Calendari
Imatges
Divers
Càmeres
Notícies
El temps
Categories
-
Articles recents
Comentaris recents
- Mateo Santiago en Por si un día volvemos
- Mateo Santiago en La segona mort de Shakespeare
- Bonita Spencer en Competències
- msolduga en Portada
- acanut en Sessió 3. Escola Els Raiers. Curs 2011/12.
Meta
Anglès
Avaluació
Cercar
Competències
Convertidors
Dies i setmanes assenyalats
Diversitat
Educacio
Eines Google
Enllaçades
Formació
Generadors
Geolocalitzadors
Gestió
Imatges
Informació
Llista de blocs
Manuals/Tutorials
Marcadors socials
Marisol Solduga
Música
Portals allotjament
Programes
Simuladors
TAC
- 70 recursos
- Activitats curriculars i TIC
- Activitats d’aprenentatge
- Aníbal de la Torre
- Aplicacions web 2.0
- Aprendre i ensenyar amb les TIC
- Apunts d’informàtica
- Àrea TIC/Àrea TAC SSTT Lleida
- Àrea TIC/Àrea TAC. Lleida
- Aules obertes
- Bitàcola mestra TIC
- Codi colors html
- Competència TIC
- Control velocitat Internet 1
- Control velocitat Internet 2
- Curs TAC a Infantil i Cicle Inicial
- Descarregar activitats diverses
- dhispano/PDI
- Diego Roldán
- DVD Formació
- Educared
- Eines
- Eines TIC
- El Pedrís
- Emilia Alcaraz Delgado
- ESCOLA 2.0
- Informàtica Teresa
- Internet a l’aula
- La caixa d'eines
- La web 2.0
- Les TAC a l’aula
- Lincoteca
- Llegir i escriure amb les TIC
- Odissea
- Osona Web 2.0
- PDI
- PDI GERARD
- PDI MARISOL
- Pom de blocs
- Portals educatius Comunitats Autònomes.
- Poti – Poti d’enllaços
- Racó TIC
- Recursos i eines
- SATI
- Suport tècnic
- TIC i currículum
- TIC-TAC
- Tic56
- Tinta-e
- Trucs html
- Tutorials
- Xarxa docent
Traductors, diccionaris i altres
Webs amigues
Xarxes socials
ZER/ESCOLA
Calculadora
[kml_flashembed movie="http://www.edu365.cat/primaria/muds/matematiques/coses/calculadora.swf" width="200" height="350"/]Comptador
Visitants en línia
PagePlugins.com
Publicat dins de Recursos
Deixa un comentari
Sessió 3. Escola Els Raiers. Curs 2011/12.
Classificació dels recursos per àrees i etapes.
Un joc: PassaParaula.
![]() |
|
|
Suggeriment: Creació d’un bloc.
![]() |
-
Fer la pràctica de creació d’un bloc i localització.
Suggeriment: Marcador social.
Publicat dins de Formació Els Raiers. Curs 2011/12.
1 comentari
Sessio 5. ZER EL JONC. Curs 2011/12
L’AVALUACIÓ:
10 idees claus.
Neus Sanmartí.
AVALUACIÓ: Infantil i Primària
PPT Avaluació Infantil.
PPT Avaluació Primària.
Currículum i organització.
Criteris d’avaluació ZER El Sió.
ALTRES
Eines i modalitats d’avaluació.
Avaluació formadora.Guida Alles.
Instruments avaluació. Quan, què i com avaluar les CB?. (Catalina Ramis, CEP Palma)
Recursos per avaluar el treball cooperatiu. Guida Alles.
RÚBRIQUES: Infantil i Primària
”Matriu que explicita, d’una banda, els criteris de realització i, de l’altra, els criteris de resultats corresponents als diferents nivells d’assoliment, concretats en indicadors relacionats específicament amb la tasca d’avaluació. L’alumnat la pot utilitzar per autoavaluar-se.”
Banc de rúbriques.
Rúbiques Educació Infantil.
Rúbica CL oral. Educació Infantil.
Exemple rúbrica Educació Infantil.
Exemples de rúbiques.
Exemples de rúbiques.
Productes i rúbriques.
Rúbriques i altres instruments d’avaluació.
Rúbriques i fitxes d’avaluació.
Generador de rúbriques.
Rúbriques interessants.
Recull rúbriques.
Més rúbriques.
PORTAFOLIS
“Un portafoli és una recopilació d’informació i documentació reflexionada, on és possible trobar evidències que reflecteixen que un procés d’aprenentatge ha estat realitzat.”
Portafoli.
Carpeta docent.
Portafoli alumne.
Dossier d’aprenentatge.
Del portafolis al PLE.
e-portafolio.
Portafolis Educació Infantil.
SEQÜÈNCIA DIDÀCTICA: recordatori
http://blocs.xtec.cat/msolduga/2012/02/25/sessio-4-zer-el-jonc-curs-201112/
-
Les plantes de la Bassa Roja.
http:// http://www.bondia.cat/component/content/article/81-societat/8195-vallfogona-qrecuperaq-la-bassa-roja
http://www.xtec.cat/sgfp/crp/girona/suportic/continguts/ticmav/exp24.htm
http://www.xtec.cat/centres/c5000274/Basseta/basseta%20webquest/plantillWQ/index.htm
http://video.xtec.cat:8080/ramgen/edu3tv/video/tvc/besties/001_71657.rm
-
Jocs de pati en anglès.
http://www.xtec.cat/centres/a8027870/ci/jocspati.htm
http://sites.google.com/site/calaixselvai3/home/50803115081011-2.pdf?attredirects=0
http://www.escolaestalella.cat/wp-content/uploads/2010/06/ELS-NOSTRES-NOUS-JOCS-DE-PATI-EN-CATAL%C3%80.pdf
http://zerlesalines.blogspot.com.es/2012/02/jocs-de-pati.html
http://www.jouscout.com/jocs/pati.htm
http://www.ceipcamilojosecela.com/index.php?option=com_content&view=article&id=9&Itemid=27
-
Sense títol.
|
Publicat dins de Formació ZER El Jonc 2011/12
Deixa un comentari
Sessió 2. Escola Els Raiers. Curs 2011/12.
Experiències en TAC.
Utilitzar les TAC no significa partir de zero, sinó aprofitar les possibilitats que les noves tecnologies ens aporten per anar més enllà.
Metodologies amb les tac
View more presentations from Nuria Alart
Metodologia escuela 20
View more presentations from Domingo Méndez
Classificació dels recursos per àrees i etapes.
Hi ha un munt de recursos! Cal seleccionar els més adients a les nostres necessitats.
Proposta de recursos:
Proposta d’activitats:
-
Activitats:
Descarrega’t aquest PDF i converteix-lo en un DOC.
http://www.xtec.cat/~nminguez/Microsoft%20Word%20-%20l%27aparell%20locomotor.pdf/
Passa l’adreça de Setmanes a PDF.
Utilitza la llibreta digital PrimaryPad: endevinalles.
Publicat dins de Formació Els Raiers. Curs 2011/12.
Deixa un comentari
Sessió 1. Escola Els Raiers. Curs 2011/12.
Les TAC com a mitjà de: relació, gestió i d’ensenyament-aprenentatge.
La classe virtual.
http://www.xtec.cat/zerelsio/
L’escola rural, pels seus trets distintius i per la manca de recursos pensats pròpiament per aquesta tipologia de centres, incrementa la necessitat d’innovar.
Molts dels plantejaments i de les estratègies postulats amb la LOGSE (aprendre a aprendre, atenció a la diversitat, alumnes autònoms, interacció, grups flexibles, aprenentatge significatiu, ….) i amb la LOE (tractament de la informació i competència digital, treball de les 8 competències en totes les àrees, …) fa anys que, per obvietat, s’estan aplicant a l’escola rural.
“L’heterogeneïtat d’un grup classe, s’ha de saber gestionar, en lloc d’ignorar-la o reduir-la.
La societat és heterogènia, cosa que no hem d’oblidar quan eduquen: hem d’ensenyar els/les alumnes a comportar-se en ambients on la diversitat és un fet i no en ambients artificialment homogenis.
Quan en canvi s’assumeixen tots els/les alumne a la mateixa aula s’ha de canviar radicalment la manera de fer classe, això implica un canvi en la metodologia. Aquest canvi afecta la gestió d’aula, el material que s’utilitza, el treball en equip dels/de les mestres i, en general, l’adopció d’un estil docent diferent.”
-
Factors que delimitaran la nostra trajectòria.
Els recursos tecnològics, com la dotació del Projecte Red.es (2003/04), ens faciliten la innovació. 33 tablets PC, 11 portàtils, 7 projectors, 7 pantalles, un servidor, … El bon funcionament del maquinari és bàsic.
![]() |
La calaixera:
ftp://zersio@85.192.116.145/
Unes experiències prèvies i una línia de treball en zona, que pretenen garantir la continuïtat de la innovació en la nostra ZER. Projecte d’innovació en tecnologies de la informació (L’ordinador a l’aula) i Pla de formació de zona. Informàtica aplicada a les diferents àrees. L’escola ha d’estar vinculada a la societat. La cultura digital forma part de la vida dels/del les nostres alumnes.
http://blocs.xtec.cat/msolduga/2008/07/03/redes-i-la-zer-el-sio/
http://blocs.xtec.cat/msolduga/2008/05/27/pla-de-formacio-de-centre-sota-la-perspectiva/
http://www.xtec.cat/zerelsio/projectes.htm
http://www.xtec.cat/zerelsio/proj_innov.pdf
http://www.xtec.cat/zerelsio/telematica/telemat1.htm
-
Una nova metodologia:
Que ens permet anar més enllà. Però, utilitzar les TAC no porta implícit el fet d’innovar o d’aconseguir millores didàctiques. Si no efectuem canvis en la metodologia els resultats aconseguits en el procés d’ensenyament- aprenentatge seran els mateixos.
http://blocs.xtec.cat/msolduga/2008/10/19/pc-tablets/
http://xtec.cat/crp-baixebre/crptic0607/docs/Pla_TAC_centres.pdf
-
Una nova organització:
Cada nen/nena té a la boca T, dins de la carpeta alumnes, una carpeta amb el seu nom. A dins d’aquesta una per a cada curs, amb una per a cada àrea i una altra per al treball de la web. Ex: alumnes/alumnesgrans/sergi/curs10_11/catala/dictat/11_01_11
Cada trimestre és convenient fer una còpia de seguretat de la carpeta alumnes a la boca P.
Quan finalitza l’escolarització, o es produeix un canvi d’escola, es dóna a l’alumne/a un CD amb el contingut de la seva carpeta.
A) De relació.
És una manera d’apropar-nos.
Un mitjà de relació entre els/les membres de tots els sectors de la ZER i …
http://www.xtec.cat/centres/c5003238/nens/grup.htm
http://www.xtec.cat/centres/c5003822/calendariZER/calendari.htm
http://www.xtec.cat/zerelsio/ampa/index.htm
http://www.xtec.cat/zerelsio/cicleszer/mitja.htm
http://www.xtec.cat/zerelsio/mestres.htm
http://blocs.xtec.cat/zerelsio/2008/02/24/anem-a-xafar-neu-2008/
… i la utilitzem com a mitjà bàsic dins del Pla d’acollida d’un mestre/a nou/va. Un espai on tots i totes hi podem dir la nostra (amb enllaços al Fòrum, bloc de la zona).
http://blocs.xtec.cat/zerelsio/concurs-eslogans/
B) De gestió.
Una font d’informació a l’abast de tothom.
http://blocs.xtec.cat/zerelsio/intrazer/
http://www.xtec.cat/zerelsio/tauler/index.htm

C) D’ensenyament- aprenentatge.
Nova organització. Ràpid accés a la informació. Currículum a la carta.
Recursos per àrees.
De tots els nivells.
http://blocs.xtec.cat/msolduga/arees/

Coneixement del medi natural …: amplia les possibilitats, trobades de natura, …
http://www.xtec.cat/~msolduga/menu/finestra/indexnaturals.htm
http://www.xtec.cat/zerelsio/experienc.htm
… i del medi social: de lo més proper a lo més llunyà, currículum a la carta, programació més flexible, premsa digital, el temps, …
http://www.xtec.cat/~msolduga/menu/finestra/indexsocials.htm
http://blocs.xtec.cat/msolduga/2008/05/23/curriculum-a-la-carta/
http://blocs.xtec.cat/msolduga/premsa-digital/
http://www.xtec.cat/crp-urgell/meteor/
http://www.xtec.cat/zerelsio/social.htm
Llengües: més significatiu …
http://www.xtec.cat/~msolduga/menu/finestra/indexcatala.htm
http://phobos.xtec.net/c5007852/conte/conte.php
http://www.xtec.cat/zerelsio/empatolls/empatolls.htm
http://www.xtec.es/~msolduga/menu/finestra/indexcastella.htm
http://www.xtec.es/~msolduga/menu/finestra/altres.htm#estrangeres
Matemàtiques: globalitzar les explicacions, reforç o ampliació,…
http://www.xtec.es/~msolduga/menu/finestra/indexmates.htm
Altres: classificació dels recursos, …
http://www.xtec.cat/zerelsio/curiositat.htm
http://www.xtec.cat/zerelsio/curiositat2.htm
http://www.xtec.es/~msolduga/menu/finestra/indexweb.htm
http://www.xtec.es/~msolduga/menu/finestra/indexaltres.htm
Atenció als/a les nouvinguts o nouvingudes
http://www.xtec.es/~msolduga/menu/finestra/indexaltres.htm
Atenció als/a les nouvinguts o nouvingudes
http://www.xtec.cat/centres/c5003238/index2.htm
Sisena hora
![]() |
http://www.xtec.cat/~msolduga/menu/finestra/sisena_hora/index.
Setmanes
Temporalització dels recursos TAC segons els continguts treballats en cadascuna de les àrees.
http://blocs.xtec.cat/msolduga/setmanes/

Raconet de pràctiques
Recursos pels blocs, per treballar les festes tradicionals, educació en valors, …
http://blocs.xtec.cat/marisolsolduga/

Exemples d’activitats del Tractament de la informació i la competència digital:
Exploració d’una web: Galeria dels museus de la ZER/ Qui? Com? Què?
http://blocs.xtec.cat/msolduga/2010/01/17/tractament-de-la-informacio-i-competencia-digital/
Reflexions:
-
No es necessiten uns coneixements molt elevats d’informàtica, sinó ganes i temps.
-
A la xarxa hi ha un munt de recursos que podem utilitzar, el que cal és seleccionar-los.
-
No significa un trencament amb tot el que s’ha estat fent fins ara, sinó una adequació del que es té als nous mitjans i un canvi de metodologia i organització. Les TAC són un recurs més, que et permet anar més enllà.
-
Hi ha d’haver per part de l’Administració un compromís ferm de recolzament del projecte d’aplicació de les TAC a les escoles, amb tot el que això implica. Si hi ha mancances o deficiències tecnològiques la motivació dels/de les docents decreix.
-
La utilització de les TAC és una metodologia de treball amb possibilitats, no una moda del moment. La formació dels/de les docents en aquest aspecte és important, si no continuarem fent el mateix, amb uns recursos diferents, i quin sentit haurà tingut tota la inversió econòmica que s’ha fet en recursos tecnològics?
Suggeriment:
Escriure un comentari en aquest bloc, indicant l’àrea que imparteix, el curs o els cursos en el/els que dóna classe i l’objectiu o els objectius que li agradaria aconseguir, amb la realització d’aquest assessorament.
Proposta de recursos:
-
Google Apps: Documents i calendari.
Nou correu
Com pujar un document.
Com configurar el calendari amb el telèfon mòbil o el correu.
![]() |
Unes recomanació per saber-ne més:
“Les TIC a l’educació, per a què?” de Jordi Adell.
http://agora.xtec.cat/tic-lle/moodle/course/view.php?id=301&topic=1
![]() |
“Estratègies d’aprendre a les aules digitals” de Boris Mir.
Boris Mir La Competencia Digital Una%20proposta %20febrer 2009
View more presentations from David Heras
http://blocs.xtec.cat/msolduga/2011/02/05/boris-mir/
http://blocs.xtec.cat/msolduga/competencies/
“Medidas de atención a la diversidad”.
[scribd id=26155709 key=key-20xrpw54j42uj3ra9na3 mode=list]
Programa de la sessió:
Publicat dins de Formació Els Raiers. Curs 2011/12.
2 comentaris
Formació: Escola Els Raiers de la Pobla de Segur. Curs 2011/12.
| http://blocs.xtec.cat/msolduga/2011/02/06/mestra-duna-zer-estrategies-i-recursos/ |
![]() |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
[kml_flashembed movie="http://es.youtube.com/v/IJY-NIhdw_4" width="425" height="350" wmode="transparent" /]
Incorporar activitats a la programació de l’aula de les diferents matèries que ajudin a l’assoliment de la competència digital.
|
|
|
|
|
|
|
|
![]() |
Publicat dins de Formació Els Raiers. Curs 2011/12.
15 comentaris
Sessió 4. ZER EL JONC. Curs 2011/12
COMENTARI DELS DOCUMENTS:
Exemples de pla de treball cooperatiu.
Seqüència didàctica.
EXEMPLES : EL RETRAT/
A QUI PERTANY?
|
http://www.xtec.cat/centres/c5003238/escriptors/text_descrip/text_des.htm
|
http://www.xtec.cat/~msolduga/menu/finestra/catala/nens/alumnesgrans.htm
ALTRES
|
http://rguias.wordpress.com/2010/04/01/webquest-per-infantil/
PASSOS TREBALL COOPERATIU.
1. Elecció del tema.
– Dinàmiques de grup. Importància de treballar en equip.
– Situació d’aprenentatge: preguntes, una tasca, un problema, …
2. Organització de l’aula i els/les alumnes.
– Treball individual, per parelles, en grups cooperatius, tota la classe, …
– Formació dels grups. Millor heterogenis. De 3, 4 o 5 alumnes. Grups estables (3, 4 o 5 sessions).
– Rols de cada membre del grup. Tothom ha de passar pels diferents rols.
3. Planificació de la feina.
– Objectius.
– Competències bàsiques/Capacitats.
– Activitats/Activitat final especial.
– Metodologia: Paper de l’alumnat i del/dels docents.
– Temporització: sessions.
4. Avaluació.
– Inicial (idees prèvies), durant el projecte, final.
– Individual, tot el grup.
– Autoavaluació, coavaluació, autoavaluació de l’equip, dels/de les mestres.
SUGGERIMENT:
Publicat dins de Formació ZER El Jonc 2011/12
Deixa un comentari
Sessió 3. ZER El Jonc. Curs 2011/12
Tipus d’activitats.
|
Relació entre:
Maneres d’ensenyar/Maneres d’aprendre.
Importàcia de:
Les preguntes claus.
Preguntes Que Fan Pensar 09 Ago1
Les intel•ligències múltiples.
Inteligencies 2012
View more presentations from Nuria Alart
|
Les situacions d’aprenentatge.
Característiques de les situacions d´aprenentatge en el treball per CB (PIP CBI) (Catalina Ramis)
La proposta didàctica.
Pasos que tengo que dar para planificar un proyecto – secuencia didáctica
View more PowerPoint from Ana Basterra
https://sites.google.com/site/recursosdidacticscentaure/recursos-sd/per-planificar
https://docs.google.com/document/d/1oky6tHdDIiycvihJP91P9CP4bx5tb28dEvmkI7lLS7w/edit?hl=ca&pli=1#
Publicat dins de Formació ZER El Jonc 2011/12
Deixa un comentari
Sessió 2. ZER El Jonc. Curs 2011/12.
Una mica d’humor.
Més que una feina!
|
|
Recordatori
Con de l’aprenentatge d’Edgar Dale.
A l’any 1969, Edgar Dale (1900-1985), pedagog nord-americà, va elaborar un model que explicava quins eren els mètodes més i menys efectius per a l’aprenentatge i ressaltava que la manera que més s’aprèn és a partir d’allò que es diu i es fa (experimentant). Aquest model se sintetitza en l’anomenat con de l’aprenentatge.
L’aprenentatge parteix de l’acció i de la descoberta, tant de forma guiada pel professorat com autònoma per part de l’alumnat (aplicant el raonament) i d’acord amb el mètode científic: aconseguir un ExE (educar x experimentar / experimentar x educar).
|
|
http://clarion.mudejarico.es/2011/04/el-falso-cono-del-aprendizaje-de-dale/
http://www.xtec.cat/formaciotic/dvdformacio/materials/td006/practica_3.html
Taxonomia de Bloom.
Des del 1948 un grup d’educadors/es van assumir la tasca de classificar els objectius educatius. Van proposar desenvolupar un sistema de classificació en tres aspectes: el cognitiu, l´afectiu i el psicomotor. El treball de l´apartat cognitiu es va acabar el 1956 i normalment se l´anomena la Taxonomia de Bloom. El títol complet de l´obra és”Taxonomy of educational objectives: The classification of educational goals. Handbook I: Cognitive domain”, i els autors són a més de Benjamin Bloom, M. Englehart, E. Furst, W. Hill, and D Krathwohl. La idea central d´aquesta taxonomia és allò que els/les educadors/es han de voler que els/les alumnes sàpiguen és a dir són els objectius educacionals . Tenen una estructura jeràrquica que va del més simple al més complex o elaborat fins a arribar al d’avaluació . Quan els/les mestres programen han de tenir en compte aquests nivells i mitjançant les diferents activitats han d’anar avançant de nivell fins aconseguir els nivell més alts.
|
|
http://phobos.xtec.cat/fsala/biblio/documenta/taxonomia_bloom.pdf
http://www.xtec.es/~cbarba1/webquest/tasques/taxonomBloom.htm
http://www.xtec.cat/formaciotic/dvdformacio/materials/td006/practica_4.html
A tenir en compte.
Programar per competències.
|
|
http://www.carmebarba.cat/
http://www.xtec.cat/~cbarba1/indexcompetencies2.html
http://cancantocompetencies.blogspot.com/
http://www.xtec.cat/~mlluelle/caceres/
documentscompetencies/Competencies_i_Intel_ligencies_1_.pdf
http://competentes.files.wordpress.com/2008/04/alart2-graellaudpercb-im.pdf
http://blocs.xtec.cat/profesjoanot/2008/06/26/programacio-per-competencies/
(Et pots descarregar graelles per programar.)
Pautes per a un bon treball cooperatiu.
Triangle interactiu d’aula.
Tot procés d’ensenyament i aprenentatge evoluciona més satisfactòriament si la interrelació entre els continguts d’aprenentatge, els seus facilitadors (generalment el professorat) i l’alumnat, és plenament dinàmica, és el que s’anomena triangle interactiu de l’aula.
|
|
http://cosasdelenguayliteratura.blogspot.com/2008/11/triangle-interactiu.html
http://www.xtec.cat/formaciotic/dvdformacio/materials/td206/practica_1-5.html
http://formiga.wikispaces.com/8.-+Pautes+per+a+un+bon+treball+cooperatiu
Alguns recursos.
La llibreta cooperativa:
-
Primay Pad
Googledocs
Penjar presentacions:
-
authorSTREAM
Slideshare
http://blocs.xtec.cat/msolduga/recursos/
Festes i tradicions:
-
El Carnaval i la Vella Quaresma
|
|
http://blocs.xtec.cat/marisolsolduga/2010/04/01/festes-dhivern-2/
Publicat dins de Formació ZER El Jonc 2011/12
Deixa un comentari
authorSTREAM
![]() |
http://www.authorstream.com/
http://www.tecnotic.com/node/418
Espai que permet penjar presentacions de PowerPoint i enganxar l’embed al bloc. Respecta totes les característiques de la presentació: animacions, so, hipervincles, …
orles11
More PowerPoint presentations from marisol
Publicat dins de Recursos
Deixa un comentari






























