[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=aOAA3mZsYY4&list=UU66wOGFBppFI1nbVV3uSZVg[/youtube]
Isabel González, mestra de música de l’escola Pla de Mar del Vendrell, ha assegurat que la iniciativa és molt encertada, i ha dit que els seus alumnes han treballat intensament amb tot el material que els van facilitar per preparar la cançó, amb la qual han estat entusiasmats. Així mateix, González ha remarcat que quan van explicar als nens i nenes què suposava l’aplicació de la LOMCE es van mostrar “incrèduls”, i ha declarat que cal fer “el que sigui” perquè no treguin la música de les escoles. Saray Seuren, alumna de l’escola Els Secallets, també del Vendrell, ha posat de manifest la importància de la música, i en nom dels seus companys ha exposat que no volen que els treguin aquesta assignatura.
L’acte d’aquest divendres ha començat amb la lectura d’un manifest en què, des de l’organització de l’esdeveniment, han posat sobre la taula la necessitat de mantenir la música en els currículums escolars. “La música forma part de l’aprenentatge. No hi renunciarem. No poden prendre’ns-la. No pot desaparèixer de l’educació”.
La cançó ‘Mirall de Pau’, composta especialment per l’ocasió per David Melgar i Gibert d’Artze, ha estat interpretada al Vendrell per 500 alumnes de set escoles i tres instituts del municipi, acompanyats per la professora de música Àngels López, que ha posat la veu a la peça. En l’enregistrament de la cançó també hi han participat Lax’n’busto, Buhos, Filippo Landini, o Joan Reig, d’Els Pets. Així mateix, molts altres músics i grups catalans han donat suport a la iniciativa, com ara Ol’Green, Marina Rossell, Marc Parrot, Joan Masdéu o Sergio Dalma.