– Adaptació 4t de Primària:
[scribd id=17643392 key=key-2aumghbvjil4xi64hsc4 mode=list]
– L’alfabet
[scribd id=39997329 key=key-22ah1oiga70hlmca2o7p mode=list]
-Recursos per al desenvolupament de la fluïdesa lectora
Els materials que es presenten a continuació són fruit de la col·laboració del Ramon Riera (psicopedagog i logopeda de l’EAP d’Osona) i l’Elisabet Font (mestra d’EE i logopeda del CREDA Catalunya Central).
Els he trobat fent una ullada als cursos de formació telemàtics de la pàgina de l’xtec que com sabeu, estàn oberts per veure els continguts, els materials i ens poden ser de gran ajuda.
1. Denominació ràpida.
questa és una activitat que introdueix als alumnes en la direccionalitat de la lectura (d’esquerra a dreta i de dalt a baix), començant per la lectura de colors i imatges i acabant amb la lectura de síl·labes:
[scribd id=38063888 key=key-pa4y287yshbzz7atf12 mode=list]
2.Lectura de paraules.
Aquesta activitat consisteix en què el nen/a llegeixi cada dia el tros marcat 2 o 3 vegades. Cada dia s’afegeix una ratlla a l’anterior, per tant, cada dia és una mica més llarg, i l’objectiu és que cada dia llegeixi el tros anterior més ràpid.
[scribd id=38063904 key=key-23l2nk25szcof1ox2if5 mode=list]
3.Lectures repetides.
Consisteix en llegir una mateixa lectura en diferents sessions, tot intentant millorar els registres o arribar a un temps pactat.
CICLE INICIAL
[scribd id=38063937 key=key-co2wej93kvopced6gvs mode=list]
CICLE MITJÀ
[scribd id=38063958 key=key-1q1tabln707sck504k6u mode=list]
CICLE SUPERIOR
[scribd id=38063975 key=key-2l79mlhftkxt5kdad7mb mode=list]
4.Treballar la memòria.
Consisteix en petits textos que es retallen en forma de cartronets i que l’alumne ha de llegir i memoritzar
[scribd id=38064153 key=key-2f5t0o0c4tgn31b9mwbh mode=list]
5.Cartronets de lectura ràpida.
A partir d’uns cartronets es van treballant la lectura de paraules d’ús freqüent amb l’objectiu d’arribar a llegir-les sense haver de descodificar-les. Cada grup de paraules té 3 o 4 versions (les mateixes paraules col·locades en diferent ordre per tal d’evitar una lectura memorística o de cantarella). S’adjunta la versió inicial i una de nova que s’està començant a elaborar, en la que també participa Reme Sanabria, seguint les indicacions de la lectura fàcil.
[scribd id=38063856 key=key-gbq15i2btp1yafbs4pr mode=list]
Deixa un comentari