Sessió 28:
L’exercici de la política i les seves repercussions ètiques.
Competència:
– Aplicar el diàleg i exercitar totes les habilitats que comporta, especialment per a la solució de conflictes interpersonals i per propiciar la cultura de la pau.
Objectiu:
– Conèixer les funcions del Parlament.
– Saber les seves repercussions ètiques en l’exercici de la política.
– Actuar amb autonomia en la presa de decisions.
Activitats:
– Explicació del grup alumnes proposat dels conceptes que pot treballar.
– Vocabulari bàsic de primària i Vocabulari bàsic de secundària parlamentari.
– Visita al Parlament de Catalunya (web).
– Per grups treballem el dossier de la sortida.
– Fer la Fitxa valoració treball grup
– Fer fitxa de conceptes bàsics. Què sabem?
– Aula d’informàtica: Fer mapa conceptual del Parlament (Què, com, on, per què?).
– Joc parlamentari (guia-instruccions ) (presentació Ppsx). Resum:
1. Fer 4 grups parlamentaris (compromís, ecològic, llibertat, tradició). Breu explicació.
2. Cada grup escull el seu portaveu per votació. Serà candidat a President de la Generalitat.
3. Escriure el programa del partit, haurà de ser senzill, pot tractar educació, família, esport, ciutat, oci, etc.
4. Crear les credencials, logotips, … del partit.
5. Sessió d’informació i diàlegs: defensar el programa, es poden fer pactes i negocien entre ells.
5. Constitució de la mesa, triar president , 2 alumnes més (més petit i més gran de classe).
6 Sessió d’investidura: Iniciar l’investidura del President, discurs del programa, intervenen els portaveus, es fa la votació per crida.
7. Fa un discurs.
– Recollim la fitxa.
Recursos:
– Concepte
– Material de suport.