Plans i projectes

PLANS I PROJECTES D’ESCOLA:

    • 1r premi Joan Serra a la dansa educativa.image
    • Des dels seus inicis, l’escola ha incorporat la dansa al seu projecte educatiu com un element integrador i diferenciador del nostre centre. És present al llarg de l’escolaritat dels nostres alumnes formant part de la seva formació educativa i personalLes activitats de dansa es fan dins i fora de l’horari lectiu a partir de:- El currículum de les àrees d’Educació física, música i psicomotricitat.- La celebració de Sant Jordi- El MEGIC: activitat complementària a l’hora del menjador.- La Dansa de la Solidaritat.- L’oferta d’activitats extraescolars.Aquest premi ens esperona per continuar amb aquesta feina tan gratificant i creativa .Moltes gràcies a tots els membres de la comunitat educativa que participen i feu gran aquest projecte.

  • Atenció a la diversitat.

E. Infantil i Primària

– Suport als nens amb necessitats educatives especials mitjançant l’elaboració de Plans Individualitzats i amb atenció de les professionals de l’aula USEE i del personal extern de suport socioeducatiu.

– Atenció especialistes d’educació especial.

– Suport escolar personalitzat (SEP) dins o fora de l’horari lectiu (5è i 6è)

E. Infantil

– Intervenció acadèmica diversificada on es respecten i atenen els diferents ritmes d’aprenentatge amb el suport de diferents professionals (Tècnica d’educació infantil i mestres de suport )

– Desdoblaments de grups (llenguatge verbal/psicomotricitat)

E. Primària

– Desdoblaments de grups classe:

– En les àrees instrumentals: llengua catalana (Cicle inicial 1r) i matemàtiques (Cicle superior)

– En informàtica/dansa (1r, 2n i 3r) i informàtica/listening and speaking (4t,5è i 6è)

 

  • Treball de les actituds socials de convivència i d’educació per a la ciutadania.

E. Infantil i Primària

– Pla de convivència

– Pla d’acció tutorial

E. Infantil

– Habilitats d’autonomia personal

– Habilitats d’interacció social

E. Primària

– Educació en valors: treball d’hàbits personals i socials

– Càrrecs de gestió i reunions de delegats

 

  • Projecte Puntedu (biblioteca escolar).

La biblioteca, amb la coordinació del Puntedu, és un servei imprescindible per a la formació dels nois i noies en la nova societat de la informació.

– Per als alumnes d’E.Infantil, la biblioteca serà el lloc de trobada amb el conte.

– És un espai on els alumnes de Primària van a llegir i a cercar informació.

– Ofereix també un servei de préstec de llibres.

Els alumnes d’E. Primària poden utilitzar la biblioteca de 16:30 a 18:30h. com a lloc de treball, estudi o lectura.

Els d’E. Infantil han d’anar acompanyats d’un adult.

 

Objectius:

– Consolidar el model organitzatiu de la biblioteca

– Continuar catalogant el fons bibliogràfic .

– Activitats de dinamització de la lectura:

– Préstec de llibres

– Hora del conte (E. Infantil)

– Apadrinament lector (E.I-5 – 6è)

– Maletes viatgeres (E. Infantil) i maletes de l’Alfi (E. Primària)

– Xim i Xesca (E. Primària)

– Concurs “Nosaltres preguntem, nosaltres responem” (Cicle superior de Primària)

– Coordinar les activitats de la biblioteca relacionades amb la lectura.

– Potenciar l’ús de la biblioteca com a espai d’aprenentatge.

– Oferir els serveis a tota la comunitat educativa.

 

  • Projecte Plurilingüe: Llengua anglesa

– Reduïm grups de 4t a 6è per a fer expressió i comprensió en anglès.

– Proporcionem àmbits i experiències d’ús de la llengua anglesa a l’aula.

– Facilitem experiències de comprensió oral a través d’audicions, espectacles…

– Utilitzem les noves tecnologies

 

  • Agenda 21 Escolar

És un programa impulsat per l’Ajuntament de Barcelona pensat per facilitar la implicació dels centres educatius en l’ambiciós projecte d’imaginar i construir un món millor i més sostenible, començant per la intervenció en l’entorn més immediat. El nostre projecte presenta tres línies d’actuació:

– Aconseguir una gestió responsable dels recursos materials.

– Reduir el consum.

– Allargar l’ús dels objectes i materials sempre que sigui possible i potenciar la reutilització.

– Ús de materials reciclats.

– Continuar amb els projectes ja iniciats:

  • Ús responsable de l’aigua.
  •  Hort i jardins de l’escola: Enjardinar el terrat d’educació infantil amb plantes aromàtiques que cuidaran els nens i nenes d’aquest cicle.
  • Reducció de residus
  • Recollida selectiva
  • Jardins: projecte de col•laboració amb l’associació Arep

 

  • Treball de les TAC

E. Infantil i Primària:

Disposem d’aules habilitades amb una pissarra digital que ens permeten utilitzar diferents aplicacions per a l’aprenentatge dels nostres alumnes.

E. Infantil:

Aplicació de diferents activitats, com a suport del procés d’ensenyament-aprenentatge.

E. Primària:

Aplicació dels recursos informàtics per a la recerca i organització de la informació de les diferents assignatures.

Afavorir l’ús de l’ordinador dins de l’aula en les activitats curriculars a través de programes informàtics relacionats principalment amb les àrees de llengua i matemàtiques.

 

  • Escola i entorn

Celebracions :

– Festa Major del barri

– Concert *: Els alumnes de tota l’escola canten i toquen instruments musicals a la parròquia de Sant Pacià amb motiu de la celebració del Nadal.

– Sant Jordi *:

– Lliurament de premis als guanyadors dels Jocs Florals

– Exposició dels treballs literaris de tot l’alumnat

– Exposició de novetats a la biblioteca de l’escola

– Danses i balls dels alumnes d’E. Infantil, 1r, 2n i 3r

– Ballada de Sardanes de tots els alumnes d’ E. Primària

– Parades de roses i llibres

– Fi de curs

* Activitats obertes a les famílies

Jornades pedagògiques:

Tallers intercicles entorn a un centre d’interès d’escola, que culmina amb una exposició oberta a totes les famílies.

Revista: “La Tafanera “ es publica amb la participació de tothom. En els seus articles deixa veure l’activa vida de l’escola. Subvencionada per l’AMPA.

Sortides i colònies: Complementen el currículum dels alumnes, oferint un entorn d’aprenentatge i vivències entre mestres i alumnes fora del context habitual de classe. Les colònies es fan cada dos anys, des d’EI-4 a 6è.

 

 

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *