Objectius:
* Conèixer el potencial didàctic de la pissarra digital
* Donar pautes per a l’ús de la pissarra digital a l’aula
* Introducció del programari propi del maquinari.
* Proposar i analitzar l’ús didàctic de recursos TAC amb pissarra digital
Continguts:
* La pissarra digital i el triangle interactiu de l’aula.
* Introducció al programari específic per a la gestió de les activitats d’ensenyament-aprenentatge amb la pissarra digital.
* El treball cooperatiu mitjançant pissarra digital.
* Creació de recursos educatius per a la pissarra digital.
És convenient tenir pràctica en el funcionament bàsic de l’ordinador, la navegació per Internet i el servei de correu electrònic.
Criteri d’avaluació: Ser capaç de crear una activitat pròpia.
Sessió 1: Presentació + web 2.0 + PDI
sessió 2: nadius digitals (concepte i característiques) i metàfores educatives a la xarxa. Funcionament del maquinari. Utilització com interfaç humana (navegar, obrir documents..)
Sessió 3: Presentació i utilització del programari propi de la PDI.
Sessió 4: Recursos per la PDI com “google xtec”.
Sessió 5: Presentació d’activitats i autoavaluació.