CLOENDA CURS 2020-2021

Hola famílies!!

Aquest curs s’acaba… ha estat un plaer compartir-ho amb tots/es vosaltres!!

Ha estat un curs atípic per tothom, ple d’incerteses i canvis. Gràcies per la vostra comprensió i col.laboració. Seguirem millorant!!

El més important és que els infants han sigut feliços a la llar d’infants!!

Aqui teniu un recull, per estança, dels moments més divertits!!

Bon estiu!!!

Equip Directiu i Educatiu!

FOTOS PAPALLONES  ⇓

https://drive.google.com/drive/folders/1eJfuny47O2Iz2PfFteuV1vSaHwrlUUqU?usp=sharing

FOTOS DOFINS  

https://drive.google.com/drive/folders/1qnka6XcrZ31Y3JuUOJtZ1d8LA08C2EYe?usp=sharing

UNA PASSEJADA PER LA LLAR D’INFANTS SANT SALVADOR

 

COM ÉS LA NOSTRA LLAR D’INFANTS?

La Llar d’Infants Sant Salvador és de titularitat municipal i està situada al barri de Sant Salvador, de Tarragona. És una llar petita i acollidora que té capacitat per atendre a 53 infants d’1 a 3 anys d’edat. Aquestes places estan  distribuïdes en 3 estances:

  • 1 estança amb 13 infants d’1-2 anys d’edat, amb sala de dormitori.
  • 2 estances amb 20 infants cadascuna de 2-3 anys d’edat.

Les estances són amples i lluminoses, amb accés directe al pati.

Predomina el material de fusta, natural i de reciclatge:

 

 

QUI FORMA PART DE LA LLAR D’INFANTS?

La llar d’infants està formada per:

  • Professionals de l’educació  (directora i educadores d’educació infantil)
  • Equip Psicopedagògic Municipal, que dóna suport tant a les famílies com a l’equip educatiu (psicòloga, psicomotricista i logopeda)
  • Mestra especialista en Educació Musical
  • Auxiliar de cuina
  • Personal de neteja

 

COM ES TREBALLA?

Actualment la llar d’infants ha començat a iniciar canvis pedagògics, apostant per una línea pedagògica basada en la vida quotidina, donant molta importància al moment dels cuidatges ( canvi de bloquer i hàbits d’higiene) i a l’estona dels àpats  i de descans. Aquests moments de vida quotidiana són fonamentals pel desenvolupament de l’autonomia dels infants.

Un dels objectius principals de la llar, i que contempla el Projecte Educatiu de Centre (veure a l’index del bloc “Metodologia i Projecte Educatiu”) és atendre les necessitats bàsiques dels infants (afectives i emocionals, d’alimentació, higiene i descans), tenint en compte que l’infant és el veritable protagonista dels seu aprenentatge. 

Totes les activitats que es realitzen estan basades en el JOC, ja que l’infant aprèn jugant. El joc és vital pel desenvolupament harmònic del més petits i una forma que tenen de conèixer el món que els envolta.

Es prioritza el joc lliure,  els contes, la música, i les activitats en petit grup(desdoblaments); sempre en un espai acollidor, tranquil, motivador i enriquidor, en el qual s’ofereixen diferents materials i possibilitats de joc,  per tal que els infants experimentin amb la seva imaginació.

 

El paper de l’educadora és PRIMORDIAL en cadascuna de les activitats, ja que aquesta facilita les condicions necessàries que permeten el joc, estant a disposició de l’infant, però sense dirigir ni imposar el joc. A més a més acompanya a l’infant i estar present, per tal de donar seguretat i confiança a l’infant.

Els Projectes més significatius  que es porten a terme a la llar d’infants són:

  • Projecte d’esmorzar saludable (tastet de fuita i/o consum de llet)
  • Projecte de música Picantarols
  • Projecte d’art
  • Projecte de manipulació, experimentació i descoberta
  • Projecte de llum i ombra
  • Projecte de pati al nostre jardí

 

COM ÉS UN DIA A LA LLAR?

L’entrada dels infants es fa entre les 9h-9’15h: les educadores referents es troben a les estances rebent els infants i les seves famílies. Els infants van entrant poc a poc i van iniciant el seu propi joc.

Una vegada ha passat el moment de l’entrada (sobre les 9’30h) el grup inicia el joc lliure o alguna petita activitat que, en un moment determinat, hagi sorgit o que estigui programada  (activitats de música, psicomotricitat, art….)

Entre les 10h-10’30h es realitza el tastet de fruita i els infants es preparen per anar al pati.

Sobre les 11h-11’15h es torna a les estances, en petit grup, per realitzar les tasques de cuidatge i higiene.

A les 12h els infants es preparen per l’estona dels àpats i la resta per marxar a casa.

A les 12’45h-13h, després de dinar, els infants van cap al dormitori, és el moment del descans!!

Entre 14’45h-15h la majoria ja s’ha despertat.

A les 15h-15’15h tornen alguns infants de casa i amb la resta inicien el joc o  se surt una estoneta al pati.

A les 16h comença el berenar i , excepcionalmente, alguns infants marxen cap a casa (horari de sortida del CEIP Sant Salvador).

De les 16’30h-17h es realitza la recollida dels infants.

 

HORARI I QUOTES

Els horaris són:

  • Servei d’acollida: de 8h a 9h (veure normativa a l’índex del bloc)
  • Matí: de 9h a 12h-12’30h
  • Servei de menjador: de 12h a 15h
  • Tarda: de 15h a 16’30h-17h
  • Servei d’acollida: de 17h a 18h (veure Normativa a l’índex del bloc)

Les quotes dels diferents serveis estan establertes a les ordenances fiscals de l’Ajuntament de Tarragona i publicats al BOPT. Són les següents:

  • Escolarització matí i tarda: 160 € mensuals
  • Menjador (dinar i serenar)

Fix 105 € mensuals             + Esporàdic  9 € diaris

  • Acollida

Mensualitat 1 h: 40 €          + Mensualitat 2 h: 78 €           + Esporàdica  1h: 4’50 € 

*IMPORTANT: L’AJUNTAMENT DE TARRAGONA, A L’INICI DE CURS, ESTABLEIX UNA BONIFICACIÓ SEGONS LA RENDA FAMILIAR ANUAL (veure Normativa a l’índex del bloc)*

 

RELACIÓ FAMILIA-ESCOLA

La relació família i escola és fonamental per tal que tot funcioni adequadament.  La família és el primer context educatiu de l’infant i des de la llar volem donar suport a la seva tasca. La llar d’infants ofereix a les famílies diferents eines per tal d’optimizar aquesta comunicació: agenda escolar, circulars, cartells,  xerrades, tallers, correu electrònic, contacte telefònic, bloc, trobades familiars i entrevistes (tenint en compte la normativa COVID-19)

Altres vies de comunicació són a través del Consell Escolar i de l’AFA (asociació de famílies d’alumnes)

*IMPORTANT: ÉS FONAMENTAL QUE LES FAMÍLIES ASSISTEIXIN A LES ENTREVISTES I TROBADES QUE ORGANITZA LA LLAR, I QUE PARTICIPIN I S’INTERESSIN PER TOTES LES ACTIVITATS  QUE ES REALITZEN*

PERÍODE D’ACOLLIMENT-ADAPTACIÓ (adaptat a les mesures que dicti el Departament sobre la COVID-19)

Entenem per adaptació/acollida aquell període on l’infant entra a la llar i necessita integrar-se plenament per tal de sentir-se segur. És un temps de coneixença i apropament a un espai nou, amb persones noves que a poc a poc anirem familiaritzant entre tots; famílies, personal docent i no docent, i infants.

Hem de comprendre  que és un període difícil per a tots on els plors i les poques ganes de venir es contagien de xumet en xumet. Els infants són els que ho viuen  més intensament , ja que deixen un espai familiar i conegut per a ells per començar en un nou ambient.

En pocs dies, però, aquests plors es convertiran en poques ganes de marxar de la Llar ja que en ella trobaran un espai on conèixer, crèixer, imaginar, socialitzar-se, etc. Tant les famílies com les educadores hem de fer el possible perquè aquesta adaptació sigui curta,  agradable i satisfactòria. Hem de treballar d’una manera activa i conjunta, mantenint un diàleg i tenint clara la importància que això té per a un bon desenvolupament integral de l’infant.

Prèviament a l’inici de curs, uns dies abans, la llar convida a les famílies a venir una estona a la llar amb els infants per anar familiaritzant-se amb el personal educatiu, els espais, altres infants i famílies…. És un moment de trobada.

Cal tenir en compte que cada infant necessita el seu temps, i per tal d’afavorir aquest acolliment  la llar d’infants realitza una adaptació progressiva i en petit grup. És important que els primers dies l’infant pugui estar acompanyat, una petita estona, d’un familiar.

PORTES OBERTES

Hola!!

Volem informar-vos que aquest any farem la Jornada de Portes Obertes de manera presencial.

Mesures a tenir en compte:

  • demanar cita prèvia a través del mail o telèfon de la llar d’infants (e3010979@xtec.cat / 977293045)
  • grups reduïts (màxim 10)
  •  assistència d’un adult per infant
  • portar mascareta
  • desinfecció de mans abans d’entrar al centre
  •  mantenir distància de seguretat

Moltes gràcies!

PROGRAMA DE CONSUM DE LLET

Hola famílies,

Us volem informar que la nostra llar d’infants forma part del PROGRAMA DE CONSUM DE LLET DE LA UNIÓ EUROPEA.

Amb aquest Programa es vol incidir en la importància de beure llet, promovent així entre els infants, hàbits de consum saludable.

Cal tenir també en compte l’esforç que el sector agrari productor està fent per donar suport  a aquest programa.

 

Cartell PE Llet Unió Europea

PERÍODE D’ACOLLIMENT

Quan parlem de període d’acolliment  en general fem referència als primers temps d’assistència dels nens/es a la llar d’infants. És un període ple de noves vivències, no només per als infants, que es familiaritzen amb una nova situació mentre que experimenten canvis importants, sinó que també per als pares, que han d’adaptar-se a la novetat que comporta per a la seva vida que els infants iniciïn la seva estada a la llar. Partim en que els infants creixen i s’eduquen en un context humà, en el nucli familiar més o menys ampli, amb amics, veïns i coneguts, però sempre en un context de relació social.

Necessiten sentir-se segurs físicament i emocionalment. Això passa en el moment en el qual es crea un vincle  amb la persona que els cuida, que fa que se sentin tranquils i confiats internament, sabent que  el seu adult de referència els cuidarà, els alimentarà i els tractarà amorosament amb aquest nou espai, la llar d’infants.

La manera d’aconseguir-ho no és una altra que amb TEMPS, amb paciència i respectant el seu ritme. Llavors, quan senten el vincle segur amb el nou adult que se’n farà càrrec, poden estar calmats, i dedicar la seva energia a desenvolupar-se lliurement i desplegar totes les seves necessitats. En aquest procés de creixement la llar d’infants afegeix una dimensió única: l’aprenentatge de la convivència i relació amb persones de la seva mateixa edat, amb necessitats, desitjos, interessos, motivacions i possibilitats similars, en un ambient material i humà dissenyat expressament per aquest infants.