Els Projectes més significatius que treballem a la llar són:
- PROJECTE D’ESMORZAR SALUDABLE
És molt important que els infants hagin esmorzat alguna cosa, a casa, abans de començar el matí a la llar.
Cada dia, a mig matí, abans de sortir al pati, s’ofereix un “tastet” (fruita de temporada)) d’esmorzar a cada estança.
- PROJECTE DE MÚSICA : “PICANTAROLS”
Es tracta d’un Projecte de sensibilització musical adreçat als infants, famílies i docents. La música és un llenguatge universal.
A partir del mes d’octubre i fins el maig, cada setmana o quinzenalment, durant aproximadament 30 minuts, assisteix a llar l’especialista de música, l’ALBA. Les sessions es fan a les estances de 2-3 anys.
Vivim en un món clarament sonor: al nostre voltant s’emeten milers de sons que podem interpretar, integrar i treballar d’una manera divertida. Cal proporcionar als infants entorns sonors rics i ajudar-los a voler formar-ne part.
És una activitat molt divertida que els infants esperen amb ilusió: canten, ballen, toquen instruments….
Durant el curs es realitzen algunes sessions obertes a les famílies per tal que puguin participar de l’activitat amb els infants.
- PROJECTE “Experimentació: font de descoberta “
Els infants desde que neixen tenen la necessitat de descobrir tot allò que els envolta.
Aquestes activitats fan que els infants tinguin aquesta necessitat, d’explorar el seu entorn, manipular els objectes i investigar què és el que passa al seu voltant per tal d’entendre la seva realitat: coneixen textures, colors, sabors, sorolls….
- PROJECTE D’ART
És un Projecte que neix de la necessitat de veure i gaudir de l’art des d’un pensament creatiu i que els infants en aquesta activitat puguin expressar lliurement els seus somnis, sensacions, sentiments…i que mai perdin el contacte amb el seu artista interior.
L’objectiu principal és gaudir de cada experiència que els aporten les experimentacions amb pintura, els diferents estris i els materials naturals que se’ls proporciona.
- PROJECTE DE LLUM I OMBRA
És un Projecte que es realitza amb els grups d’1-2 i 2-3 anys, tenint en compte que la llum, com a element present a la natura i com a element artificial, permet una multiplicitat d’accions que combinen els infants a través del joc, la ciència, l’art i la vivència, generant un clima d’experimentació i creativitat.