Les guineus som els nens i nenes mitjans de l’escola. Ja no som tant petits, però encara necessitem molt acompanyament de l’adult. Mica en mica serem més autònoms i i guanyarem en seguretat.

Cal ser pacients perquè alguns de nosaltres haurem començat a caminar, altres encara anirem a quatre grapes… Necessitem moviment però alhora ens agrada que ens mimin (això si, cadascú en la seva mesura…)

Planificació general del curs

Aquest curs, donada la situació que vivim a nivell sanitari, hi ha certes activitats i tallers compartits amb les famílies que aquest curs no podrem dur a terme. Tot i això, en la mesura del possible, l’AFA ens facilita que algunes propostes ens arribin al centre encara que siguin de gaudi exclusiu dels infants. A mesura que la situació sanitària millori, tornarem a incorporar totes aquelles propostes que

El dia a dia a l’escola

A l’escola vivim diferents aventures cada dia i aquesta és la màgia que captiva als infants. Però darrere d’aquest dia a dia dinàmic i sorprenent, creiem que també és important que hi hagi una petita estructuració de temps que els aporti seguretat i tranquil·litat.

El nostre dia a dia:

08:00h – 08.40h : Acollida de matí.

08.40h – 09.10h : Entrada relaxada i joc espontani.

A mesura que les famílies van arribant, l’educadora els va rebent i comparteix un moment de diàleg i complicitat amb cadascun d’ells. Els infants  s’acomiaden de la família i entren a jugar amb les seus amics.

09.10h – 09.25h : Benvinguda

En aquest moment comencem a agrupar-nos per donar la benvinguda al dia cantant alguna cançó i compartint una estona de conversa entre tots.

09.25h – 10.00h : Propostes de joc.

Durant aquesta estona els infants poden escollir jugar lliurement als petits racons de les estances, acostar-se a descobrir alguna de les propostes que preparem.

10:00-10:15: Esmorzem fruita

10:15-11:15: Sortim al pati

11:15-12:00 : Rutines i hàbits d’higiene.

Moments de joc i complicitat on fomentem la nostra  veritable autonomia sent conscients i conseqüents

12.00h – 13.00h : Dinar.

Arriba el moment de gaudir menjant i compartir confidències amb els amics.

13.00h – 15.00h : Migdiada.

Arribat aquest moment, hem de recuperar forces i anem al nostre llitet a descansar una estona.

15.00h – 16.00h : Joc lliure a les estances o a l’espai exterior.

16:00-16:30h: Berenem

16.30h – 16.50h : Sortida.

Les famílies van arribant a l’escola per retrobar-se amb els infants, comparteixen amb les educadores i els petits com ha anat el dia i ens acomiadem fins a l’endemà.

Berenar Guineus

CONTE:  Els mitjons de la Guineu