D’estudiar a treballar: orientacions i recursos

Sessió de treball que té per objectiu donar a conèixer recursos per a l’ocupació i el desenvolupament professional, a més de donar als alumnes eines i recursos per organitzar la seva recerca de feina.

L’objectiu pedagògic és obtenir orientacions per a realitzar amb èxit la pròpia recerca de feina i identificar els principals recursos de la zona per a l’orientació i la recerca de feina.

La metodologia serà expositiva, exploratòria i participativa. Es combina el treball individual amb ordinador amb el treball en grup, dinamitzat per l’orientador.

Es pot fer en 2 sessions.

Material per la sessió. Alumnat: quadern alumnat

Adreçat a alumnes:

– Programes de Formació i Inserció
– Educació d’adults (secundària i preparació de proves)
– Grups amb Necessitats Educatives Especials (grups adaptats de 4t ESO i PFI)
– Formació professional de Grau Mitjà
– Formació professional de Grau Superior

Continguts Barcelona Treball

Font: Barcelona Activa
Publicat dins de Activitats de classe | Deixa un comentari

Per què un nou currículum?

4 estudiants a sobre d'una bola del món

Aquest mes passat de setembre s’han publicat els currículums dels ensenyaments de primària, ESO, batxillerat i cicles formatius de grau bàsic.

Per què un nou currículum?

El 29 de desembre de 2020 es va aprovar la Llei Orgànica 3/2020 d’Educació (LOMLOE),  per la què es modifica l’anterior Llei Orgànica 2/2006 d’Educació (LOE). A partir de la publicació d’aquesta llei (LOMLOE) totes les comunitats autònomes disposen d’un calendari d’aplicació amb un termini de dos anys per aprovar els decrets que la desenvolupen.

En aquests moments està en procés d’aprovació el decret de l’educació infantil, i el mes passat es van aprovar els decrets de l’educació bàsica (primària i secundària) i el batxillerat.

Quan serà d’aplicació el nou currículum?

Curs 2022-2023:

  • Aplicació a tota l’etapa d’educació infantil
  • Aplicació a 1r, 3r i 5è d’educació primària
  • Aplicació a 1r i 3r d’ESO
  • Aplicació a 1r batxillerat

Curs 2023-2024:

  • Aplicació a tota l’etapa d’educació primària
  • Aplicació a tots els cursos de l’ESO
  • Aplicació a tots els cursos de batxillerat
Font: https://projectes.xtec.cat/nou-curriculum/
Publicat dins de Informació sistema educatiu | Deixa un comentari

Programa d’emprenedoria, orientació laboral i educació financera

www.fundacionjaes.org

Un any més a la Fundació Junior Achievement , després de més de 20 anys d’experiència educativa, preparant infants i joves per a una economia global, despertant-hi el seu esperit emprenedor, impulsant el seu talent i dotant-los d’eines necessàries perquè siguin capaços d’assolir les seves metes i tenir un futur millor, proposen l’Oferta educativa del curs 22-23 basada en emprenedoria, orientació laboral i educació financera.

Pots sol·licitar els programes directament des dels següents enllaços:

Junior Achievement
C/ Vergós, 55, entlo 2º I 08017 Barcelona
Tel:  +34 933153369 | Mv. 616350597

www.fundacionjaes.org

Publicat dins de Activitats de classe, Emprenedoria | Deixa un comentari

Projecte de Vida Professional

El Projecte de Vida Professional torna a ser presencial a Porta22, i mantenen el format virtual en streaming.

Inscripcions obertes al curs

Consulta la resta del catàleg d’activitats:

Monogràfics d’orientació presencials i en streaming
Monogràfics d’orientació en dues modalitats, presencials i streaming:

  • Interessos professionals
  • Formació i sistema educatiu
  • Competències clau
  • Torna l’Escape Room! Supera un procés de selecció.
Xerrada escola i empresa
Per aquest curs, torna a presencialitat i mantenen el nou format online, amb material didàctic interactiu i el testimoni en directe d’un empresari o empresària a través de videoconferència. En qualsevol dels dos formats, el diàleg alumnat-empresariat permetrà visualitzar aspectes de la vida a l’empresa i del seu paper en la societat des d’una perspectiva diferent de la habitual. Mira’t el vídeo!
Visites a empreses, coneix les professions!
Aquesta activitat l’han transformat a format virtual, oferint alternatives per treballar el contingut de perfils professionals i apropar-vos al món empresarial amb una participació activa de l’alumnat.
Si esteu interessats/des, podeu fer la preinscripció aquí.
Esperem poder visitar-les presencialment durant el curs, però ja podeu fer la vostra reserva. També les tenen en diferit, perquè escolliu el dia i hora que més us convingui.

Més informació:

Si tens dubtes sobre la inscripció, truca al T.  93 151 76 05  (horari de dilluns a divendres de 8:30 a 20:30 hores). E-mail: barcelonatreball.joves@barcelonactiva.cat

Inscripcions al Web Barcelona Treball.

Barcelona activa – Carrer Llacuna 162, 08018, Barcelona

 

Publicat dins de Recursos | Deixa un comentari

La major discapacitat és la manca de confiança en un mateix.

“La major discapacitat és la manca de confiança en un mateix”

En la confiança intervé, entre altres aspectes, la qualitat dels vincles de la primera infància.

La confiança es renova en l’adolescència, quan som adolescents ens enfrontem al món extrafamiliar, en aquest moment és important que confiïn en nosaltres per cuidar-nos  sols.

El tipus de relació que hàgim tingut amb els pares o amb aquells adults que ens van criar o educar determina la nostra relació que tindrem en el futur amb els grups d’amics, companys de feina o les parelles.

Confiar en un mateix requereix un cert grau d’autoestima, d’estimar-se prou com per voler el millor per a un.

 

Publicat dins de Autoconeixement, General | Deixa un comentari

L’orientació acadèmica i professional per al curs 2022-23

A la Intranet – Portal de centre podeu consultar els Documents per a l’organització i la gestió dels centres, i les directrius per a l’organització i la gestió dels serveis educatius per al curs 2022-2023. És important el document del Currículum, al punt  2.2 (L’acció tutorial i l’orientació acadèmica i professional al servei de la personalització.)

L’orientació acadèmica i professional s’ha d’inserir gradualment en el desplegament curricular competencial en tots els temps i espais d’aprenentatge i, per aquesta raó, forma part del projecte educatiu del centre. Per això, cal dissenyar entorns d’aprenentatge que permetin:

  • la reflexió de l’alumne o alumna i la presa de consciència de si mateix i dels seus interessos, habilitats, capacitats, aptituds i valors;
  • la construcció de l’itinerari formatiu professional del o de la jove a partir de simultaniejar la reflexió i la presa de consciència de si mateix amb l’exploració i el coneixement de l’entorn personal, social, acadèmic i laboral,
  • i l’exercici de l’autonomia i de la presa de decisions com un procés continu al llarg de la formació i de la vida.

Els equips del centre, en coordinació amb l’especialista d’orientació educativa, han de planificar l’orientació acadèmica i professional dins de tota l’etapa educativa, prioritzant les actuacions següents:

  • Desenvolupar el treball en xarxa amb tots els recursos de la comunitat educativa i el teixit industrial de l’entorn.
  • Dissenyar activitats d’ensenyament i aprenentatge relacionades amb les competències dels diferents perfils professionals.
  • Implementar activitats per detectar interessos i/o expectatives acadèmiques, professionals i vitals dels alumnes.
  • Acompanyar l’alumnat en el coneixement en profunditat dels diferents ensenyaments i itineraris formatius partint dels interessos detectats.
  • Promoure la participació de les famílies en la construcció de l’itinerari formatiu dels fills i filles.

El Departament d’Educació ofereix suports i serveis als centres i serveis educatius:

  1. En l’apartat Orientació del web Tria educativa s’hi pot trobar un test d’orientació acadèmica i professional.
  2. El Saló de l’Ensenyament, en concret l’espai d’orientació, ofereix als joves un servei d’atenció personalitzada per ajudar-los a concretar l’opció de continuïtat formativa, que s’ha de concebre com una activitat complementària al treball intern del centre.
  3. El consell orientador és un document que orienta, acompanya i guia l’alumne o alumna en el seu itinerari educatiu i que vetlla per la seva continuïtat formativa. Té una doble finalitat: d’una banda, ajudar els equips docents i els tutors i tutores a identificar i registrar les dades més rellevants dels aspectes personal, social, acadèmic i professional de l’alumne o alumna; i de l’altra, poder compartir amb la família i l’alumne o alumna la construcció del seu projecte vital i formatiu. Al web de la XTEC es poden trobar pautes per elaborar el consell orientador. En el cas d’alumnes amb un pla de suport individualitzat, el consell orientador ha d’incloure un pla de transició als estudis postobligatoris.
Font: https://documents.espai.educacio.gencat.cat/IPCNormativa/DOIGC/DOIGC_Curriculum.pdf

 

Publicat dins de Informació sistema educatiu | Deixa un comentari

La FP és per a tu?


Cada vegada més, formació professional és sinònim d’ocupació. La pròxima dècada hi haurà gairebé 10 milions d’oportunitats laborals a Espanya i la FP serà clau per cobrir aquesta demanda.

L’últim estudi de CaixaBank Dualiza revela que les empreses amb tècnics FP són més productives, exporten més, innoven més i ofereixen millors condicions als empleats.

Vols saber si la FP és per a tu?

Fes el test i descobreix-ne els avantatges:

POSA’T A PROVA

Publicat dins de Autoconeixement, Informació sistema educatiu | 2 comentaris

Les millors pàgines web d’ocupació per trobar feina del 2022

Cal tenir una actitud activa i utilitzar tots els canals possibles, sense limitar-se a inscriure’s a les borses de treball i a respondre a les ofertes publicades. Has tenir en compte la importància de la xarxa social i professional de contactes, un gran nombre d’ofertes de feina no es fan públiques a la premsa o a internet i només s’hi accedeix a través de contactes.

Serveis públics d’ocupació

És convenient que t’inscriguis a la teva oficina de treball del Servei d’Ocupació de Catalunya ja que hi ha moltes empreses que obtenen bonificacions per contractar gent aturada. A més, així podràs accedir a cursos de formació ocupacional totalment gratuïts i reconeguts per la Generalitat de Catalunya.

Molts ajuntaments disposen de serveis de promoció local i ocupació per atendre les necessitats específiques dels seus respectius mercats de treball. A la ciutat comtal, aquesta tasca la realitza Barcelona Activa.

Aprofita la borsa de treball de la Diputació de Barcelona, ​​Red Xaloc.

Borses de treball específiques per a joves

Internet: borses laborals en línia

Un avantatge de cercar feina per Internet és que ràpidament es pot accedir a les pàgines web de les empreses, associacions, organitzacions… on es vol treballar i enviar el currículum. A més, hi ha portals que pengen a la xarxa ofertes de feina i on és possible inscriure’s.

Infojobs

Fa més de 20 anys que són al mercat i no deixen de créixer. A Espanya és la pàgina més popular a l’hora de trobar feina.

LinkedIn

És com un portal d’ocupació, però literalment no ho és, però és una plataforma social imprescindible per a tots els professionals que estan buscant feina.

Monster

No porten gaires anys al mercat, la seva proposta de valor és ser un punt de trobada entre candidats i empreses. Està molt en sintonia amb les plataformes socials i el reclutament 2.0.

Infoempleo

Un altre dels portals clàssic és Infoempleo. Et permet fer cerques directament a la barra amb un filtre bàsic que et permetrà triar la província que t’interessi. Quan has buscat pots delimitar més profundament els teus requisits.

Indeed

És un “Cercador de llocs de treball”. És a dir, funciona com un “Google” per localitzar ofertes de feina.

EmpleoMarketing

Com es dedueix del seu nom, aquest website està orientat a llocs de treball relacionats amb el sector del màrqueting específicament.

Domestika

Aquesta web és important per als dissenyadors, però també publiquen moltes ofertes relacionades amb el màrqueting i les noves tecnologies.

TecnoEmpleo

Aquest lloc web està especialitzat en el sector informàtic, telecomunicacions i tecnologia. Té nombroses ofertes que s’actualitzen diàriament.

Jobquire

Jobquire és una startup valenciana on podràs conèixer els requisits per a cada lloc de treball, a més els usuaris comparteixen dades sobre el funcionament, salari o ambient de treball en diferents empreses.

Font:
https://aulacm.com/paginas-web-buscar-empleo-encontrar-trabajo/
https://ajuntament.barcelona.cat/joves/es/content/canales-para-buscar-empleo-0
Publicat dins de Món laboral, Recursos | 3 comentaris

Les PAU (proves d’accés a la universitat). La selectivitat 2024.

La prova d’accés a la universitat (PAU o Selectivitat) és un requisit per a l’alumnat que té el títol de batxillerat o equivalent per accedir a les universitats.

S’ha publicat al Canal Universitats el calendari definitiu de la convocatòria  de les proves d’accés a la universitat (PAU) :

  • Dates convocatòria ordinària PAU 2024: dimarts 4, dimecres 5 i dijous 6 de juny
  • Dates convocatòria extraordinària PAU 2024: dimarts 3, dimecres 4 i dijous 5 de setembre

Per poder conèixer de quines matèries cal matricular-se, podeu consultar aquesta pàgina del web oficial de la Generalitat. Un aspecte molt important, a l’hora de triar matèries per l’examen, és tenir en compte la valoració de cadascuna a la selectivitat. Podeu veure, en aquest web, les ponderacions de totes les matèries, tenint en compte els futurs estudis universitaris.

Recorda que per accedir a alguns estudis de grau de les universitats de Catalunya, es demana com a requisit d’accés superar una prova d’aptitud personal (PAP). La qualificació de la PAP serà Apte o No apte. En cas de ser No apte, no es podrà accedir als estudis sol·licitats, per exemple Grau en Educació Infantil i Primària.

La prova s’organitza en tribunals. Tots els tribunals estan formats per un professorat que té les funcions de presidència, vigilància i correcció:

Font: http://universitats.gencat.cat/ca/inici/

Publicat dins de Informació sistema educatiu | Deixa un comentari

Dia internacional del ‘bullying’

El dia internacional contra el bullying és el 2 de maig.

L’assetjament escolar no és un joc, no és una baralla puntual. És un maltractament físic, psicològic o verbal que es produeix de forma reiterada a les aules o a les xarxes socials.

A Espanya, prop del 17% dels alumnes de 15 anys han patit assetjament escolar, segons recull l’informe PISA del 2018. Creure la víctima i aïllar l’agressor són els dos primers passos per combatre l’assetjament escolar.

Important:

1.- Creure la víctima: L’alumne assetjat es sent incomprès i qüestionat, així que la majoria de vegades el portarà al mutisme si no ho creiem, no tornarà a parlar:  i cal tractar-ho amb confidencialitat per part dels adults, sinó en diran “xivato”.

  1. Fomentar l’empatia: Posar-se al lloc de l’altre per respectar i comprendre les emocions i els sentiments. Mai mirar cap a un altre costat.

Recursos:

  • Bullying: web jcruz
  • Hoy no juegas”, un conte infantil de Pilar Serrano amb què ensenyar als fills i filles com identificar el ‘bullying’ i com combatre’l.
  • Suceso en Euskadi”:La trista història d’un nen de 13 anys que es va suïcidar pel ‘bullying’
  • Ministerio de Educación: Proyecto ‘Assignatura empatia‘, cas de ‘ciberbullying’.
  • Llibres: Eloy Moreno, ‘Invisible‘, basada en fets reals.
  • Pel·lícules: ‘Carrie’ (Brian de Palma, 1976) és un clàssic, que va ser revisitat el 2013, basada en la novel·la de Stephen King.

Font:

https://www.elperiodico.com/es/sociedad/20220502/bullying-como-combatir-acoso-escolar-13591065
Publicat dins de Activitats de classe, Autoconeixement, Cultura i valors ètics | Deixa un comentari