Preparem i fem un dictat pels Vikings

La setmana passada vam fer una activitat que ens va fer aprendre i ensenyar a l’hora.
La classe dels Vikings ens va demanar que preparéssim un dictat que parlés sobre el significat que li donem a l’art. Va ser divertit fer de mestres.
Primer vam preparar el text a la classe. Entre tots vam buscar la definició d’art segons el que hem fet des de que va començar el curs. Van sorgir idees molt interessants com que l’art és una forma d’interpretar el món que ens envolta i que és una altra via de comunicació entre les persones.
Un cop acabat el text i sense faltes… la Raquel va preparar les fitxes per fer el dictat als nostres companys. Vam dividir-nos en tres grups. Uns van marxar amb la Rocio, uns altres amb la Mercè i uns altres es van quedar amb la Raquel. Els Vikings van venir i ens vam distribuir per parelles. vam haver d’esforçar-nos per parlar bé, poc a poc, vocalitzant, amb sentit…Al final, vam llegir el text dos cops perque ells poguessin repassar si s’havien deixat alguna paraula o si se n’havien saltat alguna. Després els hi vam corretgir. Vam poguer comprovar que els Vikings escriuen molt bé! I que no és fàcil fer un dictat….Abans d’anar al pati i mentre esmorzàvem, vam poguer comentar una miqueta com ens havia anat l’activitat. Una activitat que repetirem! Ens va servir per fixar-nos en l’escriptura i en esforçar-nos per ajudar al màxim els nostres companys. Mireu les fotos….veieu quin nivell de concentració?????

Ens visita la Sara, la mare del Lluc.

Fa uns dies vam rebre una visita molt especial. La mare del Lluc, la Sara, va venir a fer-nos una activitat molt interessant relacionada amb el que estem treballant a la classe: els sentits. En concret, el sentit de la vista.
Amb el suport de les imatges ens va explicar coses tan impactants com que la llum són ones; quines són les parts de l’ull, les que veiem i les que no veiem; que hi ha una extranya disfunció de la visió que fa que els colors es confonguin que es diu daltonisme; que els cons són les cèl·lules que s’encarreguen de que distingim els colors blau, el verd i el vermell…i que hem de vigilar i protegir-nos de factors externs com per exemple, el sol, perquè emet uns raigs que ens poden fer mal als ulls.
Una cosa que ens va cridar molt l’atenció va ser adonar-nos de que en ocasions les imatges ens enganyen…així vam veure uns dibuixos que semblaven estar en moviment, malgrat ser estàtics. I també vam poguer comprovar que les imatges ens transmeten emocions…moltes i tan diferents com diferents són les persones que les puguin estar mirant.
Sabeu com vam acabar? Ens va portar lentilles per tots! Algunes eren de colors!
Vam fer moltíiiiiiiiiissimes preguntes…el tema ens interessa i es va notar!
Què us sembla? Estem molt agraïts per la teva visita, Sara! Esperem que tornis aviat! Moltíssimes gràcies per l’activitat tan xul·la que ens vas preparar.

Aprenem les taules de multiplicar!

Tot i que la majoria de coses les aprenem experimentant, les taules de multiplicar les hem d’aprendre a base de practicar i utilitzar la memòria!
A classe ens hem inventat un mètode molt divertit i amb el que esperem aconseguir saber-nos tooooootes les taules: des de la de l’1 fins a la del 10.
Hem fet una taula amb doble entrada. En vertical tenim les taules i en horitzontal, estem nosaltres…tot i que us costarà reconéixer qui és qui.
Anirem avançant a mesura que les anem aprenent…fins aconseguir la nostra fita i obtenir així el diploma pertinent ( eh, signat per la Isabel i tot!)
Feu un cop d’ull i no us perdeu la sorpresa final!
Si us agrada…ens podríeu deixar un comentari, no? Ja sabeu que ens encanta!
Els artistes.

La cançó de la classe dels artistes: TU

Els artistes també tenim la nostra pròpia cançó. La Dàmaris Gelabert va escriure una cançó que ens va molt bé, us agrada la lletra? D’aquí a poc veureu com la cantem…

TU POTS SER, POTS SER,
POTSER, POTSER,
POTSER I SERÀS!
TU POTS SER, POTS SER
UN PERSONATGE SINGULAR.

POETA DE NIT, ENGINYER D’ACUDITS
SOMIADOR D’INFINITS,
COMPTADOR D’ESTELS
COMPOSITOR DEL TEMPS,
UN VELER CONTRA EL VENT,

HEROI DELS TEUS DIES
DIBUIXANT DE JARDINS
ESCULTOR DE DESTINS
PRÍNCEP DEL TEU MÓN
INVENTOR D’HORITZONS
BUFADOR D’EMOCIONS.

QUAN ESCRIUS LA TEVA HISTÒRIA,
ESCAMPES MIL LLAVORS,
SÓN LES PETJADES DELS TEUS PEUS
QUE RECOLLIRAN ELS TEUS HEREUS.

THE ABC’S SONG

Els nens i nenes dels SCIENTISTS i els ARTISTS estem repassant l’ALPHABET i fent pràctiques d’SPELLING (lletrejar). Amb el grup dels SCIENTISTS hem treballat les lletres, hem buscat paraules al diccionari amb cada lletra que poguéssin tenir a veure amb el món científic i les hem gravat. Aquí teniu el resultat, que ens pot també, ajudar a repassar l’abecedari en anglès! Enjoy it!

De alphabet letters

Cor Sant Esteve

Durant aquests dies, des del Cor Sant Esteve, s’han realitzat unes petites audicions als alumnes de l’escola per tal de fer un seguiment de les veus i informar dels seus projectes a aquells alumnes que vulguin cantar.

El cor engega aquests dies un nou projecte, l’estrena d’una nova cantata d’en Dani Coma (pare de la nostra escola) que porta com a títol “El saltacontes”. La participació en aquest projecte, que s’ha d’estrenar el proper mes de març, seria una bona manera d’iniciar-se en la formació coral. Ben segur que els assaigs, el concert i potser el posterior enregistrament del CD seran una bona experiència i formació per a tots els infants.

Si esteu interessats en que el vostre fill/filla participi en aquest projecte podeu possar-vos en contacte amb el mestre de música de l’escola o enviar un mail a coral.st.esteve@gmail.com.

FENT MEMÒRIA!

Aquí trobareu la web on vàrem veure les diferències entre el paleolític i el neolític

https://sites.google.com/site/primarianet/

I aquí el joc que tan us va agradar!

http://www.edu365.cat/nobadis/jph/poblat1.htm

Fins demà, artistes!

L’ART I LA PREHISTÒRIA

Els artistes som un grup amb moltes ganes d’aprendre. A inici de curs vam fer una activitat relacionada amb l’art rupestre. Hem decidit fer una ullada a l’art al llarg de la història i el millor era començar pel principi. Doncs amb aquella activitat ens vam engrescar a treballar una miqueta més el paleolític i el neolític, on trobem els primers artistes de la humanitat. I hem descobert moltes coses, tantes que hem decidit fer un mapa conceptual. Aquesta paraula és una mica difícil…mapa conceptual? Quan la Raquel ens va dir que ho fariem ens vam espantar una mica…però és ben fàcil: es tracta de relacionar totes les coses que hem aprés! Primer ho van fer a la pissarra. Després cadascú va fer una peça d’aquesta mena de puzzle i finalment, ho vam anar construint en un mural. Aquí teniu el resultat. Esperem que us agradi i que n’aprengueu força!