llegim

LLEGIM
Us recomano un llibre que es diu GERONIMO ESTILTON, el llibre és especial, té una cosa que es diu “fanti perfume”, si surt un peu fa pudor de peu.. i és un llibre aventures.
un altre llibre és………..
TINA SUPERBRUIXA va de una bruixa que es deixa el llibre de conjurs a casa de la protagonista i des de llavors es bruixa però això no ho sap ningú ni al seu germà Dani que es un trapella
TINA SUPER BRUIXA – BOJA PEL FÚTBOL – És un llibre molt de la Tina que parla de futbol, malgrat que aquest esport no li interessa gens, la Tina s’enamora d’ un noi que es diu Andreu que juga a futbol. Un dia la Tina va a veure el partit que juga l’Andreu i aquest marca un gol i la Tina baixa i l’ abraça….

Us penseu que llegir és una tonteria però no ho és perquè et porta a un altre món, pots ser un pirata, una princesa, una bruixa o un cavaller a més pots deixar de pensar en els problemes que tinguis…
Hem fet una enquesta per saber si llegiu i quin llibre us agrada més
– teniu el costum de llegir?
– què llegiu ara?
– de què va?
– us agrada?

els resultats després d’haver passat l’enquesta als alumnes del Cicle Superior –

Helena Garcia

tot fent carrefiti

El carrefiti ho va fer tot el col·legit des dels petits fins als més grans. Els de 6è pintaven un dibuix de Matisse, cada parella tenia un espai per dibuixar i pintar. Les altres classes pintaven i dibuixaven altres motius de diferents artistes , dibuix lliure… o el que havien acordat amb els seus professors.
*

*
La veritat que va costar molt amb tota la calor que feia. Però tot va sortir bé.

Llàstima que el dilluns va ploure i tot es va desfer però és el que diu la nostra mestra és “l’art efímer” es disfruta un temps i desapareix després.

Oriol Gallardo Puig
Albert Conde Ribera
*
*

educació infantil – tallers

  • *
    Els alumnes de P4 van fer els següents tallers:
    van fer barreges de pintures amb colors càlids i freds.
    un quadre amb pedres enganxades.
    un quadre amb puntets (puntillisme).
    van pintar quadres de diferents pintors, molt bonics i molt divertits.

*

%3Dpho

  • Els alumnes de P5 van fer els següents tallers:
    figures i animals fets amb fang.
    barreges de colors.
    collage de pedretes.
    mural amb menjar de les gallines.
    amb pincells van barrejar pintura i van fer quadrats i triangles.
    retallar figures geomètriques.
    taller de puntillisme i collage.
    pintar amb els colors bàsics i fer barrejes.
    puntillisme amb; taps de suro, amb bastonets, amb els dits i amb llegums.
    amb un tall de tela negre fan un collages amb pedretes i pals.
    sanefes de colors sobre una tela negre amb diferents materials.
  • això és que ens han explicat els nois i noies d’educació infantil.
    *
    Judit Sàndez
    Anna Maiquez
    Pilar Castellón
    Ivan Segura
    Mireia Ferré
    Alanis Molina

Moscardó – cicle inicial

*
Josep Moscardó va venir a l’escola i després els alumnes de Cicle Inicial van fer diferents tallers:
– Van pintar amb ceres un quadre de Josep Moscardó.
– Amb un quadre del Josep Moscardó li van treure el fons i els nens van fer un col·lage amb les fotos que volien.
– Amb el dibuix d’una finestra pintaven el paisatge que volien i desprès ho decoraven amb cortines de colors.
– Al taller havien de pintar una taula d’un bar i els nens posaven diferents materials i feien un col·lage.
– Dividien un quadre del Josep Morcardó en diferents parts, i el feien més gran, llavors el retallaven i feien un puzzle.
– Agafaven una foto de Barcelona i en un altre full ells dibuixaven els edificis etc.

*

*

Judit Sàndez Riballo
Ivan Segura Bonilla

representació quadres – cicle mitjà

*

Durant la setmana cultural els alumnes de Cicle Mitjà van fer diferents tallers.
Un dels tallers era pintar el logotip de l’ escola, un altre era la representació de quadres mitjançant un quadre que ja estava fet i els nens i nenes els hi canviaven el nom, també van preparar els murals per a la representació,

*


*

van estar treballant Joan Miró com a pintor de la setmana cultural i per últim van representar poemes en forma d’escultura de fang.

*

Mireia Ferré i Alanis Molina.

taller de móbils

Què treballem?

El mòvil sempre ha fascinat en primer lloc perquè hi ha moviment i, en segon lloc, perquè són creatius, laboriosos i demanen ajustar idees, pes, distància, formes, colors …..

Acoplar-ho tot és una font de satisfacció, i més quan es fan servir elements diversos.


De fet, quan comparem les nostres obres amb les de Calder ens adonem de les semblances i diferències i aquest fet és senyal que els mòbils de A. Calder són una bona font d’inspiració.

Alexander Calder. (Filadelfia 1898 – Nova York 1976)

Escultor i pintor dels Estats Units. Calder va estudiar primer enginyeria mecànica entre 1915 i 1919 i l’any 1923 va entrar a la School of the Art Students´ League de Nova York. Va començar a interessar-se per la pintura l’any 1922 i a París Va crear les seves primeres figures amb filferros sobre un tema que mai abandonarà: el circ. L’any 1931 es va unir al moviment “Abstraction-Création”. Mondrian el va impulsar a fer el que es va conéixer com “mondrians en moviment”.


*
Començà primer per fer els Estables: formes no figuratives realitzades amb plaques d’acer retallades i subjectades que suggereixen moviment, i després els Mòbils, peces en les quals el moviment és provocat pel desplaçament de l’aire. Estan construits amb varilles d’acer i acabats amb superfícies de xapes, a vegades de colors, en equilibri o en moviment. Són d’una simplicitat i fragilitat completament noves. Aquests mòbils li van donar fama internacional i es van convertir en referència obligada per al naixement de l’art cinètic.