Els esquirols som els grans de l’escola. Tenim entre 2 i 3 anys, però encara necessitem que ens acompanyin en aquesta etapa. Hem après a fer moltes coses i tenim moltes ganes de fer-ne més, però cadascú porta un ritme diferent i s’ha de respectar… N’hi ha alguns de nosaltres que xerrem pels descosits, altres no tant, altres dominem tot tipus de moviment… totes les persones som diferents i els interessos de cadascú també, però mica en mica veureu com anem fent grans descobriments!

Berenar Esquirols

Procurem fomentar uns hàbits alimentaris saludables, així que us demanen que no porteu petit-suisse, potitos, preparats de fruita, sucs i similars. Tenen molts sucres i poc contingut real de fruita. El millor és fruita fresca de temporada, iogurts naturals i entrepà. Mica en mica ens anirem acostumant a menjar de tot!!

Estructura horària esquirols

El dia a dia a l’escola

A l’escola vivim diferents aventures cada dia i aquesta és la màgia que captiva als infants. Però darrere d’aquest dia a dia dinàmic i sorprenent, creiem que també és important que hi hagi una petita estructuració de temps que els aporti seguretat i tranquil·litat.

El nostre dia a dia:

08:00h – 08.40h : Acollida de matí.

08.40h – 09.10h : Entrada relaxada i joc espontani.

A mesura que les famílies van arribant, l’educadora els va rebent i comparteix un moment de diàleg i complicitat amb cadascun d’ells. Els infants  s’acomiaden de la família i entren a jugar amb les seus amics.

09.10h – 09.25h : Benvinguda

En aquest moment comencem a agrupar-nos per donar la benvinguda al dia cantant alguna cançó i compartint una estona de conversa entre tots.

09.25h – 10.00h : Propostes de joc.

Durant aquesta estona els infants poden escollir jugar lliurement als petits racons de les estances, acostar-se a descobrir alguna de les propostes que preparem.

10:00-10:15: Esmorzem fruita

10:15-11:15: Sortim al pati

11:15-12:00 : Rutines i hàbits d’higiene.

Moments de joc i complicitat on fomentem la nostra  veritable autonomia sent conscients i conseqüents

12.00h – 13.00h : Dinar.

Arriba el moment de gaudir menjant i compartir confidències amb els amics.

13.00h – 15.00h : Migdiada.

Arribat aquest moment, hem de recuperar forces i anem al nostre llitet a descansar una estona.

15.00h – 16.00h : Joc lliure a les estances o a l’espai exterior.

16:00-16:30h: Berenem

16.30h – 16.50h : Sortida.

Les famílies van arribant a l’escola per retrobar-se amb els infants, comparteixen amb les educadores i els petits com ha anat el dia i ens acomiadem fins a l’endemà.

Aquest horari és sensible a anar-se modificant en funció del que necessiten els nostres nens i nenes, però la idea general és oferir-los propostes diverses per tal que tots els infants es sentin atrets a participar.

EL CONTE DEL PLIM, la mascota de la classe d’Esquirols