Beques per a ensenyaments postobligatoris – curs 2023-2024

Beques d'estudis postobligatoris no universitaris.png

El Ministeri d’Educació i Formació Professional ha obert la convocatòria per sol·licitar Beques per a ensenyaments postobligatoris per estudiar FP, Batxillerat i altres estudis no universitaris, com l’ensenyament d’idiomes a les Escoles Oficials d’Idiomes (EOI).

El termini per presentar les sol·licituds és del 27 de març al 17 de maig de 2023, ambdós inclosos.

En aquest enllaç trobareu els requisits i més informació.

La podreu tramitar mitjançant el següent enllaç.

Publicat dins de Informació sistema educatiu | Deixa un comentari

Els estudis de FP amb més possibilitats d’aconseguir feina en 2023

Les feines més sol·licitades per les empreses a la província de Barcelona són de venedor de botiga (7,37%) segueixen les de personal de neteja (6,97%) i empleats administratius (5,8%). Segons un rànquing que ha elaborat la Diputació de Barcelona dels deu llocs de treball més sol·licitats al web de la Xarxa de Serveis Locals d’Ocupació (Xaloc). Per sectors, els XSLO (Serveis Locals d’Ocupació) van atendre  més de 15.000 empreses el 2022, especialment del sector serveis (74,7%), seguit del sector industrial (18,2%), el de la construcció (6,0%) i el de l’agricultura (1,2 %).

Els llocs amb més possibilitats de contractació, segons l‘Observatori de les Ocupacions , que és l’àrea tècnica que s’encarrega de fer anàlisis sobre les demandes formatives del sector laboral del país, ha publicat l’informe en què es recullen els llocs de treball amb més possibilitats de contractació, algunes són les següents.
1. Empleats domèstics
2. Conductors propietaris de camions
3. Teleoperadors
4. Mecànics i reparadors d’equips electrònics
5. Muntadors-instal·ladors de plaques solars
6. Administradors de sistemes i xarxes

Es pot deduir que els estudis de Formació Professional (FP) amb més sortides laborals i que tenen més possibilitats de rebre ofertes d’ocupació aquest 2023 serien:

  • Gestió Administrativa. Ens referim a empleats administratius, atenció al client i assistents de direcció, entre d’altres.  Dins aquesta família professional, destaquen els tècnics superiors en administració i finances.
  • Instal·lacions Elèctriques i Automàtiques. . La formació en Tècnic en Manteniment Electrònic.
  • Sistemes Microinformàtics i Xarxes. L’activitat tecnològica continua liderant la creació de llocs de treball. En aquest sector destaquen les FP de tècnic en sistemes microinformàtics i xarxes, . També hi ha sortides laborals per als formats en desenvolupament d’aplicacions multiplataforma i d’administració de sistemes informàtics en xarxa.
  • Activitats comercials. Les professions lligades al cicle d’Activitats Comercials tindran un alt nivell d’ocupabilitat.
  • Auxiliars d’Infermeria. A partir de la pandèmia, el sector sanitari s’ha consolidat com un generador d’ocupació potent. Al sector sanitari també destaquen altres formacions, com la de Tècnic en Farmàcia i Parafarmàcia, Tècnic Superior en Imatge per al Diagnòstic i Medicina Nuclear o Tècnic Superior en Laboratori Clínic i Biomèdic
  • Educació Infantil. seguirà sent un dels perfils més buscats a la família de Serveis Socioculturals a la Comunitat.

 

Publicat dins de Món laboral | Deixa un comentari

SALÓ DE L’ ENSENYAMENT- 2023

Ben aviat es farà una nova edició del Saló de l’Ensenyament que com cada any tindrà lloc a Barcelona del 15– 19 DE MARÇ 2023 . La seva visita és molt aconsellable pels que acabin l’ESO i/o batxillerat, ja que hi podran trobar informació sobre l’oferta d’estudis universitaris i de formació professional als que vulguin accedir.

Podeu consultar la fitxa tècnica d’aquesta edició amb informació sobre les dates, horaris i ubicació del Saló.

Recursos:

  • Els materials de les jornades  de formació per la presentació del Saló de l’Ensenyament dels anys anteriors  es poden consultar seguint el següent enllaç.
  • Per preparar la visita  amb els alumnes al Saló de l’Ensenyament.
  • Per orientació i informació a les famílies.
  • Vídeos d’anys anteriors.

 

Publicat dins de Activitats de classe, Informació sistema educatiu, Recursos | Deixa un comentari

Guia per a l’abordatge de les conductes suïcides en els centres educatius

Salut i Educació presenten una guia per a l’abordatge de les conductes suïcides en els centres educatius.

Els efectes de la pandèmia de la covid-19 incrementen els factors de risc del suïcidi: l’aïllament social, i l’impacte econòmic i social. Aquesta situació ha implicat la disrupció de la vida de milions de persones i està tenint una forta repercussió en la salut mental de la ciutadania, especialment remarcable en la població infantil i juvenil.

A Catalunya, els centres de salut mental infantil i juvenil han incrementat un 8,5 % el nombre de persones ateses i un 23,4 % el nombre de visites totals el 2021, respecte del 2019. Així mateix, les urgències de menors de 18 anys han augmentat un 28,5 % durant aquest mateix període.

La Guia es pot consultar a l’enllaç següent: https://documents.espai.educacio.gencat.cat/PC/Protocols/2022-Guia-Abordatge-Conducta-Suicida-Autolesions-Suicides-Centres.pdf

Més informació

Publicat dins de Recursos | Deixa un comentari

Joves emprenedors

El propòsit d’aquest programa de la Fundació “la Caixa” és facilitar als equips docents propostes didàctiques que els permetin desenvolupar la competència emprenedora de l’alumnat.

La competència en emprenedoria cada vegada és més necessària en el context actual, en el qual s’han de desenvolupar els i les joves. Les característiques d’un món cada vegada més globalitzat, canviant i flexible obliguen els centres educatius a preparar l’alumnat perquè pugui viure plenament i desenvolupar tot el potencial. En aquest sentit, conèixer-se a un mateix, saber treballar amb persones diferents, identificar problemàtiques i idear solucions en l’entorn en què viuen, saber comunicar les pròpies idees o analitzar si poden ser viables són algunes de les habilitats que es treballen amb aquest programa.

Aquí pots descarregar tota la informació:  >>>>>>>

 

Publicat dins de Activitats de classe, Recursos | Deixa un comentari

D’estudiar a treballar: orientacions i recursos

Sessió de treball que té per objectiu donar a conèixer recursos per a l’ocupació i el desenvolupament professional, a més de donar als alumnes eines i recursos per organitzar la seva recerca de feina.

L’objectiu pedagògic és obtenir orientacions per a realitzar amb èxit la pròpia recerca de feina i identificar els principals recursos de la zona per a l’orientació i la recerca de feina.

La metodologia serà expositiva, exploratòria i participativa. Es combina el treball individual amb ordinador amb el treball en grup, dinamitzat per l’orientador.

Es pot fer en 2 sessions.

Material per la sessió. Alumnat: quadern alumnat

Adreçat a alumnes:

– Programes de Formació i Inserció
– Educació d’adults (secundària i preparació de proves)
– Grups amb Necessitats Educatives Especials (grups adaptats de 4t ESO i PFI)
– Formació professional de Grau Mitjà
– Formació professional de Grau Superior

Continguts Barcelona Treball

Font: Barcelona Activa
Publicat dins de Activitats de classe | Deixa un comentari

Per què un nou currículum?

4 estudiants a sobre d'una bola del món

Aquest mes passat de setembre s’han publicat els currículums dels ensenyaments de primària, ESO, batxillerat i cicles formatius de grau bàsic.

Per què un nou currículum?

El 29 de desembre de 2020 es va aprovar la Llei Orgànica 3/2020 d’Educació (LOMLOE),  per la què es modifica l’anterior Llei Orgànica 2/2006 d’Educació (LOE). A partir de la publicació d’aquesta llei (LOMLOE) totes les comunitats autònomes disposen d’un calendari d’aplicació amb un termini de dos anys per aprovar els decrets que la desenvolupen.

En aquests moments està en procés d’aprovació el decret de l’educació infantil, i el mes passat es van aprovar els decrets de l’educació bàsica (primària i secundària) i el batxillerat.

Quan serà d’aplicació el nou currículum?

Curs 2022-2023:

  • Aplicació a tota l’etapa d’educació infantil
  • Aplicació a 1r, 3r i 5è d’educació primària
  • Aplicació a 1r i 3r d’ESO
  • Aplicació a 1r batxillerat

Curs 2023-2024:

  • Aplicació a tota l’etapa d’educació primària
  • Aplicació a tots els cursos de l’ESO
  • Aplicació a tots els cursos de batxillerat
Font: https://projectes.xtec.cat/nou-curriculum/
Publicat dins de Informació sistema educatiu | Deixa un comentari

Programa d’emprenedoria, orientació laboral i educació financera

www.fundacionjaes.org

Un any més a la Fundació Junior Achievement , després de més de 20 anys d’experiència educativa, preparant infants i joves per a una economia global, despertant-hi el seu esperit emprenedor, impulsant el seu talent i dotant-los d’eines necessàries perquè siguin capaços d’assolir les seves metes i tenir un futur millor, proposen l’Oferta educativa del curs 22-23 basada en emprenedoria, orientació laboral i educació financera.

Pots sol·licitar els programes directament des dels següents enllaços:

Junior Achievement
C/ Vergós, 55, entlo 2º I 08017 Barcelona
Tel:  +34 933153369 | Mv. 616350597

www.fundacionjaes.org

Publicat dins de Activitats de classe, Emprenedoria | Deixa un comentari

Projecte de Vida Professional

El Projecte de Vida Professional torna a ser presencial a Porta22, i mantenen el format virtual en streaming.

Inscripcions obertes al curs

Consulta la resta del catàleg d’activitats:

Monogràfics d’orientació presencials i en streaming
Monogràfics d’orientació en dues modalitats, presencials i streaming:

  • Interessos professionals
  • Formació i sistema educatiu
  • Competències clau
  • Torna l’Escape Room! Supera un procés de selecció.
Xerrada escola i empresa
Per aquest curs, torna a presencialitat i mantenen el nou format online, amb material didàctic interactiu i el testimoni en directe d’un empresari o empresària a través de videoconferència. En qualsevol dels dos formats, el diàleg alumnat-empresariat permetrà visualitzar aspectes de la vida a l’empresa i del seu paper en la societat des d’una perspectiva diferent de la habitual. Mira’t el vídeo!
Visites a empreses, coneix les professions!
Aquesta activitat l’han transformat a format virtual, oferint alternatives per treballar el contingut de perfils professionals i apropar-vos al món empresarial amb una participació activa de l’alumnat.
Si esteu interessats/des, podeu fer la preinscripció aquí.
Esperem poder visitar-les presencialment durant el curs, però ja podeu fer la vostra reserva. També les tenen en diferit, perquè escolliu el dia i hora que més us convingui.

Més informació:

Si tens dubtes sobre la inscripció, truca al T.  93 151 76 05  (horari de dilluns a divendres de 8:30 a 20:30 hores). E-mail: barcelonatreball.joves@barcelonactiva.cat

Inscripcions al Web Barcelona Treball.

Barcelona activa – Carrer Llacuna 162, 08018, Barcelona

 

Publicat dins de Recursos | Deixa un comentari

La major discapacitat és la manca de confiança en un mateix.

“La major discapacitat és la manca de confiança en un mateix”

En la confiança intervé, entre altres aspectes, la qualitat dels vincles de la primera infància.

La confiança es renova en l’adolescència, quan som adolescents ens enfrontem al món extrafamiliar, en aquest moment és important que confiïn en nosaltres per cuidar-nos  sols.

El tipus de relació que hàgim tingut amb els pares o amb aquells adults que ens van criar o educar determina la nostra relació que tindrem en el futur amb els grups d’amics, companys de feina o les parelles.

Confiar en un mateix requereix un cert grau d’autoestima, d’estimar-se prou com per voler el millor per a un.

 

Publicat dins de Autoconeixement, General | Deixa un comentari