Aquests són alguns consells i trucs que us ajudaran a dissenyar una bona enquesta:

Davant la dificultat que es presenta per fer l’ enquesta, aquest són uns consells que us ajudaran a dissenyar-la.
Penseu que l’objectiu de l’enquesta, és obtenir la màxima informació sobre la necessitat ,els gustos i preferències dels vostres clients potencials.Heu de detectar aquestes necessitats i recollir aquells suggeriments que fan que el vostre producte o servei sigui més desitjat. Vosaltres aneu a resoldre un problema del client i li heu de donar la millor sol.loció , aquella que el fa feliç.

Indiqueu clarament els vostres objectius de recerca.
Moltes persones són reticents a contestar preguntes personals i a donar les seves opinions. Si s’està desenvolupant una enquesta per a un projecte , és molt probable que els receptors de l’enquesta estiguin més disposats a contestar-la si tenen clar l’objectiu de l’enquesta. A la part superior del l’enquesta, cal explicar-ne breument l’objectiu i assegurar a cada entrevistat que les seves respostes seran totalment anònimes. Per respectar a la intimitat de l’enquestat s’ha d’anomenar les persones com subject1, subject2, etc .

Incloeu les instruccions de com respondre a l’enquesta
Per tal de recollir uns resultats vàlids, assegureu-vos d’incloure instruccions sobre com contestar el qüestionari de l’enquesta. Les instruccions en general poden ser del tipus:

Si us plau, marqueu la casella corresponent al costat de la seva opció de resposta amb una “x” (X). Marqueu amb un cercle la resposta correcta O.Si us plau, contesti totes les preguntes posant amb la millor opció.

No demaneu informació personal si no és imprescindible
Moltes persones eviten omplir enquestes quan se’ls demanar informació personal ( raça, nivell d’ingressos, etc ..) Malgrat tot, en molts casos, aquesta informació és necessària per a la investigació. Si es necessita aquest tipus d’informació el millor és posar les preguntes al final de l’enquesta.

Mantingueu les preguntes curtes i concises
El text de les preguntes ha de ser curt i concís. La millor manera d’assegurar-se que les preguntes estan ben redactades és provar l’enquesta en un petit grup abans de passar-la a la mostra completa.
Mostra: estadísticament representa un subconjunt d’individus d’una població.

Feu només una pregunta a la vegada
És un error molt comú a les enquestes, i que afecta seriosament al seu anàlisi. Quan es redacta una pregunta, ha d’assegurar-se que només s’està fent una pregunta a la vegada.

Assegureu-vos que les preguntes són imparcials.

Al desenvolupar una enquesta heu d’assegurar-vos que les preguntes estan redactades de forma neutral,és a dir, que no s’esta conduint cap a una determinada resposta. Això pot semblar evident, però molt sovint quan s’escriuen les preguntes,

Feu preguntes que poden ser contestades
Cal assegurar-se que les preguntes que es formulen són preguntes que la gent serà capaç de respondre. L’error més comú és fer preguntes que la majoria de la gent no pot recordar. O preguntes que el públic objectiu no enten.

Ordeneu les preguntes per temes
Si l’enquesta té més de sis preguntes, has de fer un esforç per organitzar-les de tal manera que l’enquestat pugui respondre-les el més ràpidament possible. Una bona manera d’organitzar les preguntes és agrupant-les per temes.

.Doneu opcions a l’ entrevistat per fer suggeriments en cada una de les preguntes que sigui possible, per tal del conèixer les seves alegries i les seves preocupacions i poder donar-hi sol.locions.

Presenteu les preguntes en un disseny net i organitzat
Un disseny net, farà que sigui més senzill per a la gent respondre-les i per a l’enquestador recollir les dades.

Proveu l’enquesta

No es pot passar l’ enquesta fins que no s’ hagi validat per l’ equip de professors.
Un cop desenvolupada l’enquesta, fer una petita prova (5 -10 persones) per assegurar-se que els enquestats entenen clarament les preguntes que se’ls demanen, i que s’esta recollint la informació necessària per la recerca.

Equip de professors de Projecte empresarial.

Publicat dins de El projecte pas a pas, General | Deixa un comentari

Viatge del emprenedor 2ª parada . Ivette Serra- Beive Cafeteria Hamburguesseria

Avui 07 de novembre els alumne de 42C d’ Administració i finances de grau superior, gaudirem  de la xerrada d’ emprenedoria que ens fara la Ivette Serra , que rengenta  Beive Cafeteria Hamburguesseria  a Manlleu.  Comentar-vos que aquest passat agost  han obert una nova Beive Cafeteria Hamburguesseria  a  Vic, els podeu trobar  al Carrer  Verdaguer 5, de Vic. Aquest local està pensat per oferir la mateixa qualitat i els mateixos productes, però per un client que vol un servei més ràpid i take away.

La Ivette, és una jove emprenedora plena d’ energia i vitalitat, creativa, molt treballadora ,  que té les idees molt clares i li encanta la seva feina, que té un gran esperit de millora i que es forma constament . És un plaer gaudir de les seves explicacions i experiències!

Moltes gràcies Ivette !

perfil de facebook:  https://www.facebook.com/beivemanlleu

perfil de instagram Manlleu: https://www.instagram.com/beivemanlleu/

perfil de instagram Vic: https://www.instagram.com/beivevic/

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Pla de màrqueting : “El microentorn”

El “microentorn” o entorn comercial de l’empresa el configuren tots aquells agents que intervenen habitualment en l’espai extern de l’empresa: els proveïdors, que subministren el que necessita l’empresa; els competidors, que fa el mateix que l’empresa (competència directa) o alguna cosa similar o substitutiva del que ofereix la nostra empresa (competència indirecte), i els clients (clients potencials), que compren (siguin usuaris o consumidors) allò que se’ls ofereix.

L’objectiu d’aquest segon pas és buscar i recopilar la informació necessària sobre la situació del mercat i de l’entorn directe en el que s’haurà d’inserir la nostra empresa. D’aquesta forma podrem establir millor les nostres estratègies i prendre decisions més precises.

Descriu els teus clients potencials!

També és important que decidim quina serà la nostra activitat i triem un Codi d’activitats. D’aquesta forma serà més fàcil trobar la informació pròpia de l’activitat, de la seva evolució i de l’estat actual.

A continuació determinarem el mercat objectiu , àrea Objectiva , clients potencials. En aquest apartat determinaren a quin mercat ens dirigim, quina serà la zona d’ influència del nostre mercat La situació geogràfica, i una imatge el més completa dels nostres clients potencials (edat, sexe, distribució geogràfica, gustos, sensibilitats, nivell d’ingressos, relació amb el producte o servei,…).

Després convé dedicar l’atenció als competidors, fent una relació de les empreses que ofereixen els mateixos productes o serveis que nosaltres, competència directa i els que ofereixen productes similars, competència directes, analitzant la seva ubicació i els productes i/o serveis que ofereixen,  la relació amb els seus clients i la política de preus i/o descomptes. És important saber en què són millors i en que són pitjors que nosaltres i així podrem competir amb allò que serem més bons i millorar en les mancances .

Amb tot, anirem configurat part del Pla de Màrqueting, que ens donarà el coneixement necessari per saber més del micro-entorn i poder diferenciar-nos de la resta.

A.Codina

Publicat dins de El projecte pas a pas, General | 2 comentaris

Cicle de xerrades d’Emprenedoria als alumnes de Cicles Formatius dins el marc del mòdul d’Empresa i Iniciativa Emprenedora.

El passat 23 de setembre de 2019 vàrem celebrar la primera xerrada sobre emprenedoria. En aquesta ocasió, l’alumne Ruben Silva, emprenedor dins el sector de la informàtica durant 8 anys, va explicar la seva experiència als alumnes d’InformàticaMecànica i Mecatrònica de grau superior.

Les xerrades sobre emprenedoria a Cicles Formatius s’emmarquen dins el mòdul Empresa i Iniciativa emprenedora.

Divendres 4 d’octubre va ser el torn d’en Pere Casas, ex-professor de l’escola i emprenedor en el camp de la informàtica. En aquest cas, la xerrada va anar dirigida als alumnes de grau mitjà de Sistemes Microinformàtics i Xarxes

HAn estat dues xerrades molt il.lustratives i enriquidores

Moltes gràcies Rubén i Pere !

Publicat dins de Bones pràctiques empresarials, El projecte pas a pas | Deixa un comentari

Bones Vacances !

 

BONES VACANCES , QUE PASSEU UN BON ESTIU !

 

La profesosra  de M11 I M13 . Us desitja un bon estiu !

Àngels !

Publicat dins de General | Etiquetat com a | 1 comentari

El pressupost de tresoreria: una aproximació

L’estat de flux de tresoreria ens informa de les transaccions que afecten el disponible de l’empresa; per tant, ajuda a avaluar la capacitat de l’empresa per generar tresoreria, i a fer front a les futures obligacions de pagament.

L’estat de flux de tresoreria pot calcular-se amb dades històriques (un cop ja són conegudes) o amb dades provisionals (quan es té previst que succeiran). En aquest segon cas, l’estat de flux de tresoreria, també anomenat pressupost de tresoreria o de caixa, és una eina molt útil per a les empreses per saber el seu estat financer, ja que permet estimar els dèficits o superàvits de tresoreria que tindrà l’empresa a curt termini i, per tant, actuar en conseqüència.

Què s’ha de tenir en compte per dur a terme un estat de flux de tresoreria ?

Quan es fa un estat de flux de tresoreria és útil distingir els cobraments i pagaments d’explotació dels que no són d’explotació. Els d’explotació són aquells moviments de tresoreria directament relacionats amb l’activitat pròpia de l’empresa (cobrament de clients, pagament de proveïdors, pagament de despesa d’explotació, etc.). Els moviments de tresoreria que no són d’explotació són la resta (cobrament per préstecs, ampliacions de capital, inversions en immobilitzat, devolucions de préstecs, etc.).

Informació necessària per dur a terme un estat de flux de tresoreria

Perquè una empresa pugui dur a terme un estat de flux és necessària la informació següent:

  • Saldo final de tresoreria de l’any anterior.
  • Previsió de tots els cobraments i pagaments que hauran de realitzar al llarg de l’any.

Apartats que cal tenir en compte

Operacions d’explotació

  • Cobrament de clients: diners que cobra una empresa dels seus clients pel fet de vendre’ls els seus productes o serveis.
  • Cobrament d’altres deutors: diners que cobra una empresa pel fet de vendre’ls productes o serveis a persones que no tenen el qualificatiu estricte de client.
  • Pagaments als proveïdors: diners que paga l’empresa als seus proveïdors pel fet de comprar-los les matèries primeres, els productes semiacabats…
  • Pagament al personal: sou que paga l’empresa als seus treballadors.
  • Tributs: diners que paga l’empresa a l’Estat en concepte de seguretat social, IVA, taxes, IRPF…
  • Pagament a altres creditors: tots aquells pagaments que fa l’empresa a proveïdors per prestació de serveis, com ara advocats, assessors, auditors, publicitat…

Operacions financeres

  • Cobrament d’interessos i dividends: diners que cobra una empresa per interessos, majoritàriament del banc, i dividends d’accions que té d’altres empreses.
  • Pagament d’interessos i dividends: diners que paga una empresa per interessos de préstecs i altres, i dividends que paga l’empresa als seus accionistes.

Operacions per activitat d’inversió

  • Cobrament per vendes d’immobilitzat: diners que cobra l’empresa per la venda dels seus immobilitzats.
  • Cobrament per vendes d’inversions financeres: diners que cobra l’empresa per la venda de les seves inversions financeres.
  • Cobrament per subvencions de capital: diners que cobra l’empresa amb motiu de subvencions.
  • Pagament per compres d’immobilitzat: diners que paga l’empresa amb motiu d’invertir en immobilitzats: màquines, edificis, terrenys…
  • Pagament de compres d’inversions financeres: diners que paga l’empresa amb motiu d’invertir en financers.
  • Pagament per compres o absorció d’altres empreses: diners que paga l’empresa a tercers per la compra o absorció de les seves empreses.

Impost sobre beneficis

  • De l’exercici anterior: impost que paga l’empresa a causa de l’impost sobre societats (normalment les empreses el paguen el mes de juliol).
  • Entregues a compte: pagaments a compte que realitza l’empresa amb motiu de l’impost de societats de l’any en curs (tres pagaments anuals: els mesos d’abril, octubre i desembre).

Font del text: GPM  auditors associats, SL.

 

Publicat dins de El projecte pas a pas, General | 16 comentaris

Enquestes i qüestionaris a través d’internet

Ara que estem treballant l’enquesta en el projecte empresarial, m’ha semblat adequat recollir algunes eines d’Internet per a l’empresa que estan destinades a facilitar la recollida de dades en aquesta part de l’estudi de mercat. No obstant, abans de començar, cal tenir en compte que no totes les enquestes i mostres preses a través d’Internet donaran resultats fiables, i que no totes les empreses recolliran respostes representatives des d’aquest mitjà.

Malgrat tot, al tractar-se d’eines que pot gestionar i adaptar el propi usuari de forma gratuïta, no esta mai de més conèixer-la i ressenyar-la. També poden servir per reunir tots els resultats en un únic sistema. De moment, les opcions que us puc presentar són les següents:

Doodle: Ideal per organització d’esdeveniments, i per preguntar preferències horàries i de calendari.

GoogleDocs: Té una opció (formularis) que és idònia per elaborar enquestes, publicar-les, compartir-les i consultar un resum de resultat.

Tutorial per a fer un qüestionarihttp://Crear Formularios en Google Drive – 2017

Publicat dins de El projecte pas a pas, General | 2 comentaris

Els 4 factors crítics del naixement d’una idea de negoci

Normalment, s’associa el concepte de “factibilitat” amb els estudis que recomanen acadèmics i consultors realitzar abans d’iniciar una aventura empresarial amb l’objectiu de minimitzar el risc natural que comporta la incertesa. Sense posar en dubte la conveniència d’aquests estudis, vull cridar l’atenció dels emprenedors i emprenedores a consideracions que poden ajudar a validar la viabilitat d’un projecte en la seva gestació.

En aquesta fase inicial, emprenedors i emprenedores de totes les edats se solen enlluernar davant el mite de la idea genial, però la gran majoria de les idees no resisteixen una anàlisis bàsica i arrosseguen a l’emprenedor/a a un remolí de pèrdues i frustracions.

A través d’anys d’experiència amb emprenedors, he pogut identificar un conjunt de quatre variables que tot emprenedor/a ha de considerar el gestar una idea de negoci:

Aquí us deixo un enllaç de 10 idees de negoci que tenen moltes possibilitats d’ èxit per a innovadors en el 2018 

Les idees han d’estar lligades a un mercat

Un dels errors més comuns és pensar que els nostres gustos i aficions són compartits per més gent. Aquest criteri de validació interna és arriscat doncs deixa de banda l’element més important d’un projecte empresarial: el mercat.

És el mercat qui decideix la sort d’un nou producte o servei. Això implica que la idea s’ha de desenvolupar pensant en el que els consumidors necessiten o desitgen, en comptes de pensar en les nostres pròpies necessitats. Encara que les necessitats pròpies o immediates són una bona font d’idees, sempre és convenient validar la seva vinculació amb el mercat.

Una idea cobra valor només si està vinculada a una necessitat que representi una oportunitat, encara que el mateix mercat no conegui encara aquesta necessitat.

Henry Ford va dir: “Si li hagués preguntat a la gent el que volia, m’haguessin respost un cavall més ràpid“.

Ford no va inventar l’automòbil, però va ser qui va tenir l’habilitat empresarial de portar aquesta idea al mercat aprofitant la finestra d’oportunitat.

Pensar en solucions més que en productes

Quan pensem en productes, el nostre espectre mental es tanca a un procés lineal que no admet desviacions. La conseqüència és oferir més del mateix a un mercat que necessita opcions “out of the box“.

Ted Levitt, ho explica de la següent manera: “La gent no vol un trepant de 1/4. Utilitzen un trepant d’1/4 perquè volen un forat d’1/4“. El que la gent vol són solucions.

Si l’emprenedor canalitza la seva idea en termes de solucions, l’empatia amb el mercat es farà més transparent. A més, la solució desenvolupada “out of the box” té més possibilitats de ser disruptiva i crear mercats nous.

Pensar diferent

La diferenciació és un dels valors més importants de qualsevol aventura empresarial. Cada producte o servei ha de tenir una personalitat de mercat que el faci diferent a l’oferta actual tant en característiques interiors com en exteriors. Aquests punts de diferenciació han de ser desenvolupats en harmonia amb les necessitats i expectatives dels consumidors, de manera que aquests apreciïn el valor afegit i el converteixin en un motiu de compra.

Quan Nintendo va llançar la seva consola Wii, molts analistes temien que la seva qualitat de gràfics la condemnés al fracàs. No obstant, Nintendo va concentrar la seva diferenciació en la interactivitat amb l’usuari, factor que per a sorpresa de molts, va ser àmpliament valorat pels consumidors, portant al Wii a alts nivells de vendes.

Nicholas Negroponte, director per molt temps del MediaLab del MIT sostenia que “l’incrementalisme és el pitjor enemic de la innovació“. La temptació d’anar millorant incrementalment un producte, procés o servei pot ocasionar que fem millor cosa que ja és dolent en si mateix, allargant la seva vida i postergant la seva agonia a l’espera que una nova tecnologia li doni el tret de gràcia.

Pensar diferent“, el famós lema d’Apple, bé pot considerar-se el nou mantra de l’emprenedor contemporani.

El fenòmen Rosalia. “Partiendo del flamenco, ha buscado en el trap y en los sonidos más urbanos sus elementos de fusión para crear una obra que no solamente la ha convertido en la diva de los millennials sino que ha llegado al gran público, incorporándose al imaginario colectivo de la música española i internacional”

http://cadenaser.com/programa/2018/11/06/la_ventana/1541509419_382555.html

Timing

La determinació del moment adequat per iniciar una aventura empresarial o llançar un nou producte o servei al mercat és una de les decisions més difícils i perilloses que tot emprenedor ha de prendre.

Els casos d’èxit i de desastre en la història són nombrosos i ben coneguts.

Iridium i el seu pla de cobertura telefònica mundial va ser un grandíssim fracàs atribuïble en gran part a la mida i pes del seu telèfon. ¿Haurien estat diferents els resultats en aquests moments, amb la possibilitat de produir un aparell molt més petit i lleuger?

El primer iPod va ser llançat amb èxit poques setmanes després de l’atac terrorista contra les Torres Bessones a Nova York, moment en què tota lògica feia pronosticar un fracàs.

Kodak va calcular la maduració de la fotografia digital amb molt de retard, el que va fer possible que nous competidors penetressin a un mercat sense el lideratge i domini del gegant de Rochester.

Apple va crear, des d’una cotxera, el mercat de l’ordinador personal en temps en què els estudis de mercat ho creien inexistent, davant la mirada complaent i incrèdula d’IBM.

Davant aquests casos, una anàlisi senzill i pràctic pot ajudar-nos a prendre la decisió correcta.

Està la tecnologia actual en un procés d’estancament? Està saturat el mercat amb l’oferta vigent? Es veuen en l’horitzó nous desenvolupaments o substituts? Estan llestes les condicions de màrqueting per a un nou llançament?

Conclusions

La gestació d’una idea de negoci s’ha de validar abans de prendre qualsevol decisió. Una idea per si mateixa no té cap valor si no està lligada a una oportunitat de mercat.

Així, quatre variables a tenir en compte en la gestació d’una idea empresarial són:

Existència d’un mercat

  1. Desenvolupament basat en solucions
  2. Diferenciació del producte o servei
  3. Determinació del temps correcte.

Les respostes a aquesta anàlisi inicial permetran abordar estudis més sofisticats sobre estratègia, enginyeria de producte i investigació de mercat que maximitzin el potencial d’una idea de negoci.

Publicat dins de General | 11 comentaris

Calendari d’ entregues i presentacions del projecte de EIE – M12 – M13 GS

Benvolguts alumnes,

Ara que encetem la recta final del curs i del Mòdul 10, només ens resta comunicar-vos les darreres dates de lliurament i el calendari d’ exposicions.

El dia 17 de Maig de 2018 s’ ha d’ entrega el projecte finalitzat en format  pdf. a la bústia de la plataforma.

EL dijous 24 de Maig s’ inicien les exposicions i s’ han de lliurar les presentacions a la bústia de la plataforma ( totes les presentacions s’ han de penjar aquest dia)

Calendari de presentacions curs 2017-2018

Ordre Presentacions M12-M13- GS

Moltes gràcies i feliç acabament de curs !

Àngels Codina

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Calendari d’ entregues i presentacions del projecte M10

Benvolguts/des alumnes,

Ara que encetem la recta final del curs i del Mòdul 10, només ens resta comunicar-vos les darreres dates de lliurament i el calendari d’ exposicions.

El dia 23 de Maig de 2018 s’ ha d’ entrega el projecte finalitzat en format  pdf. a la bústia de la plataforma, aquest mateix dia s’ inicien les exposicions i s’ han de lliurar les presentacions a la bústia de la plataforma ( totes les presentacions s’ han de penjar aquest dia)

Calendari de presentacions curs 2017-2018

Ordre Presentacions M10 2017-2018-pdf

Moltes gràcies i feliç acabament de curs !

Àngels Codina

Publicat dins de General | Deixa un comentari