Fins ara hem estudiat, entre altres coses, quina és la nostre àrea objectiu? D’aquesta àrea objectiu, qui forma part del públic objectiu i qui no?
Les enquestes ens han marcat un abans i un després en el nostre projecte, són el termòmetre que ens marcarà si aquell públic objectiu que hem dirigit el producte /servei, està disposat a consumir-lo i de quina manera, com nosaltres volíem ? O amb petites o grans modificacions?
El següent pas serà determinar QUANT? Quant vendrem en aquest mercat i quin posicionament tindrem?
La PREVISIÓ DE VENDES, no tracta de tot el que ens agradaria vendre, sinó com és possible vendre en funció del mercat que volem entrar i en relació a l’estructura de la nostra empresa i recursos.
En definitiva anem a determinar l’objectiu de venda pel proper any del nostre projecte. Aquest objectiu ha de ser: realista, que es pugui aconseguir, ambiciós, definit amb claredat i comunicar a totes les parts de l’empresa.
Pregunten-nos que ha passat amb aquest dos productes/ serveis que últimament han esdevingut noticia d’actualitat:
L’anàlisi del Macroentor i del microentorn, l’ Anàlisi DAFO, les enquestes amb l’ anàlisi acurat dels resultats, analitzant quina és la quota de mercat amb tots els elements de què disposem ens ajudaran a establir la quantitat a oferir o produir. Hem de tenir en compte per altra banda la nostra capacitat de producció i/o servei.
És convenient utilitzar un procés que sigui el més objectiu possible com determinar el volum total de compra del mercat i marcar la porció que lluitarem per aconseguir , com pot ser un percentatge.
Aquesta previsió de vendes determinarà les meves accions i estratègies comercials per aconseguir els resultats econòmics que vull obtenir, no cal oblidar que aquests s’aconsegueixen a través dels clients, de manera que sempre els tindrem presents, ( canvis de gustos, preferències, situació econòmica, modes…).
No serveix de res fixar uns objectius i asseure’ns a que vinguin a consumir el nostre producte o servei. Hem de tenir una postura de cerca de clients i de satisfacció d’aquests.








Com podem extreure una dada de les enquestes sense que quedi exagerada? És possible treure el pla de vendes extern a les enquestes? o només ens em de basar en les enquestes? Agraïria resposta, Gràcies.
Bona tarda Yolanda, les enquestes ens donen informació que cal saber-la interpretar , en funció de les respostes obtingudes i la seva anàlisi, sempre i quan les preguntes que hagis panteixant siguin les correctes. Evidentment quantes més enquestes tinc contestades més realistes ( aproximat a la realitat) són els resultats . El mostreig és més representatiu.
Les enquestes són una eina, però no la única, l’ anàlisi del entorns, també m’aporten informació per conèixer les dades dels possibles clients. La teva capacitat de donar el servei, màxima capacitat quan ho tinc tot ple, mínima capacitat per poder donar el servei. Espais que disposes ( habitacions familiars de grup) . Calendari. Temporades: (temporada alta, mitja o baixa…etc).