Lonely boy

Aquest tema de Black Keys, ha estat el tema que els alumnes han proposat i escollit per a tocar a l’optativa. Lonely boy va guanyar el  premio Grammy de millor cançó de Rock l’any  2012.  Com a curiositats cal destacar que en tota la cançó només s’utilitzen 3 acords!!, que ha estat número 1 a nombroses llistes musicals d’arreu del món i que ha format part a nombroses bandes sonores de pel·lícules  i en sèries.

Believer

En una sessió de l’optativa P ens vam trobar que gairebé mitja classe no hi era per diferents circumstancies. Ja que no podíem avançar amb el tema que estàvem treballant vam decidir fer-ne un de nou per tal d’aprofitar la classe. El tema que van proposar els alumnes va ser Believer, del grup de rock americà Imagine Dragons.

Em va semblar molt bona la proposta ja que té una base harmònica molt repetitiva i fàcil per a treballar en una sessió.

Comencem un curs nou!

Comencem un curs nou d’optativa Projecte, i amb ell ens acompanyen alumnes nous i alumnes veterans en l’optativa.

Aquí us presento alguns dels alumnes nous:

Every breath you take

Amb els grups de 3r continuem interpretant amb els instruments de la classe diferents temes musicals de diversos estils musicals. El tema escollit en aquesta ocasió ha estat Every Breath you take del grup britànic Police.

Els arranjaments que hem fet per aquesta cançó són els següents:

BELIEVER

El tema Believer del grup Imagine Dragons l’hem treballat amb els diferents instruments de l’aula.

Amb una sessió vam fer la lectura de notes i la lectura rítmica de les diferents partitures, després vam repartir els instruments i després d’assajar-les una mica la vam gravar.

A continuació us enllaço l’arranjament del tema i la gravació de la interpretació del grup de 3r d’ESO A.

Interpretem HAVANA de Camila Cabello

Aquest curs, amb els alumnes de 3r d’ESO, hem treballat el tema HAVANA de la cantant Camila Cabello.

Després de repassar diferents elements del llenguatge musical, que ens permetran engegar el curs de música amb uns mínims de coneixements necessaris per a poder avançar  en condicions, hem començat a treballar un tema, el qual ens hem adonat, que hi ha algun dels elements repassats: un obstinat harmònic i rítmic.

Interpretem un swing

Amb els grups de 3r d’ESO estem treballant la historia del jazz. Així que hem aprofitat a  interpretar un tema de swing composat per l’Emilio Huerta a l’aula de música. El tema l’hem arranjat i adaptat als instruments que tenim a l’aula i als instruments que els venia de gust de tocar en el alumnes.

Fins i tot, hi ha que han començat a tocar la bateria i el baix elèctric amb aquesta cançó. És per això, que el ritme de la bateria no ha acabat de tenir el ritme del swing, però el que compte és l’esforç i l’interès per a tocar-la.

Aquí teniu enllaçades els arranjaments:

A continuació podeu escoltar les interpretacions dels alumnes de 3r d’ESOA i 3r d’ESOB respectivament: