Bon dia,
Us volem informar que l’Equip Psicopedagògic Municipal realitzarà una xerrada sobre NORMES I LÍMITS, dilluns dia 22 de febrer a les 10h.
Properament enviarem per mail l’enllaç per accedir a la videoconferència.
Gràcies.
Hola famílies,
Us volem informar que la nostra llar d’infants forma part del PROGRAMA DE CONSUM DE LLET DE LA UNIÓ EUROPEA.
Amb aquest Programa es vol incidir en la importància de beure llet, promovent així entre els infants, hàbits de consum saludable.
Cal tenir també en compte l’esforç que el sector agrari productor està fent per donar suport a aquest programa.
Quan parlem de període d’acolliment en general fem referència als primers temps d’assistència dels nens/es a la llar d’infants. És un període ple de noves vivències, no només per als infants, que es familiaritzen amb una nova situació mentre que experimenten canvis importants, sinó que també per als pares, que han d’adaptar-se a la novetat que comporta per a la seva vida que els infants iniciïn la seva estada a la llar. Partim en que els infants creixen i s’eduquen en un context humà, en el nucli familiar més o menys ampli, amb amics, veïns i coneguts, però sempre en un context de relació social.
Necessiten sentir-se segurs físicament i emocionalment. Això passa en el moment en el qual es crea un vincle amb la persona que els cuida, que fa que se sentin tranquils i confiats internament, sabent que el seu adult de referència els cuidarà, els alimentarà i els tractarà amorosament amb aquest nou espai, la llar d’infants.
La manera d’aconseguir-ho no és una altra que amb TEMPS, amb paciència i respectant el seu ritme. Llavors, quan senten el vincle segur amb el nou adult que se’n farà càrrec, poden estar calmats, i dedicar la seva energia a desenvolupar-se lliurement i desplegar totes les seves necessitats. En aquest procés de creixement la llar d’infants afegeix una dimensió única: l’aprenentatge de la convivència i relació amb persones de la seva mateixa edat, amb necessitats, desitjos, interessos, motivacions i possibilitats similars, en un ambient material i humà dissenyat expressament per aquest infants.
Hola famílies,
Us informem que a les Llars d’infants Municipals comptem amb un EQUIP PSICOPEDAGÒGIC format per professionals per tal d’assessorar tant a l’ equip educatiu com a les pròpies famílies.
Gràcies.
Hola famílies,
Us adjuntem un petit vídeo de cada estança per recordar alguns dels moments viscuts junts!!
Esperem que us agradi!
Us estimem Papallones, Ratolins i Dofins!!
RATOLINS
PAPALLONES
DOFINS
*DEGUT A LA SITUACIÓ EXCEPCIONAL PRODUÏDA PER LA COVID-19, NO ES VA PODER PORTAR A TERME LA JORNADA DE PORTES OBERTES. AIXÍ DONCS, US CONVIDEM A LLEGIR UNES PETITES PINZELLADES DE COM ÉS LA LLAR D’INFANTS MUNICIPAL SANT SALVADOR*
COM ÉS LA NOSTRA LLAR D’INFANTS?
La Llar d’Infants Sant Salvador és de titularitat municipal i està situada al barri de Sant Salvador, de Tarragona. És una llar petita i acollidora que té capacitat per atendre a 53 infants d’1 a 3 anys d’edat. Aquestes places estan distribuïdes en 3 estances:
Les estances són amples i lluminoses, amb accés directe al pati.
Predomina el material de fusta, natural i de reciclatge:
QUI FORMA PART DE LA LLAR D’INFANTS?
L’equip educatiu de la llar està format per professionals especialistes en Educació Infantil:
La llar també compta amb una especialista de Música, una vegada a la setmana, i un Equip Psicopedagògic Municipal que dóna suport, tant a les famílies com al personal educatiu, i que està format per una logopeda, una psicòloga i una fisioterapeuta.
A més a més a la llar hi ha una persona auxiliar de cuina i una persona que fa la neteja.
COM ES TREBALLA?
Actualment la llar d’infants ha començat a iniciar canvis pedagògics, apostant per una línea pedagògica basada en la vida quotidina, donant molta importància al moment dels cuidatges ( canvi de bloquer i hàbits d’higiene) i a l’estona dels àpats i de descans. Aquests moments de vida quotidiana són fonamentals pel desenvolupament de l’autonomia dels infants.
Un dels objectius principals de la llar, i que contempla el Projecte Educatiu de Centre (veure a l’index del bloc “Metodologia i Projecte Educatiu”) és atendre les necessitats bàsiques dels infants (afectives i emocionals, d’alimentació, higiene i descans), tenint en compte que l’infant és el veritable protagonista dels seu aprenentatge.
Totes les activitats que es realitzen estan basades en el JOC, ja que l’infant aprèn jugant. El joc és vital pel desenvolupament harmònic del més petits i una forma que tenen de conèixer el món que els envolta.
Es prioritza el joc lliure, els contes, la música, i les activitats en petit grup(desdoblaments); sempre en un espai acollidor, tranquil, motivador i enriquidor, en el qual s’ofereixen diferents materials i possibilitats de joc, per tal que els infants experimentin amb la seva imaginació.
El paper de l’educadora és PRIMORDIAL en cadascuna de les activitats, ja que aquesta facilita les condicions necessàries que permeten el joc, estant a disposició de l’infant, però sense dirigir ni imposar el joc. A més a més acompanya a l’infant i estar present, per tal de donar seguretat i confiança a l’infant.
Els Projectes més significatius (veure a l’índex del bloc “Projectes”) que es porten a terme a la llar d’infants són:
COM ÉS UN DIA A LA LLAR?
L’entrada dels infants es fa entre les 9h-9’15h: les educadores referents es troben a les estances rebent els infants i les seves famílies. Els infants van entrant poc a poc i van iniciant el seu propi joc.
Una vegada ha passat el moment de l’entrada (sobre les 9’30h) el grup inicia el joc lliure o alguna petita activitat que, en un moment determinat, hagi sorgit o que estigui programada (activitats de música, psicomotricitat, art….)
Entre les 10h-10’30h es realitza el tastet de fruita i els infants es preparen per anar al pati.
Sobre les 11h-11’15h es torna a les estances, en petit grup, per realitzar les tasques de cuidatge i higiene.
A les 12h els infants es preparen per l’estona dels àpats i la resta per marxar a casa.
A les 12’45h-13h, després de dinar, els infants van cap al dormitori, és el moment del descans!!
Entre 14’45h-15h la majoria ja s’ha despertat.
A les 15h-15’15h tornen alguns infants de casa i amb la resta inicien el joc o se surt una estoneta al pati.
A les 16h comença el berenar i , excepcionalmente, alguns infants marxen cap a casa (horari de sortida del CEIP Sant Salvador).
De les 16’30h-17h es realitza la recollida dels infants.
HORARI I QUOTES
Els horaris són:
Les quotes dels diferents serveis estan establertes a les ordenances fiscals de l’Ajuntament de Tarragona i publicats al BOPT. Són les següents:
+ Fix 105 € mensuals + Esporàdic 9 € diaris
+ Mensualitat 1 h: 40 € + Mensualitat 2 h: 78 € + Esporàdica 1h: 4’50 €
*IMPORTANT: L’AJUNTAMENT DE TARRAGONA, A L’INICI DE CURS, ESTABLEIX UNA BONIFICACIÓ SEGONS LA RENDA FAMILIAR ANUAL (veure Normativa a l’índex del bloc)*
RELACIÓ FAMILIA-ESCOLA
La relació família i escola és fonamental per tal que tot funcioni adequadament. La família és el primer context educatiu de l’infant i des de la llar volem donar suport a la seva tasca. La llar d’infants ofereix a les famílies diferents eines per tal d’optimizar aquesta comunicació: agenda escolar, circulars, cartells, xerrades, tallers, correu electrònic, contacte telefònic, bloc, trobades familiars i entrevistes…..
Altres vies de comunicació són a través del Consell Escolar i de l’AFA (asociació de famílies d’alumnes)
*IMPORTANT: ÉS FONAMENTAL QUE LES FAMÍLIES ASSISTEIXIN A LES ENTREVISTES I TROBADES QUE ORGANITZA LA LLAR, I QUE PARTICIPIN I S’INTERESSIN PER TOTES LES ACTIVITATS QUE ES REALITZEN*
PERÍODE D’ACOLLIMENT-ADAPTACIÓ
Entenem per adaptació/acollida aquell període on l’infant entra a la llar i necessita integrar-se plenament per tal de sentir-se segur. És un temps de coneixença i apropament a un espai nou, amb persones noves que a poc a poc anirem familiaritzant entre tots; famílies, personal docent i no docent, i infants.
Hem de comprendre que és un període difícil per a tots on els plors i les poques ganes de venir es contagien de xumet en xumet. Els infants són els que ho viuen més intensament , ja que deixen un espai familiar i conegut per a ells per començar en un nou ambient.
En pocs dies, però, aquests plors es convertiran en poques ganes de marxar de la Llar ja que en ella trobaran un espai on conèixer, crèixer, imaginar, socialitzar-se, etc. Tant les famílies com les educadores hem de fer el possible perquè aquesta adaptació sigui curta, agradable i satisfactòria. Hem de treballar d’una manera activa i conjunta, mantenint un diàleg i tenint clara la importància que això té per a un bon desenvolupament integral de l’infant.
Prèviament a l’inici de curs, uns dies abans, la llar convida a les famílies a venir una estona a la llar amb els infants per anar familiaritzant-se amb el personal educatiu, els espais, altres infants i famílies…. És un moment de trobada.
Cal tenir en compte que cada infant necessita el seu temps, i per tal d’afavorir aquest acolliment la llar d’infants realitza una adaptació progressiva i en petit grup. És important que els primers dies l’infant pugui estar acompanyat, una petita estona, d’un familiar.
Hola famílies!!
Continuem cantant i ballant aquests dies, així que la Montse, l’especialista de música, ens proposa unes cançons i danses que podeu trobar a YOUTUBE:
A més a més ens proposa una APLICACIÓ molt intuïtiva i divertida per fer amb els infants:
Hola famílies,
Desitgem que totes esteu bé!!!
Per fer més entretinguts els dies de confinament amb els infants, les especialistes de música a la llar us proponen una sèrie de cançons i danses per cantar i ballar!! (les podeu trobar al Youtube)
PRIMAVERA
SANT JORDI
Per ballar:
Per altra banda, si voleu acompanyar les cançons i danses amb un instrument reciclat, animes-vos a fer un PAL DE PLUJA (ho trobareu a la web: sortirambnens.com)
A més a més, al youtube (https://youtu.be/N77U0O4gTqc) trobareu un enllaç del Contacontes Musical “La cantó més bonita del món”.
Un dia més, un dia menys.