Calendari d’ entregues i presentacions del projecte M13 – 42C

Benvolguts/des alumnes,

Ara que encetem la recta final del curs i del Mòdul 13, només ens resta comunicar-vos les darreres dates de lliurament i el calendari d’exposicions.

El dia 31 de Maig de 2018 s’ ha d’ entrega el projecte finalitzat en format  .pdf. a la bústia de la plataforma.

El dia 11 de juny que s’inicien les exposicions s’han de lliurar els projectes en format paper  i s’han de penjar les presentacions. a la bústia de la plataforma.

Calendari de presentacions curs 2017-2018

Presentacions 2017-2018

Moltes gràcies i  feliç acabament de curs !

Àngels Codina

Publicat dins de Els vostres projectes | Deixa un comentari

Èxit de la VI trobada d’ Empresaula al Auditoria Axa de Barcelona.

Dimecres dia 7 de febrer, els alumnes de Grau Mitjà de Cicles Formatius de Gestió Administrativa de la la Salle Manlleu van participar a la VI trobada d’empreses simulades Empresaula a l’Auditori Axa de Barcelona. Les quatre empreses participants, Occamy SASBoarding Smiles SASIklan SAS i Make your Style SAS, van fer una presentació molt acurada de la seva proposta empresarial al costat de més de 70 empreses de tota Espanya. L’empresa Occamy SAS va obtenir un tercer premi. Tot un reconeixement a la feina ben feta.

Els quatre equips participants també van estar presents al networking, mitjançant el qual van poder contactar i establir relacions comercials amb altres empreses, representar l’empresa i posar en pràctica les tècniques de comunicació i presentació del seus productes.

Aquesta experiència va resultar molt positiva pels alumnes ja que van poder desenvolupar en viu tot allò que fan de manera virtual a l’aula de simulació, aula empresa.

Felicitats noi/noi@s per la vostra feina !

Publicat dins de Bones pràctiques empresarials, General | 1 comentari

El Macroentorn

El macroentorn de la companyia es composa de sis factors o forces principals: l’entorn demogràfic, econòmic, natural, tecnològic, polític i el cultural.

Està compost per totes aquelles variables que influeixen en l’organització i que aquesta no pot controlar, encara, solen ser molt poderoses i tenen un efecte decisiu sobre l’organització. A diferència dels factors que formen el microentorn, els factors del macroentorn, teòricament, no guarden una relació causa-efecte amb l’activitat empresarial. Són genèrics i existeixen amb independència de la companyia al mercat. Es refereix al medi extern que envolta l’organització des d’una perspectiva genèrica, és a dir, a tot el que envolta l’organització derivat del sistema socioeconòmic en què desenvolupa la seva activitat.

Reuneix tots els altres nivells. Cada vegada té una dimensió més àmplia i intensa, degut en gran mesura a la creixent internacionalització de l’activitat econòmica.

La Nació o àmbit geogràfic que no inclou necessàriament al sector ni a la cadena d’activitats empresarials, tot i que s’interrelaciona amb ell. És un espai intermedi que pot equiparar a un cert espai econòmic, nació o regió en què múltiples cadenes empresarials desenvolupen la seva activitat i en el qual les administracions públiques o els agents econòmics representen un paper més o menys destacat en el desenvolupament de la mateixa. “Porter”, en estudiar els avantatges competitius de les nacions, considera l’existència del que anomena “el diamant”, format per quatre elements: Microentorn

 

Les condicions dels factors: fa referència als recursos disponibles a l’àrea, distingint fonamentalment els recursos físics, els de capital, els humans i de coneixement, les infraestructures i els equipaments.
Les condicions de la demanda: es refereix a les característiques del mercat on actua l’empresa. té especial importància el coneixement de l’estructura del mercat, la grandària, composició i pautes de creixement de la demanda, els sistemes de distribució i la posició dels clients i consumidors.
Els serveis connexos i de suport: són elements significatius pel que fa al procés d’innovació i perfeccionament derivat d’unes estretes relacions de treball entre proveïdors i clients, per una banda, i per un altre d’iniciatives tant públiques com privades que realitzin activitats capaços d’estructurar en l’àrea elements que afavoreixin la competitivitat de les organitzacions empresarials.
L’estratègia, estructura i rivalitat de les empreses: “Porter”considera que la configuració empresarial, tant pel que fa a unes determinades configuracions de l’estratègia i estructura de les empreses d’una àrea, com al grau de rivalitat existent entre les empreses, eleva el nivell competitiu de les mateixes.
Factors Indirectes ( Macroentorn)
Són aquells sobre els quals l’empresa no pot influir de manera directa i no té un control sobre ells.
Econòmics:
Vénen determinats per l’estructura i conjuntura econòmica de cada país. A l’hora de prendre decisions estratègiques les dades econòmiques són essencials, per exemple, la ubicació i instal · lació d’una nova planta productiva o entrar en un nou mercat. S’haurien de tenir en compte les condicions econòmiques del país mitjançant estudis comparatius entre regions o països.
Inflació
Dèficit públic
Taxa d’atur
Taxa de creixement del PIB (Producte Interior Brut)
Renda per càpita
Tipus d’interès
Tipus de canvi
Dèficit exterior
Energia
Preu del sòl
Condicions de risc d’un país
Disponibilitat, preu i qualitat, tant del factor capital com de la mà d’obra qualificada, o altres recursos productius
Internacionalització (regionalització i globalització)

Socioculturals i demogràfics
Són aquells que fan referència a les característiques de la societat en què opera la companyia. L’entorn sociocultural té grans repercussions sobre els hàbits de compra i consum de la societat. Moltes organitzacions, com General Motors, Kellog, Toyota, Sony, Burger King … són avui globals, i contemplen el món com un gran mercat. Productes com els rellotges Swatch, l’ Ipah, l’ Iphone  o els serveis financers de Citibank es dirigeixen a una clientela planetària. És per això, que és tan important aprendre a operar amb cultures diferents, i manejar la diversitat és un dels grans reptes que ha d’afrontar la direcció d’empreses en l’actualitat
Demografia
Nivell educatiu
Envelliment de la població
Incorporació laboral de dones i joves
Valors culturals i ètics
Estils de vida
Emigració
Polítics, Legals i Regulacions:Es deriven del sistema polític, de la seva estructura i de la seva legislació específica. L’ambient polític es reflecteix en les actituds i accions dels legisladors i els líders socials, tractant de respondre a les demandes de la societat.

Legislació laboral. El poder polític afecta totes les esferes de l’activitat empresarial i, en relació amb els negocis, realitza dues accions fonamentals: els impulsa o els limita. Els impulsa si crea unes condicions positives per atreure la inversió o per localitzar o crear noves companyies, o incentiva el desenvolupament de les existents.
Sistema Fiscal
Normes de qualitat
Responsabilitat per danys causats per defectes dels productes
Nivells de contaminació
Sistema mercantil
Protecció de patents i marques
Regulació del mercat financer
Normes en matèria laboral
Seguretat i higiene ocupacional
Mesures proteccionistes
Restriccions legals o barreres que impedeixen el desenvolupament d’empreses
Sector públic competeix en la captació de recursos financers
Política governamental en el desenvolupament tecnològic
Sarbanes Oxley (SOx)

Mediambientals
Lleis Mediambientals (ús materials reciclables, ús eficient de l’energia)
Costos en adaptar-se a les lleis ambientals

En una economia globalitzada constitueixen costat dels factors econòmics un criteri decisiu de localització o deslocalització empresarial.
Tecnològics:
Els avenços tecnològics no només són els que més ràpidament evolucionen, sinó que són els que tenen més abast a l’hora d’ampliar o limitar les oportunitats d’una empresa establerta. La tecnologia, influeix en l’organització de diverses formes: a les tècniques de producció i de gestió, a les característiques dels productes o serveis i als equips i processos productius. Està relacionada amb la millora contínua de qualitat i és una font d’avantatge competitiu. Per això cal que la gerència estigui molt atenta als canvis i avenços que es produeixen en aquest camp, per tal de considerar la viabilitat de la seva aplicació.

Política seguida per les empreses o pels estats en matèria de recerca i desenvolupament (R + D) més Innovació
Continu procés d’innovació tecnològica
Tendències Tecnològiques

Adolfo Araujo J

Publicat dins de General | 3 comentaris

Granja cafeteria : Art i Crep la cafeteria de la Mari

Continuant el nostre particular viatge de l’ emprenedor, aquest dimecres  dia 22 de novembre  gaudiren  de la presència de Mari Gualda d’ Art i Crep. La Mari és una dona inquieta i creativa que porta una cafeteria i sala d’exposicions als Hostalets de Balenyà.

10885121_1596283313916382_4670876895988894582_n

La Mari Gualda, va obrir el seu negoci  el gener del 2015 ; Una granja cafeteria on poder realitzar els seus somnis, on mima als seus clients amb  una atenció personalitzada, i uns  productes exquisits .Després de gairebé tres anys de rodatge en el negoci ha aconseguit consolidar una clientela, fer que els clients se sentint com a casa i poder gaudir amb el dia a dia de la seva feina. No ha estat una feina fàcil, La Mari. Fa entrepans, ” foccacies” , creps dolces, salades, tapes, “montaditos”,  coques i una  gran varietat  de pastissos artesans ( de pastanaga, de taronja , xocolata negra , blanca , ametlles i molts més).

Ella ens explicarà que amb esforç ,constància i il·lusió s’ aconsegueixen els somnis.

Moltes gràcies Mari, tot un plaer !

PS: Per a més informació: https://www.facebook.com/articrepcafe/ i també a Instagram.

Publicat dins de Emprenedors, General | Deixa un comentari

Simulació Empresarial

Hola a totes i tots,

Primer de tot donar-vos la benvinguda a aquest nous curs que comença.

Durant aquest curs seré la professora  d’ aquesta nova aventura Modul 11 i Mòdul 13 . Simulació Empresarial i Projecte d’ Administració i Finances.

images

A  partir  de dimecres dia 19 de setembre   i durant vuit setmanes  els  alumnes  del  Mòdul  11 Simulació empresarial  de  Grau Superior d’ Administració i Finances , realitzaran activitats en les seves empreses simulades , Adventure Time, SAS, Ecocuida’t, SAS, Ka Animals, SAS i Diamond Luxury, SAS.

Adventure time

                                    diamond luxury

Ka animals                     logo_ecocuida_t

Utilitzaran la xarxa de simulació  “Empresaula.com”  i  el programari DelSol amb els aplicatius: Factusol ,  Contasol i Nominasol.

Els alumnes  disposaran de 4 empreses,  en les que aniran treballant la simulació empresarial durant aquestes setmanes. Tots ells passaran pels  diferents departaments ( comercial  compres, comercial vendes , comptabilitat / finances  i recursos humans) i  aprendran  les diferents  tasques que han de realitzar en cadascun d’ ells.

Us desitgem un Bon viatge !

Salutacions i bona feina !

Publicat dins de General, Simulació Empresarial | Deixa un comentari

Presentacions Projectes 2016-2017

Horaris de presentacions de Projecte Empresarial

Benvolguts/des,

Us adjunto a la present Horaris de presentacions del Projecte Empresarial.

Salutacions.

Àngels Codina

 

Publicat dins de General | Deixa un comentari

1ª entrega.”Des de la Idea fins els entorns”

Benvolguts/es,

Disposeu a la bústia de la plataforma, de la carpeta corresponent a la 1ª entrega que corresponent a la part  des de La Idea  fins els entorns. Per fer l’entrega teniu temps fins el divendres 13 de gener de 2017.

Us recordem que l’entrega a la bústia s’ha de realitzar en format Pdf.

Cal que escriviu en aquest post sobre el motiu del vostre projecte.

Ànims i endavant !

Els professors.

Àngels i Núria.

Publicat dins de Els vostres projectes, General | 52 comentaris

Emprenedors en acció !

Aquest passat dissabte dia 3 desembre  les dues professores de Projecte Empresarials de 2n d’Administració i finances de la Salle Manlleu, vàrem poder  gaudir d’ una visita als negocis dels emprenedors que van fer la xerrada d’ emprenedoria  la passada setmana als alumnes de 2n de grau superior  . Art i Crep de Mari Gualda , granja cafeteria i sala d’ exposicions i Recién Llovido de Sílvia Valenciano, dissenyadora de joies i artesania, ambdues regenten dos negocis ben diferents, però amb un  nexe comú, mimar al client.

20161203_173125

 

20161203_182227

Va ser tot un plaer !

Moltes gràcies, Mari , Sílvia i Joan !

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Calendari presentacions : Projectes 2016

Benvolguts/des alumnes,

Ara que encetem la recta final del curs i del Mòdul 13, només ens resta comunicar-vos les darreres dates de lliurament i el calendari d’exposicions.

07 juny → Lliurament del projecte empresarial en format .pdf.

El dia 13 de juny que s’ inicien les exposicions s’ han de lliurar els projectes i les presentacions.

13 juny → Inici de les exposicions de Projecte Empresarial.

14 juny → exposicions de Projecte Empresarial.

15 juny → exposicions de Projecte Empresarial.

HORARI DIA 13 DE JUNY DIA 14 DE JUNY DIA 15 DE JUNY
5,30 -6,00 “PIZZERIA AL TEU GUST”  “FES-T’ HO TU”
6,00 -6,30  “EL TALLER DE LA COSMÈTICA” “L’ESSÈNCIA”
6,30 -7,00 “EMOCIONS” MY  SANDWICH”
7,30 -8,00 “BIFKI’S”  “SOL SUBLIME” “LA NORIA”
8,30 9,00  “GREEN CORN” “GLUTEN FREE” “LA GRANJA”

 

 

 

 

Publicat dins de General | Deixa un comentari

la viabilitat del projecte empresarial

L’estudi de la viabilitat del projecte empresarial consisteix en l’anàlisi de totes les dades internes del projecte , així com de les característiques de l’entorn, amb la finalitat de valorar si el negoci pot tenir èxit o si, al contrari, no hi ha possibilitat d’iniciar-lo. Els àmbits d’estudi són diversos:

1) Viabilitat comercial Intenta verificar que el producte ( bé o servei) objecte del projecte empresarial tingui possibilitats de venda i de desenvolupament en el mercat. El principal instrument de mesurament és l’estudi de mercat.
Estudi de mercat ( anàlisi de l’entorn, de la competència i dels consumidors). Anàlisi Dafo (factors interns, factors externs). Pla de màrqueting (segment de mercat, variables del màrqueting: preu, producte, distribució i promoció).

2) Viabilitat econòmica d’un projecte fa referència a la seva rendibilitat, es diu si el seu valor actual net (VAN) és positiu o la seva taxa de retorn o Taxa interna de rendibilitat, la  (TIR) que es podria obtenir invertint els fons en un altre projecte de risc similar.

EL VAN I LA TIR

EL VAN I LA TIR

3) Viabilitat financera d’ un projecte es refereix a la disponibilitat de fons necessaris per a dur-lo a terme, Així, per exemple es diu que un projecte és financerament viable si es disposa o es pot disposar dels diners necessaris per dur-lo a terme.

4) Viabilitat tecnològica fa referència a què el projecte sigui tecnològicament possible, que la solució tecnològica prevista es pugui desenvolupar i doni com a resultat un producte que respongui a les especificacions establertes en el seu concepte.

5) Viabilitat legal es refereix a que les lleis i disposicions legals vigents permetin l’execució del projecte

Amb aquest apartat donen per finalitzada tota la teoria del projecte.
Ànims i bona feina.

Publicat dins de El projecte pas a pas | Deixa un comentari