I5.- Un dia al mar

La classe d’I5 encarem aquets final de curs amb aquest material tan interessant de bellaterra Edicions. Es tracta d’una proposta de música i moviment que complementarà tota l’altra feina que fem a la classe de música. Trobareu totes les cançons si cliqueu aquí, i el conte El dofí i la lluna a continuació.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

5è.- Cantània 9 de maig a L’Auditori

Les dues classes de 5è hem anat avui a L’Auditori de Barcelona a cantar la Cantània “Real”. Amb força pluja hem sortit de l’escola a les 8 h i malgrat alguns problemes greus de trànsit hem pogut arribar a les 10 h tocades a l’assaig. L’actuació, a les 11.30 h, ha estat ben reeixida. Després hem anat a dinar al Parc de les Glòries ja que ha sortit el sol i ens ho hem passat molt bé!

L’enhorabona als tots els protagonistes, que són els nens i nenes, i als mestres i pares que  ens hi han acompanyat. Per molts anys de Cantània! Trobareu més informació a la pàgina corresponent d’aquest mateix blog.

Publicat dins de , General | Deixa un comentari

2n.- Rawala i els 4 elements

Els alumnes de 2n encarem la recta final de curs explorant la selva amazònica de la mà de la Rawala, que ens farà descobrir i conèixer els 4 elements que els nens i nenes de 2n ja han treballat aquest any a medi. Podeu escoltar totes les cançons d’aquesta proposta de música i moviment de Bellaterra Edicions si cliqueu aquí. A continuació, les cançons amb la lletra i el conte de la Rawala:

Publicat dins de 2n, General | Deixa un comentari

2n.- La Clika ja és aquí!

El passat dia 9 d’abril es van dur a terme els dos concerts de La Clika al Teatre de Blanes. En aquest concerts van poder actuar les sis escoles de Blanes que estem inscrites en aquest projecte de cant coral tan interessant i educatiu. La nostra actuació va ser a les 18 h i va resultar ben reeixida. Felicitem tots els alumnes i mestres per la gran feina que han fet els darrers mesos i per fer-ho tan bé dalt de l’escenari! També voldríem agrair a les famílies la seva assistència al concert i l’interès que han mostrat pel projecte. L’enhorabona a tots i per molts anys!

Publicat dins de 2n, General | Deixa un comentari

I3-6è.- Comencem el 3r trimestre

Si el tercer trimestre és el més esperat del curs no és tan sols perquè s’acosten les vacances d’estiu sinó perquè és el moment de recollir els fruits de la feina feta. Fem ara un petit recordatori de les actuacions importants que farem:

  • 2n. 9 d’abril: Cantada de la Cantata de La Clika al Teatre de Blanes, a les 18 h.
  • 5è. 9 de maig: Cantada de la Cantània Real a l’Auditori de Barcelona, a les 11.30 h.
  • 6è. 15 de maig: Representació de l’òpera El rei que no tenia sentiments al gimnàs de l’escola.
  • 1r-5è. 23 de maig: (6è és de colònies). Cloenda del projecte Dansa a les Escoles, al Passeig de Mar.
  • 4t. 5 de juny. Cantada d’havaneres davant de la Casa Saladrigas.
Publicat dins de 1r, 2n, 3r, 4t, , , General | Deixa un comentari

5è i 6è.- Bon Voyage!

Avui hem anat al teatre de Blanes a veure i escoltar l’espectacle d’humor i música Bon Voyage! que ens ha ofert l’orquestra Orthemis. Un espectacle molt interessant que ha barrejat obres clàssiques de diversos estils amb una posada en escena teatralitzada i atrevida.

A Bon Voyage!, la sala d’espera d’un aeroport es converteix en l’escenari d’una aventura inoblidable. Deu músics, preparats per viatjar al seu proper concert, s’enfronten a un gir inesperat: el seu vol es cancel·la a causa d’un temporal, fet que els obliga a quedar-se a la sala durant 24 hores. Enmig d’aquesta espera, la impaciència dona lloc a situacions còmiques, absurdes i surrealistes que revelen les dinàmiques d’una orquestra internacional i exploren temes universals a través de la música, l’humor i la dansa. La història culmina amb un un sorprenent desenllaç, on les hilarants complicacions del viatge arriben al seu clímax.

 

Publicat dins de , | Deixa un comentari

5è.- Cantània “Real”

Després d’aquestes merescudes vacances de Nadal és hora de tornar a la feina. El dia 9 de maig a les 11.30h cantarem a L’Auditori de Barcelona la cantata “Real”. Aquests vídeos ens ajudaran a aprendre les cançons. A més, a les pàgines de la Cantània de L’Auditori i d’aquest mateix blog trobareu molta més informació relacionada amb la cantata: entrevistes, materials, coreografies, etc. De ben segur que tan els nens com els mestres i familiars ho trobareu ben interessant. Bona Cantània!!!

En els següents enllaços podreu veure els vídeos amb la COREOGRAFIA incorporada.

Escolta tota la Cantània aquí. Troba tots els materials didàctics aquí.

Publicat dins de , General | Deixa un comentari

3r i 5è.- La cobla

Els alumnes de 3r i 5è aprenem i repassem els instruments de la cobla gràcies a aquests vídeos didàctics, el conte de la sardana i l’audició d’instruments en directe a classe. Recordeu: la cobla és un conjunt instrumental típic de Catalunya format per 11 músics i 12 instruments, que se situen de la següent manera:

TROMPETA       TROMPETA       TROMBÓ       FISCORN       FISCORN         CONTRABAIX

Flabiol/tamborí      TIBLE               TIBLE           TENORA        TENORA

També podeu veure els següents vídeos: els instruments de la primera fila, els instruments de la segona fila, la cobla sencera. També podeu veure el vídeo de Santa Cecília de l’any 2022, ja que aquell any ens va visitar una cobla i tots els alumnes vàrem ballar un galop i una sardana.

Publicat dins de 3r, , General | Deixa un comentari

I3-6è.- Les nadales del Festival

Ja podeu estudiar les nadales que cantarem al concert del dia 19 de desembre. Trobareu més informació d’aquest i altres anys a la pàgina Festival de Nadal d’aquest mateix blog.

Continua llegint

Publicat dins de 1r, 2n, 3r, 4t, , , General, I3, I4, I5 | Deixa un comentari

I3-6è.- Santa Cecília

Aquest divendres dia 22 de novembre celebrem la diada de Santa Cecília, patrona dels músics. Al matí hi haurà el torn de les tradicionals audicions i l’actuació de la Ceci Band i a la tarda tindrem un duet de músics convidats. Animeu-vos a participar-hi! Trobareu més informació a la pàgina de Santa Cecília i de la Ceci Band d’aquest mateix blog.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

I3-6è.- Setmana de la Ciència: La cançó del bosc

Al llarg d’aquesta setmana explicarem als diversos cursos de l’escola el conte La cançó del bosc de l’Àlex Tovar i l’Àfrica Fanlo. Aquest conte tan bonic ens explica la importància de cuidar i d’estimar sempre el bosc, la natura i els animals. Amb l’ajut de les plaques MakeyMakey (que ja vàrem conèixer l’any passat) podrem experimentar i crear efectes sonors que acompanyaran la narració del conte. Trobareu més informació a la pàgina de la Setmana de la Ciència d’aquest mateix blog.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

I3-6è.- La Castanyada

El dimecres 30 d’octubre a la tarda vàrem celebrar  la festa de la Castanyada. A causa de la pluja vàrem rebre el senyor Castanyer al gimnàs de l’escola i tots plegats vàrem cantar algunes cançons amb la guitarra: La castanyera, Marrameu torra castanyes, M’agrada la tardor i A la tardor. El senyor Castanyer va quedar molt content i tots plegats vàrem tornar a les classe per a menjar les castanyes, que eren boníssimes. Moltes gràcies als familiars que van torrar-les! Trobareu més informació a la pàgina de la Castanyada d’aquest mateix blog.

Publicat dins de 1r, 2n, 3r, 4t, , , General, I3, I4, I5 | Deixa un comentari

I5.- El Planeta Violeta

Els alumnes d’I5 participaran enguany en el projecte El Planeta Violeta, un projecte en el qual hi participen moltes altres escoles de la comarca i que el CRP La Selva II ha ofert a les escoles de Blanes. El projecte es desenvoluparà principalment a la classe d’I5 però puntualment també a les classes de música, per a reforçar les cançons i les danses que s’hi ensenyen.

Trobareu més informació a la pàgina I5.- El planeta Violeta, d’aquest mateix blog.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

I3-6è.- Pau Casals, 51 anys després

Avui, dia 22 d’octubre de 2023, fa 51 anys que ens va deixar un dels catalans més universals que hi ha hagut: el gran Pau Casals. Fou violoncel·lista, compositor, pedagog, director i un ferm defensor de la pau. Al llarg d’aquesta setmana l’homenatjarem recordant un dels moments més importants de la seva vida, quan li fou entregada la medalla de la Pau de l’ONU. En el segon vídeo el podreu veure tocant El cant dels ocells, una nadala tradicional catalana que va fer conèixer arreu del món. En el darrer vídeo podreu escoltar l’Himne de les Nacions Unides, compost per ell mateix.

Publicat dins de 4t, , General | Deixa un comentari

4t.- Viatge a l’espai

Els astrònoms de 4t hem començat un viatge a l’espai de la mà d’aquest material de Bellaterra edicions.

Publicat dins de 4t, General | Deixa un comentari

5è.- Els avantpassats

Els dos grups de 5è hem començat a aprendre la cançó dels Avantpassats. Us deixem aquí tres versions de la cançó que són ben diferents entre elles. A veure quina us agrada més!

Podeu escoltar altres versions de la cançó si cliqueu aquí i aquí.

Publicat dins de , General | Deixa un comentari

1r-6è.- Vols aprendre a ballar sardanes?

A banda d’aprendre a ballar sardanes a l’escola, si tens entre 7 i 18 anys pots participar en aquest curset de sardanes que organitza el Casal Benet Ribas de Blanes. És gratuït i es durà a terme cada diumenge de 10-11.30 h al casal: Plaça d’Espanya, 3.

Publicat dins de 1r, 2n, 3r, 4t, , , General | Deixa un comentari

Benvinguts al curs 24-25!!!

Avui comencem l’escola! Esperem que sigui un curs ben profitós, ple de bones experiències i aprenentatges! En aquest blog trobareu algunes mostres de la feina que hem fet i farem a la classe de música, ja sigui als articles de la pàgina principal com a les diferents pàgines temàtiques. A finals de cada trimestre trobareu les fitxes de la feina feta. Si hi teniu interès, podreu estir el fil del què treballem des de casa. Bona feina!

Publicat dins de 1r, 2n, 3r, 4t, , , General, I3, I4, I5 | Deixa un comentari

5è.- Col·laborem amb el blog “Aracne fila i fila”

Com ja és costum, cada any escrivim un article al blog de prestigi Aracne fila i fila en què expliquem les referències clàssiques que hem trobat a la Cantània. Enguany estem en procès de publicar aquest article, esperem que us agradi:

Els alumnes de 5è de primària de l’escola Sa Forcanera hem tornat a cantar la Cantània a L’Auditori de Barcelona i no volem deixar d’explicar-vos si hem trobat algun referent clàssic en alguna de les cançons.

La cantània d’enguany es titula El Naufragi i és obra del compositor Marc Timón i l’escriptor Jaïr Domínguez, i ens explica les aventures que tenen els dos protagonistes, en Biel i la Martina, després que hagin naufragat amb un creuer i vagin a parar a una illa deserta. Els diferents orígens familiars i les diferents maneres d’entendre el món dels protagonistes xocaran en la manera d’afrontar els problemes que vindran. Malgrat les idees d’ecologisme i autosuficiència que pregona en Biel, s’acabaran imposant les de la Martina, que fundarà l’empresa Cocos SA, amb la qual es faran rics i destruiran tots els recursos naturals de què disposen. Després que una tempesta arrasi l’illa, s’adonaran que tan sols podran sobreviure en aquest món amb una mirada de respecte vers el planeta.

La relació que hem trobat enguany entre la Cantània i els referents clàssics és el tema del viatge. Malgrat no ser aquest el tema central de l’argument ens ha donat peu a comentar que aquest és un tema recurrent en la literatura universal des de fa milenis, i que pot ser tractat des de múltiples punts de vista com vam poder comprovar en la cantània de l’any passat.

A la cançó 20 en Biel i la Martina decideixen construir un aqüeducte. En aquest punt us volem explicar que enguany els alumnes de 5è han dut a terme el projecte Descobrim la història que els ha dut a conèixer de primera mà el jaciment d’Empúries i el de Els Padrets, un jaciment romà que es troba a Blanes i que encara està en procés d’excavació i dignificació. La connexió entre l’aqüeducte de l’obra El Naufragi i la nostra realitat és que ara fa un parell d’anys, el blanenc Ovidi Alum va publicar a la revista Blanda un estudi on hipotèticament traçava la localització de l’aqüeducte romà que nodria d’aigua la ciutat romana de Blanda, l’actual Blanes. Per saber-ne més de com contruïen els romans els aqüeductes, podeu veure aquest vídeo.

Per molts anys de referents clàssics a la cantània! A reveure aràcnids! Bon estiu!

Publicat dins de General | Deixa un comentari

1r-6è.- El vídeo de les danses

Ja podeu veure el vídeo de les danses que vàrem ballar al Passeig de Mar en la VII Cloenda del projecte Dansa a les Escoles. Enguany vàrem participar-hi 2300 nens i nenes de totes les escoles de Blanes. Moltes gràcies a l’Esbart Joaquim Ruyra per organitzar aquest projecte tan interessant! Per molts anys! Trobareu més informació d’aquest i altres edicions a la pàgina Dansa a les escoles d’aquest mateix blog.

Publicat dins de 1r, 2n, 3r, 4t, , , General | Deixa un comentari