Dijous 6 d’octubre. Comunicat a les famílies de tot l’alumnat

Davant  la  convocatòria  de vaga que ha plantejat el sindicat d’estudiants  per aquest dijous 6 d’octubre, els informem que:

L’institut Sant Andreu estarà obert amb totes les activitats lectives habituals i sortides programades. La no assistència a classe per part de l’alumnat que no tingui l’autorització dels pares o tutors es considerarà una falta injustificada.

Tot i que l’alumnat de secundària no té reconegut el dret de vaga,  el Decret d’Autonomia de Centres preveu que la decisió adoptada per l’alumnat dels cursos superiors en relació  a fer vaga no tingui la consideració de falta si compta amb l’autorització dels  pares o tutors legals,  i prèviament s’hagi comunicat a la direcció,

Els alumnes de 1r i 2n Batxillerat han fet el procès de valoració, votació i notificaci a la direcció, consistent en:

Informació

Votació per cursos i aixecament d’una acta.

Notificació a la direcció

Compromís que en cas d’acceptar fer vaga, l’alumne/a menor d’edat ha de presentar un justificant amb la signatura dels seus pares donant l’autorització.

Que els alumnes que no van a la vaga, poden lliurament anar a classe

Que no s’aplacen les activitats escolars del dia.

Butlleta d’autorització a no assistir a l’institut per motiu de la vaga:

 



Beques per al curs 2011-12 per a alumnes amb bon rendiment escolar a l’ESO

L’objecte d’aquestes beques és ajudar, per al curs 2011-2012,  l’alumnat que cursa batxillerat o altres estudis postobligatoris en centres públics i que hagi finalitzat l’ESO amb un bon rendiment escolar.

La quantitat màxima que es pot rebre per alumne és de 1.200 euros.

Beneficiaris i requisits generals:

Pot sol·licitar la beca l’alumnat que reuneixi els requisits següents:

a) Haver finalitzat l’ESO el curs 2010-2011 en un centre educatiu  públic.

b) Haver obtingut una qualificació mitjana de 8,25 o superior.

c) Complir amb els requisits econòmics que s’especifiquen en la convocatòria.

Per més informació



Dimarts 27 a les 19 hores, REUNIÓ DE PARES I MARES DELS ALUMNES DE 4t d’ESO

L’últim curs de l’ESO és de vital importància per als vostres fills i filles perquè acaben una etapa i inicien la preparació a futures opcions. L’orientació acadèmica i professional que els donarem al llarg del curs els ajudarà per prendre conjuntament la millor opció en funció dels seus resultats. Com és habitual, es fa la presentació del curs amb el coordinador pedagògic Xavier Murillo, la coordinadora de l’ESO Jèssica Obispo i els tutors dels cursos de 4t:

4tA: Iolanda García

4tB: Manuela  Fernández

4tC: Ángel Casajús

Us hi esperem!!



Venda dels portàtils per l’empresa SEMIC el 26 de Setembre

Venda dels Ordinadors el 26 de setembre

El proper dia 26 de setembre es farà la venda dels nous ordinadors del projecte Educat 2.0 a totes les famílies que disposin de la carta de pagament: alumnes de 1r d’ESO i altres alumnes  de 2n, 3r o 4t d’ESO que entren per primera vegada al projecte. El preu subvencionat de l’ordinador és de 150 euros.

Aquelles famílies que hagin demanat beca de llibres, en cas de ser-lis concedida, rebran un complement fins a la quantitat de 150 euros.

La venda es farà a la Biblioteca de l’Institut, deles 10:00 fins a les 18:00 hores. Estaran també a la venda altres materials com fundes, pendrives i ratolins. L’empresa ofereix també gestionar la contractació d’una assegurança de trencament de pantalla.



INFORMACIONS SOBRE ELS ORDINADORS DEL PROJECTE EDUCAT 2.0 A L’INSTITUT SANT ANDREU

Adquisició dels ordinadors.

Els ordinadors es subministraran a l’Institut Sant Andreu amb el pagament de 150 euros en efectiu. Es necessari que els pares o tutors legals es personin per signar els documents acreditatius de d’adquisició del portàtil.

 

Responsabilitats

L’aumne/a adquireix el seu netbook i esdevé, juntament amb els seus pares o tutors legals, l’únic autoritzat en usar-lo. Encara que la propietat física de l’ordinador pertany a l’alumne/a i pares o tutors legals, tot el programari educatiu i les seves aplicacions, així com els serveis sense fils que l’institut aporta per al seu funcionament, depenen del Departament d’Ensenyament, i cal seguir les seves instruccions.

 

Tot i que els ordinadors en el moment de la seva venda s’adquireixen amb una garantia comercial establerta, no s’inclou en aquesta garantia les negligències i el mal ús de l’ordinador.

 

Estoigs protectors.

Els netbooks s’han de transportar sempre en un estoig o una funda per evitar cops o accidents. Els alumnes poden personalitzar aquestes fundes si volen.

 

Ús diari de l’ordinador

És probable que els alumnes facin servir l’ordinador al menys 1/3 de les hores d’aquelles matèries que han escollit el treball amb llibre digital. En altres matèries l’ús serà menys sistemàtic però també significatiu, per tant cada dia l’ordinador i el seu carregador han d’estar disponibles.

 

Accés a la xarxa educativa

L’ús de la xarxa sense fils de l’Institut Sant Andreu està sotmesa a l’acceptació del reglament d’us dels ordinadors.

 

Dies d’esport

Els alumnes mai han de dur els ordinadors al gimnàs ni al poliesportiu. Han de conscienciar-se d’usar sempre lels armariets que tenen a les aules.

 

Manteniment

Cal anar molt en compte amb les temperatures elevades.

Ni els aliments ni les begudes, ni animals de companyia han d’estar al costat del portàtil per evitar accidents.

La pluja, les mans mullades i la forta humitat poden provocar problemes i per tant s’han d’evitar.

 

Seguretat

Els netbooks, quan es preveu que els alumnes surten de l’aula, s’han de tancar en els armariets metàl·lics que tenen a classe seva, amb una tanca amb combinació numèrica.

Aquesta combinació ha de ser secreta.

Sempre han de guardar-lo en la seva funda en l’armariet o en la motxilla o un lloc controlable. Deixar-lo damunt la taula, dins de la safata de la taula, sobre la cadira, etc o qualsevol altre lloc és una imprudència que podria ser temptadora per a altres.

L’ordinador ha d’estar sempre guardat en la motxilla fins que arriben a casa.

Es recomana que sempre que puguin, deixin l’ordinador a l’aula, dins dels armariets.

Còpies de seguretat

Els alumnes han de ser responsables de guardar còpies de seguretat en altres dispositius per assegurar així la feina en cas d’accident o mal funcionament del programari.

 

Problemes

Cal donar avís ràpidament dels problemes d’us dels ordinadors al professor a classe o al coordinador del projecte educat 2.0 Ernesto Martínez.

 

Problemes de configuració o de maquinari

Si per qualsevol raó el sistema operatiu Linkat no funciona amb normalitat o ho fa massa lentament, considerem que es tracta d’un problema de configuració.

En cas que es produeixi, s’ha de restablir la configuració inicial del sistema. Aquesta operació pot ser diferent segons el model de netbook que es tracti, i està descrita en un document annex a aquest reglament, juntament amb altres informacions específiques.

Cada alumne ha de conèixer el procediment per restablir la configuració inicial, i ha d’aplicar-lo quan el/la professor/a li demani perquè intueix que s’han produït canvis no autoritzats, tant si són intencionats com si no, que provoquen un funcionament incorrecte.

Si no es pot restablir la configuració inicial o si els problemes persisteixen, considerem que es tracta d’un problema de maquinari. L’alumne ha de deixar d’usar el netbook i, un cop a casa, trucar per telèfon al servei tècnic d’assistència.

En alguns casos, caldrà portar el netbook a un punt d’assistència per tal que l’arreglin. Allí s’ha de demanar un justificant conforme s’està procedint a la reparació. Quan l’alumne presenti el justificant un cop a l’Institut, se li deixarà provisionalment un netbook de reserva si n’hi ha de disponibles.

 

Danys i furts

Cal indicar ràpidament sobre els danys que es puguin produir, contactant amb l’empresa en cas de que estigui inclòs en la garantia. I informar a la policia ràpidament en cas de robatori.

 

Pèrdua o robatori

Convé tenir instal·lat un programa que facilita la detecció del netbook en cas de pèrdua o furt. Aquest programa estarà disponible en el moment d’iniciar el curs.

 

Actuacions:

1. En cas de furt, l’alumne/a i la seva família presenten una denúncia als Mossos tot indicant l’hora exacta del furt, les dues adreces MAC i el número de sèrie de l’ordinador (que està escrit en el resguard de compra del netbook)

 

2. Amb una còpia de la denúncia presentada al coordinador Ernesto Martínez, l’Institut deixarà provisionalment un netbook de reserva si n’hi ha de disponibles. En cas que el netbook robat no es pugui recuperar, es considerarà perdut.

 

3. El centre comunicarà aquesta incidència al SIRE, des d’on es realitzaran actuacions destinades a localitzar-lo i trametran dades al fabricant per detectar possibles entrades en els serveis tècnics.

 

En cas la família de l’alumne/a hagi de comprar-ne un altre, l’Institut informarà del procediment a seguir.

 

 



BEQUES I AJUTS PER A ESTUDIANTS DE SECUNDÀRIA

Atenció!!

Ajuts per a l’ESO i Batxillerat. Període de Sol.licitud fins el 30 de setembre.

 

ESO

Ajuts per a l’adquisició de llibres de text i material didàctic complementari i informàtic

Destinats a alumnes de centres educatius sostinguts amb fons públics de Catalunya per al curs escolar 2011-2012. Als efectes d’aquesta convocatòria es considera material informàtic el material necessari per participar en el Programa de llibres de text en format digital (Projecte 1×1) del Departament d’Ensenyament.

A qui va dirigit?

A alumnes que compleixin els requisits dels ensenyaments d’educació primària i d’educació secundària obligatòria matriculats en centres educatius sostinguts amb fons públics de Catalunya.

 

BATXILLERAT

  • Beques i ajuts a l’estudi de caràcter general:
    • Component de compensació de l’absència d’ingressos de naturalesa laboral a conseqüència de la dedicació a l’estudi (beca salari).
    • Component per a despeses de desplaçament entre el domicili familiar i el centre docent on s’estudia o el lloc on es fan les pràctiques d’un cicle formatiu.
    • Component per a les despeses de residència durant el curs fora del domicili familiar.
    • Component per al material escolar necessari per als estudis.
    • Component per a despeses d’escolarització en centres no sostinguts o parcialment sostinguts amb fons públics.
    • Component de manteniment per a l’alumnat del mòdul voluntari dels PQPI.
    • Suplements de ciutats
    • Ajuts per a despeses derivadas de la realització del projecto de fi de carrera.
  • Beques de mobilitat

A qui va dirigit?

Les beques i els ajuts a l’estudi de caràcter general són per a alumnes de batxillerat, formació professional, ensenyaments artístics professionals, ensenyaments esportius, estudis d’idiomes en escoles oficials, ensenyaments artístics superiors, estudis religiosos superiors o estudis militars superiors.

Les beques de mobilitat són per als alumnes d’ensenyaments artístics superiors (en la modalitat presencial) en centres ubicats en una comunitat autònoma diferent a la del seu domicili familiar.



Comencem el nou curs 2011-12

COMENÇAMENT DE CURS:
Enguany, la presentació i l’inici del curs 2011-2012 és dilluns,  12 de setembre seguint l’horari indicat:

a les 10 hores : 1r d’ESO

a les  11:30 hores : 2n, 3r  i 4t d’ESO

a les 12:30 hores : 1r i 2n de Batxillerat

Dimarts, 13 de setembre: Inici de les classes

REUNIONS DE PARES AMB ELS TUTORS

1er d’ESO: Dia 8  de setembre, dijous  a  les 19 hores.

2n d’ESO:  Dia  20 de setembre, dimarts a  les 19 hores.

3er d’ESO: Dia 22 de setembre, dijous a  les 19 hores.

4rt d’ESO: Dia 27  de setembre,  dimarts a  les 19 hores.

1er i 2n  de Batxillerat : Dia 29 de setembre, dijous a  les 19 hores.

La primera part de la reunió es fa a la sala d’actes, a continuació cada tutor/a  amb els pares d’alumnes del seu grup anirà a l’aula corresponent per tractar els principals temes organitzatius del curs 2011-12.

EXÀMENS DE RECUPERACIÓ DE LES MATÈRIES PENDENTS

Setmana del 19-23 de Setembre



NOUS ORDINADORS PER A 1r d’ESO

El proper curs 2011-12, els alumnes de 1r d’ESO   adquiriran el següent ordinador HP  Mini 5013

Les característiques d’aquest ordinador són les següents:

 

FABRICANT HP
MODEL Mini 5013
PROCESSADOR Intel Atom N455
MEMÒRIA RAM GB DDR3 1066 MHz
PANTALLA Mate 10.1″ WSVGA 1024×600
DISC DUR 160 GB SATA 7200rpm
TARJA GRÀFICA Intel GMA 3150 de fins a 256 MB de memòria
TECLAT Teclat de tamany complet 95%;
RATOLÍ Touch pad amb zona de desplaçament
COMUNICACIONS LAN-Ethernet 10/100/1000, WIFI 802.11 b/g
USB 3 x USB 2.0
WEBCAM 2 Mpix (1600×1200)
 

 

PORTS

RJ45, sortida VGA, sortida auriculars estèreo, entrada micròfon extern, ranura seguretat Kesington, ranura targetes (SD,MMC)
ALIMENTACIÓ Bateria de lition-ion de 6 cel.les, 5700mAh, 66Wh; adaptador de CA extern HP de 40W.
DURADA DE BATERIA 8:38 min (518min.)
LUMINÀNCIA PANTALLA 192,9 cd/m3 (alimentador) / 193,3 cd/m3 (bateries)
SISTEMA OPERATIU Microsoft Windows 7 Professional i LINKAT
MIDA I MASSA AMB BATERIA 261x180x38 (mm) i 1263,0 gr.
 

GARANTIA

– Garantia de 2 anys en peces i mà d’obra.
– Número de telèfon exclusiu per projecte EduCAT 1×1 per la resolució d’avaries.

 

EN BREU US EXPLICAREM COM ADQUIRIR ELS ORDINADORS



INFORMACIÓ SOBRE EL CURS 2011-12

Institut Sant Andreu

Barcelona, 29 de juny de 2011

Benvolguts pares i mares,

Ens posem en contacte amb vostès per informar-los d’aspectes importants respecte a la preparació i començament del proper curs 2011-2012

COMENÇAMENT DE CURS
Enguany, la presentació i l’inici del curs 2011-2012 és dilluns,  12 de setembre seguint l’horari indicat:

a les 10 hores : 1r d’ESO

a les  11:30 hores : 2n, 3r  i 4t d’ESO

a les 12:30 hores : 1r i 2n de Batxillerat

Dimarts, 13 de setembre: Inici de les classes

MATERIAL ESCOLAR
El llibres:

El llistat de llibres  us  el donarem en el moment de la matrícula,  estarà exposat al taulell d’anuncis de l’Institut i en la nostra pàgina web:  http://isantandreu.net

L’AMPA de l’Institut, d’acord amb la distribuïdora Abacus, organitza la venda de llibres:
–     El descompte és del 15 % als llibres de matèries de l’ESO i del 5 % als llibres de lectura i de Batxillerat. Aquest descompte s’aplicarà fins a inicis  setembre.
–     La venda de llibres es farà a la Cooperativa ABACUS del c/ Gran de Sant Andreu 54-56, tel.: 93 274 57 99 .
Els llibres estaran disponibles a partir del  29 de juliol  fins el 9 de setembre.
L’horari de llibreria és de 10 a 22 hores. Per tal d’evitar cues, l’horari recomanat és el migdia durant el mes d’agost.

CALENDARI ESCOLAR

12 de setembre, inici de del curs.
Del 23 de desembre de 2010 al 8 de gener de 2012, ambdós inclosos : Vacances de Nadal
Del 2 al 9 d’abril ambdós inclosos: Vacances de Setmana Santa
22 de juny, fi de curs.

Són festius els següents dies:
12 d’octubre ( El Pilar)
1 de Novembre (Tots Sants)
6 de desembre (La Constitució)
8 de desembre ( La Immaculada)
1 de maig (Dia del Treball)
28 de maig  (Pasqua Granada)

Els cinc dies festius de lliure disposició pel centre recomanats per la Comissió Permanent del Consell Escolar Municipal i  aprovats en el Consell Escolar són:

31 d’octubre de 2010 ( Pont de Tots Sants).
5 de desembre (Pont de la Constitució).
20 de febrer (Carnestoltes).
19 de març (Sant Josep)
30 d’abril (Pont de l’1 de maig)

PRESENTACIÓ  D’ACTIVITATS D’ESTIU I RECUPERACIÓ DE MATÈRIES PENDENTS

Aquesta informació afecta també als alumnes de 6è de Primària,  que enguany tenen obligació, si s’escau, de presentar la feina a l’institut.

Us han lliurarat diverses activitats de vàries assignatures per treballar-les durant l’estiu. Tenen la funció de facilitar la connexió amb el proper curs, alhora que permeten mantenir hàbits.
Aquestes activitats s’han de presentar durant la primera setmana de classe al professor/a de l’assignatura que correspongui.
Aquests treballs seran avaluats i comptaran com a primera nota en la primera avaluació i en la recuperació de les matèries pendents de l’alumne/a.

Exàmens de recuperació de setembre:

Setmana del 19-23 de Setembre

REUNIONS DE PARES D’INFORMACIÓ PER CURSOS

1er d’ESO: Dia 8  de setembre, dijous  a  les 19 hores.

2n d’ESO:  Dia  20 de setembre, dimarts a  les 19 hores.

3er d’ESO: Dia 22 de setembre, dijous a  les 19 hores.

4rt d’ESO: Dia 27  de setembre,  dmarts a  les 19 hores.

1er i 2n  de Batxillerat : Dia 29 de setembre, dijous a  les 19 hores.

La primera part de la reunió es fa a la sala d’actes, a continuació cada tutor/a  amb els pares d’alumnes del seu grup anirà a l’aula corresponent.

ESPAI “ESCOLA – PARES”

Al llarg del curs, s’oferiran activitats de formació per a famílies  i suport a l’aprenentatge acadèmic com enguany ha estat:  el taller de Matemàtiques “Vols aprendre coses per ajudar els teus fills i filles amb les Matemàtiques”, taller de Català per a pares i mares,  reunions de tutoria de 1r d’ESO per treballar les tasques i responsabilitats compartides escola – família en educació,  atenció a  petits grups de pares per tractar temes relacionats amb l’adolescència i les formes d’abordar els problemes que es plantegen en aquesta etapa, etc.

ACTIVITATS EXTRAESCOLARS ORGANITZADES PER L’INSTITUT

L’Institut Sant Andreu organitza activitats complementàries entre les quals destaquem les següents:

Dimecres tarda
Activitats esportives: Futbol sala i Bàsquet                            Música: Iniciació a la guitarra I i II
Hip-Hop                                                                                                 Teatre

La inscripció als diferents tallers es farà durant el primer mes del curs i els tallers començaran l’octubre.  A l’inici del curs 2011-2012 es facilitarà la informació complerta de totes les activitats programades.

Les activitats esportives s’organitzen des del Departament d’Educació Física i  els alumnes seran informats pels propis professors a l’inici de curs.

ASSOCIACIÓ ESPORTIVA SANT ANDREU

L’Institut aglutina tot un conjunt d’activitats esportives al llarg de tota la setmana, i està implicat en l’organització i potenciació de l’esport juvenil en el nostre centre i en el barri.

ALTRES ACTIVITATS ORGANITZADES PER L’INSTITUT AMB L’AJUNTAMENT:
EL PROJECTE ÈXIT ESCOLAR.

Aquest projecte té per finalitat potenciar els hàbits d’estudi dels alumnes. Està adreçat a tots aquells que els cal un petit ajut i atenció personalitzada per fer els deures. Les aules d’estudi són compartides per alumnes de 1r i 2n d’ESO del nostre centre i alumnes de 5è i 6è d’escoles de primària del barri, amb professors de suport.  L’horari serà el dimarts i dijous de 17 a 18:30 hores.
Llegeix la resta d’aquesta entrada »



LLIBRES DE TEXT I MATERIALS DIGITALS DE L’INSTITUT SANT ANDREU

Aquests són els materials escollits per el proper curs 2011-12

1r ESO 2n ESO 3r ESO 4tESO
1rBatx-R 1rBatx-S 2nBatx-R 2nBatx-S