PagePlugins.com

Generador de títols

Webs per fer títols

Publicat dins de Recursos | Deixa un comentari

Sessió 3. Escola Els Raiers. Curs 2011/12.

Classificació dels recursos per àrees i etapes.

Un joc: PassaParaula.

Suggeriment: Creació d’un bloc.

  • Fer la pràctica de creació d’un bloc i localització.

Suggeriment: Marcador social.

http://www.xtec.es/~msolduga/menu/finestra/web.htm#symbaloo

Publicat dins de Formació Els Raiers. Curs 2011/12. | 1 comentari

Sessio 5. ZER EL JONC. Curs 2011/12

L’AVALUACIÓ:

10 idees claus.

Neus Sanmartí.

AVALUACIÓ: Infantil i Primària

PPT Avaluació Infantil.

PPT Avaluació Primària.

Currículum i organització.

Criteris d’avaluació ZER El Sió.

ALTRES

Eines i modalitats d’avaluació.

Avaluació formadora.Guida Alles.

Instruments avaluació. Quan, què i com avaluar les CB?. (Catalina Ramis, CEP Palma)

Recursos per avaluar el treball cooperatiu. Guida Alles.

RÚBRIQUES: Infantil i Primària

”Matriu que explicita, d’una banda, els criteris de realització i, de l’altra, els criteris de resultats corresponents als diferents nivells d’assoliment, concretats en indicadors relacionats específicament amb la tasca d’avaluació. L’alumnat la pot utilitzar per autoavaluar-se.”

Banc de rúbriques.

Rúbiques Educació Infantil.

Rúbica CL oral. Educació Infantil.

Exemple rúbrica Educació Infantil.

Exemples de rúbiques.

Exemples de rúbiques.

Productes i rúbriques.

Rúbriques i altres instruments d’avaluació.

Rúbriques i fitxes d’avaluació.

Generador de rúbriques.

Rúbriques interessants.

Recull rúbriques.

Més rúbriques.

PORTAFOLIS

“Un portafoli és una recopilació d’informació i documentació reflexionada, on és possible trobar evidències que reflecteixen que un procés d’aprenentatge ha estat realitzat.”

Portafoli.

Carpeta docent.

Portafoli alumne.

Dossier d’aprenentatge.

Del portafolis al PLE.

e-portafolio.

Portafolis Educació Infantil.

SEQÜÈNCIA DIDÀCTICA: recordatori

http://blocs.xtec.cat/msolduga/2012/02/25/sessio-4-zer-el-jonc-curs-201112/

  • Les plantes de la Bassa Roja.

http:// http://www.bondia.cat/component/content/article/81-societat/8195-vallfogona-qrecuperaq-la-bassa-roja

http://www.xtec.cat/sgfp/crp/girona/suportic/continguts/ticmav/exp24.htm

http://www.xtec.cat/centres/c5000274/Basseta/basseta%20webquest/plantillWQ/index.htm

http://video.xtec.cat:8080/ramgen/edu3tv/video/tvc/besties/001_71657.rm

  • Jocs de pati en anglès.

http://www.xtec.cat/centres/a8027870/ci/jocspati.htm

http://sites.google.com/site/calaixselvai3/home/50803115081011-2.pdf?attredirects=0

http://www.escolaestalella.cat/wp-content/uploads/2010/06/ELS-NOSTRES-NOUS-JOCS-DE-PATI-EN-CATAL%C3%80.pdf

http://zerlesalines.blogspot.com.es/2012/02/jocs-de-pati.html

http://www.jouscout.com/jocs/pati.htm

http://www.ceipcamilojosecela.com/index.php?option=com_content&view=article&id=9&Itemid=27

  • Sense títol.

Publicat dins de Formació ZER El Jonc 2011/12 | Deixa un comentari

Sessió 2. Escola Els Raiers. Curs 2011/12.

Experiències en TAC.

Utilitzar les TAC no significa partir de zero, sinó aprofitar les possibilitats que les noves tecnologies ens aporten per anar més enllà.

  • La Vella Quaresma: Observar, experimentar, deduir, …

Classificació dels recursos per àrees i etapes.

Hi ha un munt de recursos! Cal seleccionar els més adients a les nostres necessitats.

Proposta de recursos:

  • Llibretes cooperatives: GoogleDocs/ PrimayPad.

  • Convertidors: De PDF a WORD/De WEB a PDF.

Proposta d’activitats:

Publicat dins de Formació Els Raiers. Curs 2011/12. | Deixa un comentari

Sessió 1. Escola Els Raiers. Curs 2011/12.

Les TAC com a mitjà de: relació, gestió i d’ensenyament-aprenentatge.

La classe virtual.

http://www.xtec.cat/zerelsio/

L’escola rural, pels seus trets distintius i per la manca de recursos pensats pròpiament per aquesta tipologia de centres, incrementa la necessitat d’innovar.

Molts dels plantejaments i de les estratègies postulats amb la LOGSE (aprendre a aprendre, atenció a la diversitat, alumnes autònoms, interacció, grups flexibles, aprenentatge significatiu, ….) i amb la LOE (tractament de la informació i competència digital, treball de les 8 competències en totes les àrees, …) fa anys que, per obvietat, s’estan aplicant a l’escola rural.

“L’heterogeneïtat d’un grup classe, s’ha de saber gestionar, en lloc d’ignorar-la o reduir-la.

La societat és heterogènia, cosa que no hem d’oblidar quan eduquen: hem d’ensenyar els/les alumnes a comportar-se en ambients on la diversitat és un fet i no en ambients artificialment homogenis.

Quan en canvi s’assumeixen tots els/les alumne a la mateixa aula s’ha de canviar radicalment la manera de fer classe, això implica un canvi en la metodologia. Aquest canvi afecta la gestió d’aula, el material que s’utilitza, el treball en equip dels/de les mestres i, en general, l’adopció d’un estil docent diferent.”

https://sites.google.com/site/formacioarc/Introduccio/la-pedagogia-dialogica-parlar-per-aprendre-1/tractament-de-la-diversitat

  • Factors que delimitaran la nostra trajectòria.

Els recursos tecnològics, com la dotació del Projecte Red.es (2003/04), ens faciliten la innovació. 33 tablets PC, 11 portàtils, 7 projectors, 7 pantalles, un servidor, … El bon funcionament del maquinari és bàsic.


La calaixera:

ftp://zersio@85.192.116.145/

Unes experiències prèvies i una línia de treball en zona, que pretenen garantir la continuïtat de la innovació en la nostra ZER. Projecte d’innovació en tecnologies de la informació (L’ordinador a l’aula) i Pla de formació de zona. Informàtica aplicada a les diferents àrees. L’escola ha d’estar vinculada a la societat. La cultura digital forma part de la vida dels/del les nostres alumnes.

http://blocs.xtec.cat/msolduga/2008/07/03/redes-i-la-zer-el-sio/

http://blocs.xtec.cat/msolduga/2008/05/27/pla-de-formacio-de-centre-sota-la-perspectiva/

http://www.xtec.cat/zerelsio/projectes.htm

http://www.xtec.cat/zerelsio/proj_innov.pdf

http://www.xtec.cat/zerelsio/telematica/telemat1.htm

  • Una nova metodologia:

Que ens permet anar més enllà. Però, utilitzar les TAC no porta implícit el fet d’innovar o d’aconseguir millores didàctiques. Si no efectuem canvis en la metodologia els resultats aconseguits en el procés d’ensenyament- aprenentatge seran els mateixos.

http://blocs.xtec.cat/msolduga/2008/10/19/pc-tablets/

http://xtec.cat/crp-baixebre/crptic0607/docs/Pla_TAC_centres.pdf

  • Una nova organització:

Cada nen/nena té a la boca T, dins de la carpeta alumnes, una carpeta amb el seu nom. A dins d’aquesta una per a cada curs, amb una per a cada àrea i una altra per al treball de la web. Ex: alumnes/alumnesgrans/sergi/curs10_11/catala/dictat/11_01_11

Cada trimestre és convenient fer una còpia de seguretat de la carpeta alumnes a la boca P.

Quan finalitza l’escolarització, o es produeix un canvi d’escola, es dóna a l’alumne/a un CD amb el contingut de la seva carpeta.

A) De relació.

És una manera d’apropar-nos.
Un mitjà de relació entre els/les membres de tots els sectors de la ZER i …

http://www.xtec.cat/centres/c5003238/nens/grup.htm

http://www.xtec.cat/centres/c5003822/calendariZER/calendari.htm

http://www.xtec.cat/zerelsio/ampa/index.htm

http://www.xtec.cat/zerelsio/cicleszer/mitja.htm

http://www.xtec.cat/zerelsio/mestres.htm

http://blocs.xtec.cat/zerelsio/2008/02/24/anem-a-xafar-neu-2008/

… i la utilitzem com a mitjà bàsic dins del Pla d’acollida d’un mestre/a nou/va. Un espai on tots i totes hi podem dir la nostra (amb enllaços al Fòrum, bloc de la zona).

http://blocs.xtec.cat/zerelsio/concurs-eslogans/

B) De gestió.

Una font d’informació a l’abast de tothom.

http://blocs.xtec.cat/zerelsio/intrazer/

http://www.xtec.cat/zerelsio/tauler/index.htm

C) D’ensenyament- aprenentatge.

Nova organització. Ràpid accés a la informació. Currículum a la carta.

Recursos per àrees.

De tots els nivells.

http://blocs.xtec.cat/msolduga/arees/

Coneixement del medi natural …: amplia les possibilitats, trobades de natura, …

http://www.xtec.cat/~msolduga/menu/finestra/indexnaturals.htm

http://www.xtec.cat/zerelsio/experienc.htm

… i del medi social: de lo més proper a lo més llunyà, currículum a la carta, programació més flexible, premsa digital, el temps, …

http://www.xtec.cat/~msolduga/menu/finestra/indexsocials.htm

http://blocs.xtec.cat/msolduga/2008/05/23/curriculum-a-la-carta/

http://blocs.xtec.cat/msolduga/premsa-digital/

http://www.xtec.cat/crp-urgell/meteor/

http://www.xtec.cat/zerelsio/social.htm

Llengües: més significatiu …

http://www.xtec.cat/~msolduga/menu/finestra/indexcatala.htm

http://phobos.xtec.net/c5007852/conte/conte.php

http://www.xtec.cat/zerelsio/empatolls/empatolls.htm

http://www.xtec.es/~msolduga/menu/finestra/indexcastella.htm

http://www.xtec.es/~msolduga/menu/finestra/altres.htm#estrangeres

Matemàtiques: globalitzar les explicacions, reforç o ampliació,…

http://www.xtec.es/~msolduga/menu/finestra/indexmates.htm

Altres: classificació dels recursos, …

http://www.xtec.cat/zerelsio/curiositat.htm

http://www.xtec.cat/zerelsio/curiositat2.htm

http://www.xtec.es/~msolduga/menu/finestra/indexweb.htm

http://www.xtec.es/~msolduga/menu/finestra/indexaltres.htm

Atenció als/a les nouvinguts o nouvingudes

http://www.xtec.cat/centres/c5003238/index2.htm

Sisena hora


http://www.xtec.cat/~msolduga/menu/finestra/sisena_hora/index.

Setmanes

Temporalització dels recursos TAC segons els continguts treballats en cadascuna de les àrees.

http://blocs.xtec.cat/msolduga/setmanes/

Raconet de pràctiques

Recursos pels blocs, per treballar les festes tradicionals, educació en valors, …

http://blocs.xtec.cat/marisolsolduga/

Exemples d’activitats del Tractament de la informació i la competència digital:

Exploració d’una web: Galeria dels museus de la ZER/ Qui? Com? Què?

http://blocs.xtec.cat/msolduga/2010/01/17/tractament-de-la-informacio-i-competencia-digital/

Reflexions:

  • No es necessiten uns coneixements molt elevats d’informàtica, sinó ganes i temps.

  • A la xarxa hi ha un munt de recursos que podem utilitzar, el que cal és seleccionar-los.

  • No significa un trencament amb tot el que s’ha estat fent fins ara, sinó una adequació del que es té als nous mitjans i un canvi de metodologia i organització. Les TAC són un recurs més, que et permet anar més enllà.

  • Hi ha d’haver per part de l’Administració un compromís ferm de recolzament del projecte d’aplicació de les TAC a les escoles, amb tot el que això implica. Si hi ha mancances o deficiències tecnològiques la motivació dels/de les docents decreix.

  • La utilització de les TAC és una metodologia de treball amb possibilitats, no una moda del moment. La formació dels/de les docents en aquest aspecte és important, si no continuarem fent el mateix, amb uns recursos diferents, i quin sentit haurà tingut tota la inversió econòmica que s’ha fet en recursos tecnològics?

Suggeriment:

Escriure un comentari en aquest bloc, indicant l’àrea que imparteix, el curs o els cursos en el/els que dóna classe i l’objectiu o els objectius que li agradaria aconseguir, amb la realització d’aquest assessorament.

Proposta de recursos:

  • Google Apps: Documents i calendari.

    Nou correu

    Com pujar un document.

    Com configurar el calendari amb el telèfon mòbil o el correu.

Unes recomanació per saber-ne més:

“Les TIC a l’educació, per a què?” de Jordi Adell.

http://agora.xtec.cat/tic-lle/moodle/course/view.php?id=301&topic=1


“Estratègies d’aprendre a les aules digitals” de Boris Mir.

http://blocs.xtec.cat/msolduga/2011/02/05/boris-mir/

http://blocs.xtec.cat/msolduga/competencies/

“Medidas de atención a la diversidad”.

[scribd id=26155709 key=key-20xrpw54j42uj3ra9na3 mode=list]

Programa de la sessió:

Publicat dins de Formació Els Raiers. Curs 2011/12. | 2 comentaris

Formació: Escola Els Raiers de la Pobla de Segur. Curs 2011/12.

http://blocs.xtec.cat/msolduga/2011/02/06/mestra-duna-zer-estrategies-i-recursos/
  • ACTIVITAT

  • MODALITAT

  • Assessorament

  • CODI

  • 6150021615

  • HORARI

  • 17:15h a 19:45h Dimecres/Dilluns

  • LLOC

[kml_flashembed movie="http://es.youtube.com/v/IJY-NIhdw_4" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

Incorporar activitats a la programació de l’aula de les diferents matèries que ajudin a l’assoliment de la competència digital.

  • Definir el concepte de competència digital i tractament de la informació.

  • Analitzar programari i tipus d’activitats que treballen aquesta competència en les diferents matèries.

  • Identificar criteris que avalin la qualitat dels recursos digitals.

    • Analitzar, seleccionar i organitzar un banc de recursos digitals, per matèries.

  • Sessió 1

  • Sessió 2

  • Sessió 3

  • Sessió 4

Publicat dins de Formació Els Raiers. Curs 2011/12. | 15 comentaris

Sessió 4. ZER EL JONC. Curs 2011/12

COMENTARI DELS DOCUMENTS:

Exemples de pla de treball cooperatiu.

Seqüència didàctica.

EXEMPLES : EL RETRAT/
A QUI PERTANY?

http://www.xtec.cat/centres/c5003238/escriptors/text_descrip/text_des.htm

http://www.xtec.cat/~msolduga/menu/finestra/catala/nens/alumnesgrans.htm

ALTRES

http://rguias.wordpress.com/2010/04/01/webquest-per-infantil/

PASSOS TREBALL COOPERATIU.

1. Elecció del tema.

– Dinàmiques de grup. Importància de treballar en equip.
– Situació d’aprenentatge: preguntes, una tasca, un problema, …

2. Organització de l’aula i els/les alumnes.

– Treball individual, per parelles, en grups cooperatius, tota la classe, …
– Formació dels grups. Millor heterogenis. De 3, 4 o 5 alumnes. Grups estables (3, 4 o 5 sessions).
– Rols de cada membre del grup. Tothom ha de passar pels diferents rols.

3. Planificació de la feina.

– Objectius.
– Competències bàsiques/Capacitats.
– Activitats/Activitat final especial.
– Metodologia: Paper de l’alumnat i del/dels docents.
– Temporització: sessions.

4. Avaluació.

– Inicial (idees prèvies), durant el projecte, final.
– Individual, tot el grup.
– Autoavaluació, coavaluació, autoavaluació de l’equip, dels/de les mestres.

SUGGERIMENT:

http://www.xtec.es/~msolduga/menu/finestra/web.htm#symbaloo

Publicat dins de Formació ZER El Jonc 2011/12 | Deixa un comentari

Sessió 3. ZER El Jonc. Curs 2011/12

Tipus d’activitats.

Relació entre:

Maneres d’ensenyar/Maneres d’aprendre.

Importàcia de:

Les preguntes claus.

Preguntes Que Fan Pensar 09 Ago1

Les intel•ligències múltiples.

Les situacions d’aprenentatge.

Característiques de les situacions d´aprenentatge en el treball per CB (PIP CBI) (Catalina Ramis)

La proposta didàctica.

https://sites.google.com/site/recursosdidacticscentaure/recursos-sd/per-planificar
https://docs.google.com/document/d/1oky6tHdDIiycvihJP91P9CP4bx5tb28dEvmkI7lLS7w/edit?hl=ca&pli=1#

Publicat dins de Formació ZER El Jonc 2011/12 | Deixa un comentari

Sessió 2. ZER El Jonc. Curs 2011/12.

Una mica d’humor.

Més que una feina!

Recordatori

Con de l’aprenentatge d’Edgar Dale.

A l’any 1969, Edgar Dale (1900-1985), pedagog nord-americà, va elaborar un model que explicava quins eren els mètodes més i menys efectius per a l’aprenentatge i ressaltava que la manera que més s’aprèn és a partir d’allò que es diu i es fa (experimentant). Aquest model se sintetitza en l’anomenat con de l’aprenentatge.
L’aprenentatge parteix de l’acció i de la descoberta, tant de forma guiada pel professorat com autònoma per part de l’alumnat (aplicant el raonament) i d’acord amb el mètode científic: aconseguir un ExE (educar x experimentar / experimentar x educar).

http://clarion.mudejarico.es/2011/04/el-falso-cono-del-aprendizaje-de-dale/
http://www.xtec.cat/formaciotic/dvdformacio/materials/td006/practica_3.html

Taxonomia de Bloom.

Des del 1948 un grup d’educadors/es van assumir la tasca de classificar els objectius educatius. Van proposar desenvolupar un sistema de classificació en tres aspectes: el cognitiu, l´afectiu i el psicomotor. El treball de l´apartat cognitiu es va acabar el 1956 i normalment se l´anomena la Taxonomia de Bloom. El títol complet de l´obra és”Taxonomy of educational objectives: The classification of educational goals. Handbook I: Cognitive domain”, i els autors són a més de Benjamin Bloom, M. Englehart, E. Furst, W. Hill, and D Krathwohl. La idea central d´aquesta taxonomia és allò que els/les educadors/es han de voler que els/les alumnes sàpiguen és a dir són els objectius educacionals . Tenen una estructura jeràrquica que va del més simple al més complex o elaborat fins a arribar al d’avaluació . Quan els/les mestres programen han de tenir en compte aquests nivells i mitjançant les diferents activitats han d’anar avançant de nivell fins aconseguir els nivell més alts.

http://phobos.xtec.cat/fsala/biblio/documenta/taxonomia_bloom.pdf
http://www.xtec.es/~cbarba1/webquest/tasques/taxonomBloom.htm
http://www.xtec.cat/formaciotic/dvdformacio/materials/td006/practica_4.html

A tenir en compte.

Programar per competències.

http://www.carmebarba.cat/
http://www.xtec.cat/~cbarba1/indexcompetencies2.html
http://cancantocompetencies.blogspot.com/
http://www.xtec.cat/~mlluelle/caceres/
documentscompetencies/Competencies_i_Intel_ligencies_1_.pdf

http://competentes.files.wordpress.com/2008/04/alart2-graellaudpercb-im.pdf
http://blocs.xtec.cat/profesjoanot/2008/06/26/programacio-per-competencies/

(Et pots descarregar graelles per programar.)

Pautes per a un bon treball cooperatiu.

Triangle interactiu d’aula.

Tot procés d’ensenyament i aprenentatge evoluciona més satisfactòriament si la interrelació entre els continguts d’aprenentatge, els seus facilitadors (generalment el professorat) i l’alumnat, és plenament dinàmica, és el que s’anomena triangle interactiu de l’aula.

http://cosasdelenguayliteratura.blogspot.com/2008/11/triangle-interactiu.html
http://www.xtec.cat/formaciotic/dvdformacio/materials/td206/practica_1-5.html
http://formiga.wikispaces.com/8.-+Pautes+per+a+un+bon+treball+cooperatiu

Alguns recursos.

La llibreta cooperativa:

  • Primay Pad
    Googledocs

Penjar presentacions:

  • authorSTREAM
    Slideshare

http://blocs.xtec.cat/msolduga/recursos/

Festes i tradicions:

  • El Carnaval i la Vella Quaresma

http://blocs.xtec.cat/marisolsolduga/2010/04/01/festes-dhivern-2/

Publicat dins de Formació ZER El Jonc 2011/12 | Deixa un comentari

authorSTREAM

 

http://www.authorstream.com/
http://www.tecnotic.com/node/418

Espai que permet penjar presentacions de PowerPoint i enganxar l’embed al bloc. Respecta totes les característiques de la presentació: animacions, so, hipervincles, …

 

Publicat dins de Recursos | Deixa un comentari