Curs 2022-2023

 

Des de l’inici de la implementació de les aules d’acollida (curs 2004-2005), s’han aplicat instruments d’avaluació per tal de valorar el grau d’assoliment dels objectius referents a la integració escolar i a l’aprenentatge intensiu de la llengua catalana de l’alumnat nouvingut d’origen estranger.

Entre els instruments d’avaluació, trobareu un full de recollida de dades, on es demana la informació més rellevant sobre l’alumnat i l’organització de les aules. Aquesta informació és important perquè permet obtenir una visió global de les característiques de l’alumnat i perquè, relacionada amb els resultats de les proves de llengua i les enquestes d’integració, permet fer uns estudis més amplis sobre els processos d’adaptació escolar i de l’aprenentatge de la llengua catalana.

Criteris per a l’aplicació de les proves

És necessari que les proves s’apliquin amb uns determinats criteris:

  • Condicions d’aplicació: en el cas que els instruments siguin aplicats per part de més d’un docent, s’ha de vetllar perquè els criteris d’aplicació siguin els mateixos. Les instruccions d’aplicació es poden consultar en els quaderns d’instruccions per al professorat.
  • Terminis: per poder obtenir dades comparables amb les quals es van obtenir el curs passat, els instruments d’avaluació s’han d’aplicar a partir de finals de maig.
  • Destinataris: les proves s’han d’administrar als grups d’alumnes que s’indiquen en l’apartat Destinataris.

Per facilitar l’entrada d’informació per part dels centres, l’aplicació estarà oberta entre l’1 de juny i el 31 de juliol de 2023.