Pla de màrqueting : “El microentorn”

El “microentorn” o entorn comercial de l’empresa el configuren tots aquells agents que intervenen habitualment en l’espai extern de l’empresa: els proveïdors, que subministren el que necessita l’empresa; els competidors, que fa el mateix que l’empresa (competència directa) o alguna cosa similar o substitutiva del que ofereix la nostra empresa (competència indirecte), i els clients (clients potencials), que compren (siguin usuaris o consumidors) allò que se’ls ofereix.

L’objectiu d’aquest segon pas és buscar i recopilar la informació necessària sobre la situació del mercat i de l’entorn directe en el que s’haurà d’inserir la nostra empresa. D’aquesta forma podrem establir millor les nostres estratègies i prendre decisions més precises.

Descriu els teus clients potencials!

També és important que decidim quina serà la nostra activitat i triem un Codi d’activitats. D’aquesta forma serà més fàcil trobar la informació pròpia de l’activitat, de la seva evolució i de l’estat actual.

A continuació determinarem el mercat objectiu , àrea Objectiva , clients potencials. En aquest apartat determinaren a quin mercat ens dirigim, quina serà la zona d’ influència del nostre mercat La situació geogràfica, i una imatge el més completa dels nostres clients potencials (edat, sexe, distribució geogràfica, gustos, sensibilitats, nivell d’ingressos, relació amb el producte o servei,…).

Després convé dedicar l’atenció als competidors, fent una relació de les empreses que ofereixen els mateixos productes o serveis que nosaltres, competència directa i els que ofereixen productes similars, competència directes, analitzant la seva ubicació i els productes i/o serveis que ofereixen,  la relació amb els seus clients i la política de preus i/o descomptes. És important saber en què són millors i en que són pitjors que nosaltres i així podrem competir amb allò que serem més bons i millorar en les mancances .

Amb tot, anirem configurat part del Pla de Màrqueting, que ens donarà el coneixement necessari per saber més del micro-entorn i poder diferenciar-nos de la resta.

A.Codina

Quant a grigol

El meu nom és Guillem Rigol i treballo a La Salle Manlleu com a professor de cicles formatius al Grau de tècnic superior d'administració de sistemes informàtics en xarxa i de tècnic de sistemes microinformàtics i xarxes. Més info sobre el meu currículum a www.linkedin.com/in/guillemrigol
Aquest article ha estat publicat en El projecte pas a pas, General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

2 respostes a Pla de màrqueting : “El microentorn”

  1. grigol diu:

    Hola a tot@s,

    donat el fet que és en el moment de posar-nos a treballar quan tenim més dubtes, ahir vaig poder notar que hi ha algú que és perd en el moment de fer una recerca d’informació.

    1) Partim del Codi del CNAE, per exemple el que publica a Internet la Universitat de la Rioja (punxa aquí) pot ser útil (tot i que no sé si esta actualitzat).

    2) Després de decidir quin d’aquests codis s’ajusta més a la nostra idea de negoci, el que haurem de fer és buscar quines han estat les tendències del sector. Podem agafar el nom del propi CNAE o del grup. Sigui com sigui cal fer una recerca exhaustiva, primer de tot per Internet.

    3) Què buscar? Doncs directoris d’empreses del sector, associacions, gremis, cambres de comerç relacionades, etc Qualsevol organisme que pugui emetre estudis de l’estat del sector i de les ultimes tendències

    4) No defalliu en la recerca, és molt fàcil deixar caure els braços i pensar que ja ens ho trobarem. Això s’ha de treballar.

    Molts ànims i molta sort.

  2. A. Codina diu:

    Assumpte.nº.registre en la .CNAE.

    Hola a totes i tots. Vaig adreçar-me a L’INE ” Instituto Nacional de estadística” , a través de la seva pàgina web i vaig fer la següent consulta. Si en una empresa es realitzaven més d’una activitat econòmica amb quin o quins números s’havia d’enregistrar?

    Resposta: ràpida i aclaridora

    “La CNAE clasifica actividades económicas. A efectos estadísticos se clasifica por actividad principal que es aquella que aporta mayor valor añadido a la producción.

    Hay Organismos que utilizan la CNAE para sus fines siendo ellos los responsables de su utilización.

    Una unidad estadística puede realizar varias actividades, siendo una la principal y las demás secundarias o auxiliares.

    También hay que tener en cuenta la unidad a codificar pues por ejemplo una empresa que tenga varios establecimientos, si estudiamos la actividad principal de uno se sus establecimientos, puede tener un código diferente al de la empresa e incluso al de los otros establecimientos, pues pueden realizar actividades diferentes, por tanto según estemos codificando un establecimiento u otro o la empresa tendrán códigos diferentes. Pero siempre el código será único para el establecimiento o para la empresa, al estudiar su actividad principal.

    Esperamos haberle orientado. Para cualquier duda póngase en contacto con nosotros.

    Un saludo.”

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *