passa quan li dius a la teva idea a una altra persona ? La primera reacció sol ser “Sí , però … ” . Altres seran crítics . I això passa perquè es tracta de la seva idea i no la d’ells .

4 . – Apostar per una idea . Per cada set idees per a un nou producte , unes quatre van arribar a l’etapa de desenvolupament , una o dues es posen en marxa i solament una té èxit [ R. Cooper ( 2005 ) , Lideratge producte . New York: Basic Books ] . Mai s’ha d’apostar per una sola idea .

5 . – Començar amb una sessió de pluja d’idees . Quan hi ha una necessitat de crear alguna cosa nova , la gent en general comença per l’organització d’una sessió de pluja d’idees . Irònicament , moltes vegades cap de les innovacions proposades es materialitza . Per això , la pluja d’idees té connotacions negatives en moltes empreses . És perquè és el mateix grup de col · legues que en general es reuneixen sense cap preparació per a una pluja d’idees . Es podria pensar que el problema és la seva incapacitat per generar noves idees . Però seria un error . El problema és la seva incapacitat per deixar de banda les idees antigues .

6 . – Començar per deixar de banda als clients. Les idees o noves tecnologies donen molta energia i inspiració . Però la innovació és efectiva sobretot quan  les noves idees ofereixen solucions simples per a problemes o necessitats dels clients . Però no s’ha d’anar a la recerca del que el client vol . I això perquè els clients no sempre són capaços d’expressar les seves necessitats . Comenceu per explorar possibles problemes futurs dels clients . Aviat s’adonarà que deixar de banda els clients de la seva innovació conduirà a un carreró sense sortida .

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Benvinguts a ” Fem rutllar el Projecte” curs 2014-2015

Benvolgudes i benvolguts,

Comença un nou curs , aquest bloc ens servirà de guia per els Mòduls 11-13, del cicle de grau superior d’administració i finances (Simulació  Empresarial  i  Projecte  d’ administració i Finances). Amb aquesta eina TIC volem comunicar, compartir i ressenyar tot allò relacionat amb la creació d’un projecte.

Des dels apartats d’enllaços podeu connectar amb altres llocs d’ interès, amb el nostre twitter i amb materials  didàctics descarregables  importants pel curs . Entre aquests materials trobareu també el dossier dels dos Mòduls (11-13). Podeu descarregar-lo a l’ apartat “Recursos” al vincle ” Dossier SIP” de la barra lateral del nostre bloc.

Al llarg del curs anirem descobrint i donant més utilitat a aquesta eina.

Sigueu benvinguts  i bon curs a tothom !

À. Codina i  P.Riera

 

 

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Presentacions dels Projectes d’ Administració i Finances

Ahir dia 12 i avui dia 13 de juny de 2014 , els alumnes de grau superior d’ Administració i finances han realitzat  les presentacions  dels seus  projectes d’ administració i finances en el següent ordre dijous dia 12 : Peki’s horse Sl, Manawa Sl, La Poma SL, Leasing. Divendres dia 13 : Home, Sl. Grounlannd Sl, Informàtica Pérez, La Cerveseria, Sense Gluten.

DSC_0151     Manawa, SL

DSC_0155                                                                Leasing Home, SL

                                                              Growlannd, SL

DSC_0158

Donar-vos les gràcies a totes i tots per la vostra assistència. Bones Vacances !!

 

 

Publicat dins de General | Etiquetat com a | Deixa un comentari