3r-4t.- Cantata “La nit del rellotge”

Per a trobar les cançons directament: 00:38 I. Anem a dormir 03:32 II. El rellotge 05:12 III. Somiem 08:43 IV. Hem arribat a una ciutat 12:00 V. L’hamburguesa mecànica 16:05 VI. El robot 19:35 VII. El mag 22:12 VIII. Cançó del present.

Aquesta cantata es va compondre en motiu del projecte Contes Cantats: la lletra la van escriure els nens i nenes de 3r i 4t de primària de les escoles Ítaca i Univers de Barcelona i després un estudiant de l’ESMUC en va compondre la música.

Curs 2025-2026

Finalment, enmig de les vagues, el desconcert educatiu i la munió de projectes que s’amunteguen a final de curs, els alumnes de 2n Cicle (3r i 4t) van poder cantar al gimnàs de l’escola la cantata que havien estat treballant els darrers mesos. L’actuació va ser doble: de 15.15 a 15.45 h vàrem tenir de públic alguns cursos (I3,I4 i 5è – la resta eren de colònies o d’excursió-) i a partir de les 15.50 h vam fer el concert davant dels pares i familiars. Era el primer cop que cantàvem tots junts i l’actuació va anar molt bé! L’enhorabona a tots!

Vam poder comptar amb la col·laboració de la Cristina de la SIEI a la narració i d’un sextet de músics: Martí Delgado -compositor- i Cristina Bitlloch (violins), Alba Lupiáñez (viola), Óscar Sánchez (clarinet), Agustí Delgado (piano) i Ian Garcia (glockenspiel, triangle).

Gràcies a tots els que vau fer possible aquest concert i el muntatge de la decoració i l’espai.

Curs 2023-2024

El passat dia 4 de juny a la tarda les classes de 3r i 4t de primària varen cantar dues vegades la cantata TIC-TAC, la nit del rellotge al gimnàs de l’escola. El primer concert es va fer davant d’altres alumnes de l’escola i el segon davant dels pares i familiars.

En el concert vàrem comptar amb la presència del compositor, el blanenc Martí Delgado, i d’un sextet de músics blanencs format per dos violins (el mateix Martí Delgado i la Cristina Bitlloch), una viola (Alba Lupiáñez), un clarinet (Carme Estrada), un piano (Agustí Delgado) i un glockenspiel i un triangle (Dani Panizza). La narració va anar a compte de la Carmen Boix, mestra i practicant de l’escola.

Malgrat que l’aprenentatge de les vuit cançons de l’obra a l’aula de música ja era en sí un bon objectiu pedagògic, el fet de poder fer el concert amb el públic, els músics i el propi compositor va ser el millor final possible per a aquest projecte. Moltes gràcies a tots els que vàreu fer possible que aquest concert es pogués celebrar. L’enhorabona a tots els nens i nenes per fer-ho tan bé, als músics per la seva professionalitat i als familiars per acompanyar-nos en aquest dia tan especial! Aquí teniu uns vídeos -amb mala qualitat-  d’algunes cançons. (Si mai en trobeu d’altres de millors, feu-los arribar).

  1. Anem a dormir
  2. El rellotge
  3. Somiem
  4. Arribada a la ciutat de l’inrevés
  5. L’hamburguesa mecànica
  6. EL robot
  7. El mag
  8. Cançó del present

Podeu trobar més informació a la nota que vàrem publicar en aquest mateix blog i veure algunes fotografies i vídeos en aquest enllaç. També podeu veure la nota publicada al web de l’escola.

El concert va ser inaugurat amb la interpretació de la Dansa Hongaresa núm. 5 de Johannes Brahms a càrrec d’en Martí Delgado al violí i en Dani Panizza a la guitarra. Aquí en podeu veure un petit fragment de 7 segons.

CONCERT: DIA 4 DE JUNY A LES 15.45h al gimnàs de l’escola.

Les classes de 3r i 4t hem començat a aprendre i a estudiar aquesta cantata del jove compositor blanenc Martí Delgado. Tan de bo que la puguem cantar davant de l’escola i les famílies a final de curs.

Aquesta cantata es va compondre en motiu del projecte Contes Cantats: la lletra la van escriure els nens i nenes de 3r i 4t de primària de les escoles Ítaca i Univers de Barcelona i després un estudiant de l’ESMUC en va compondre la música.