TUTORS/ES D’AULA D’ACOLLIDA

Jornada de formació inicial de tutors d’acollida i suport lingüístic (20.09.24)

EXPERIÈNCIES AULA ACOLLIDA

(20.09.24)

 

NOVETAT

El pla d’acollida d’un centre educatiu – Protocols d’acollida

Amb l’arribada d’un nou membre a un centre educatiu –pensem no només en l’alumnat, sinó també en famílies i docents– comença un seguit d’actuacions encaminades a garantir-ne un bon acolliment dins la comunitat educativa.

La majoria dels centres educatius disposen d’un Pla d’acollida. Aquest s’ha d’harmonitzar amb el Projecte Educatiu de Centre (PEC) i ha de ser coherent amb el Projecte lingüístic de centre (PLC).

El Pla d’acollida ha de tenir un enfocament marcadament pràctic i permet planificar les actuacions i les estratègies que cal portar a la pràctica. Dins del pla, s’hi inclouen protocols diferents, segons qui s’ha d’acollir: nous docents, alumnes i famílies de P3 a començament de curs o alumnat i famílies nouvingudes. Nosaltres ens centrarem en aquest darrer grup.

Protocols d’acollida – Els protocols d’acollida són la part dels plans d’acollida que recullen la seqüència de tràmits i passos que s’han de seguir des del moment en què l’alumne/a arriba al centre fins que s’incorpora a l’aula ordinària, preveient que la majoria d’aquests alumnes faran el recorregut fora del termini ordinari (matrícula viva).

Cal haver-les pactat i assumir-les per part dels diferents professionals del centre que hi han d’intervenir: per exemple, cal establir un dia concret per fer l’acollida de la família al centre i cal preveure la necessitat dels serveis d’intèrpret en el moment de fer la primera entrevista.

Us facilitem un model de protocols d’actuació en l’acollida que podeu adaptar a la realitat del vostre centre educatiu i un model de fitxa per a la recollida d’informació sobre l’alumne/a.

 

L’aula d’acollida és un suport addicional adreçat a l’alumnat nouvingut, és un punt de referència i un marc de treball obert, amb una interacció constant amb la dinàmica del centre, que permet una atenció emocional i curricular personalitzada, i un aprenentatge intensiu de la llengua catalana. Proporciona a l’alumnat nouvingut una atenció adequada a les necessitats i als progressos relacionals i lingüístics, com a complement del treball del grup classe al qual estigui adscrit.

En conseqüència, a fi de donar sentit a aquesta aula, el centre educatiu ha d’establir un procés de millora en l’atenció de tot l’alumnat i ha d’incloure el recurs en l’organització general del centre. En aquest document monogràfic trobareu totes les instruccions i orientacions al respecte.

Documents Nous curs 24-25

Aquí teniu el document Orientacions per a l’elaboració del pla de suport individualitzat de l’alumnat d’origen estranger fruit de la tasca del Grup de treball d’assessores i assessors LIC referents de l’atenció a l’alumnat d’origen estranger.

El document que teniu a les mans pretén ser una eina útil i senzilla d’utilitzar. Té com a objectiu ajudar els docents que participen en el procés d’aprenentatge de la llengua catalana per part de l’alumnat nouvingut.

.

NOVETAT! Nous models de PI amb el nou currículum

 

Documentació Tutors/es d’Aula d’Acollida

NOU IMPORTANT CURS 24-25

    1. Orientacions per a l’elaboració del pla de suport individualitzat de l’alumnat d’origen estranger
    2. Model de fitxa per a la recollida d’informació sobre l’alumne/a
    1. .

 

Models PI: PI A1 primària AA Terrassa GTAA  –  PI A1 secundària GTAA Terrassa  – PI A2 primària AA (NOU)  –  PI A2 secundària GTAA Terrassa  –

PI B1 primària AA (NOU)  –  PI B1 secundària AA (NOU)

Descriptor Pre-A1 NOU*

Model model PI lingüístic àmbits – Escola Escursell de Ripollet

Graella alumnes AA

Informe avaluació inicial

Informe trimestral

Informe trimestral NOU*

PI PRI model buit

PI SEC model buit

TASQUES TUTORS AA

Programació Nivell A1 Usuari Bàsic inicial

Guió entrevista

Pla anual aula d’acollida

Índex memòria aula d’acollida

Característiques de l’alumnat nouvingut

Escales MERC

Go to Top